پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد عینی امنیت بر کاربری سیستم های پرداخت الکترونیکی بواسطه ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد (کیم و همکاران (۲۰۰۹))

پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد عینی امنیت بر کاربری سیستم های پرداخت الکترونیکی بواسطه ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد (کیم و همکاران ۲۰۱۸

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی دارد.

این پرسشنامه دارای ۳۶ سوال بوده و روایی و پایایی آن تأیید شده است. برای سنجش متغیر های این تحقیق از پرسش نامه کیم و همکاران (۲۰۱۸) استفاده شد. متغیر امنیت با ۸ گویه،  اعتماد ۹ گویه، فرایندهای تراکنش ۵ گویه، حفاظت های فنی ۷ گویه، بیانیه های امنیت ۶ گویه،  و استفاده از سیستم پرداخت الکترونیک نیز با ۳ گویه اندازه گیری شد. همچنین ۵ سئوال عمومی در ابتدای پرسشنامه آورده شده است.

طیف های مختلفی برای سنجش وجود دارد همچون طیف بوگاردوس[۱]، طیف لیکرت[۲]، طیف ترستون[۳]، طیف گاتمن[۴] و طیف اوسگود[۵].برای سنجش گویه های این تحقیق نیز مقیاس ۵گزینه­ای لیکرت به کار رفته است. طیف لیکرت به دلیل سادگی درک و کاربرد و نیز به دلیل حوزه وسیع سنجش نگرش، در تحقیقات علوم انسانی و رفتاری، بیشترین کاربرد را دارد و چون در این تحقیق نیز به سنجش نگرش مدیران شعب بانکها پرداخته شده از طیف لیکرت استفاده شده است. همچنین برای اطمینان از رعایت دقت پاسخگو، قبل از دریافت جواب پرسشنامه، در مورد نحوه پاسخگویی به سئوالات، با پاسخگو مصاحبه مختصری انجام شده است.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

18 − دو =

0