پرسشنامه عوامل اجتماعی مرتبط با عدم تشخیص به موقع بیماری فنیل کتونوری(PKU)و پیامدهای اجتماعی آن بر خانواده بیماران (علی ذوالفقاری ۹۳-۹۲ )

پرسشنامه عوامل اجتماعی مرتبط با عدم تشخیص به موقع بیماری فنیل کتونوری(PKU)و پیامدهای اجتماعی آن بر خانواده بیماران (علی ذوالفقاری(۹۳-۹۲ )

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

در رشته جامعه شناسی

پرسش های مورد استفاده در اين تحقيق پس از مطالعات اسنادي و بررسي تحقيقات پيشين توسط محقق )علی ذوالفقاری(۹۳-۹۲  ، با استفاده از سوالات باز و بسته تهیه شده است. هر پرسشنامه شامل دو بخش است. در بخش اول از پاسخگويان درباره جنسيت، سن، وضعیت اشتغال، میزان تحصیلات بیمار و والدین، نسبت خویشاوندی والدین، وضعیت حال حاضر زندگی پدر و مادر، تعداد فرزندان و تعداد فرزندان PKU پرسيده شده است.

بخش دوم پرسش­نامه مربوط به سنجش متغیرهای اصلی پژوهش است. متغيرهاي این بخش پرسشنامه، با استفاده از مقياس ليكرت، سنجيده شده­اند. مقياس ليكرت از افراد مي­خواهد با انتخاب يكي از موارد “خیلی زیاد”، “نسبتا زیاد”، “متوسط”، “کم” و “به هیچ وجه” به پرسش­ها پاسخ دهند. بر اين اساس به هر كدام از گزينه­ها نمره­اي تعلق مي­گيرد و نمره­هاي سوالات با هم جمع شده و نمره كل براي يك متغير ساخته مي­شود.

متغیر تعداد گویه­ها
افسردگی و غمگینی ۴
فعالیت های اجتماعی و تفریحی ۳
احساس ناتوانی نسبت به همسالان ۳
احساس نگرانی در مورد آینده فرد بیمار ۲
اختلال در رسیدگی به کارهای منزل ۴
مشکلات ناشی از درمان ۱۲
میزان دسترسی و کیفیت خدمات پزشکی ۱۵

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 × 3 =

0