پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد کارکنان از طریق نگرش آنها (الینجرو همکارانش)

پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد کارکنان از طریق نگرش آنها (الینجرو همکارانش)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

این پرسشنامه دارای دارای ۲ بخش اصلی است ، بخش سؤال های عمومی و بخش سؤال های اختصاصی .

بخش سؤال های عمومی شامل اطلاعات جمعیت شناختی مانند : جنسیت ، سن ، تحصیلات ، وضعیت تأهل و سابقه کار می باشد.

بخش سؤال های اختصاصی برگرفته از سؤال های  پرسشنامه استاندارد  الینجرو همکارانش(Ellinger et al.  ; ۲۰۱۳) در مقاله ” تاثیر سرمایه گذاری در سرمایه اجتماعی بر تعهد و عملکرد کارکنان خدماتی” می باشد که خود برگرفته از مجموعه ای  پرسشنامه های استاندارد می باشد .

برای سنجش متغیر سرمایه اجتماعی از پرسشنامه الینجر و همکارانش(Ellinger et al. ; 2019)  استفاده شده که خود برگرفته از پرسشنامه کوهن و پروساک (Cohen & Prusak ; 2016) می باشد ، برای این  متغیر ۷ سوال در نظر گرفته شده است  که در طیف لیکرت ۵  نقطه ای از (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم ) سنجیده می شود.

برای سنجش متغیرتعهد سازمانی از پرسشنامه مودای و همکاران Mowday ; Steers ;  Porter ; 1979) ) و جاورسکی و کوهلی Jaworski &  kohli ; 1993) ) استفاده شده است که شامل  ۵  سوال می باشد  که در طیف لیکرت ۵ نقطه ای از (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم ) سنجیده می شود.

برای سنجش متغیر تعهد به کیفیت خدمات از پرسشنامه هارتلین و فرل; ۱۹۹۶) ell Hartline &  Ferr)  استفاده شده است که شامل  ۵  سوال می باشد که در طیف لیکرت ۵ نقطه ای از (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم ) سنجیده می شود.

برای  سنجش متغیر عملکرد شغلی از پرسشنامه بابین و بولس(Bobin &  Boles ; 1996)   ،  استفاده شده است که شامل  ۵  سوال می باشد که در طیف لیکرت ۵ نقطه ای از (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم ) سنجیده می شود.

و برای سنجش متغیر رفتار شهروندی سازمانی از پرسشنامه ستتون و موسشولدر Mossholder ;  ۲۰۱۶)  & Settoon) استفاده شده است که شامل  ۶ سوال می باشد که در طیف لیکرت ۵ نقطه ای از (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم ) سنجیده می شود.

جدول ۳-۱ )  توصیف بخش سؤال های اختصاصی

ردیف نام متغیر تعداد سوالات ترتیب سوالات
۱ سرمایه اجتماعی ۷ ۷-۱
۲ تعهد سازمانی ۵ ۱۲-۸
۳ تعهد به کیفیت خدمات ۵ ۱۷-۱۳
۴ عملکرد شغلی ۵ ۲۲-۱۸
۵ رفتارشهروندی سازمانی ۶ ۲۸-۲۳

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

15 − هفت =

0