پرسشنامه عوامل مرتبط با پذیرش تکنولوژی اطلاعات مبتنی بر مولفه های فرهنگ سازمانی( الگهتانی و همکارانش ۲۰۰۷)(ونکاتش و همکارانش)

پرسشنامه عوامل مرتبط با پذیرش تکنولوژی اطلاعات مبتنی بر مولفه های فرهنگ سازمانی( الگهتانی و همکارانش ۲۰۱۸)(ونکاتش و همکارانش)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

در این تحقیق پرسشنامه هایی که الگهتانی و همکارانش در سال ۲۰۱۸ در عربستان سعودی برای سنجش اثر فرهنگ و پذیرش استفاده از فناوری اطلاعات استفاده نمودند و برگرفته از پرسشنامه آقای ونکاتش و همکارانش در سال ۲۰۱۶ در آمریکای شمالی بود، در بین کارمندان مراکز آموزشی و درمانی شهر رشت توزیع شد.  سوالات پرسشنامه بر اساس اهداف مطالعه بوده و کلیه فرضیات تحقیق را پوشش داده است. همچون پرسشنامه مورد استفاده توسط ونکاتش و همکارانش، هفت نقطه مقیاس طیف لیکرت از به شدت مخالف تا به شدت موافق برای اندازه گیری آیتم های امید به عملکرد، امید به تلاش، هنجار ذهنی و تسهیل شرایط استفاده شد، با این تفاوت که به جای واژه سیستم که در مطالعه آنها قرار گرفت از واژه ی رایانه استفاده شد.  تسهیل شرایط توسط ونکاتش تعریف شده شامل: درجه ای که یک فرد معتقد است که یک زیرساخت سازمانی و فنی برای حمایت از استفاده از سیستم شامل ارجاع به داشتن منابع، دانش، و پشتیبانی فنی و مدیریت به استفاده از رایانه وجود دارد و در این پرسشنامه از طریق ۳ سوال بررسی شد. ارزیابی قصد رفتاری، توسط ۳ آیتم سنجیده شد که منعکس کننده ارزیابی خود فرد از احتمال ادامه استفاده از رایانه برای یک دوره نامحدود بود. متغیر وابسته این تحقیق (استفاده از رفتار) از طریق ۴ سوال ارزیابی شد: ۱) مقدار زمان صرف استفاده کامپیوتر در هر روز؛ ۲) متوسط تکرار استفاده از کامپیوتر؛ ۳) تعداد برنامه های کاربردی و نرم افزار های مختلفی که استفاده می شود؛ و ۴) تعدادی از وظایف مختلف کسب و کار و پشتیبانی از طریق استفاده از کامپیوتر.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

10 − یک =

0