: بررسی رابطه¬ي نوع ساختار سازمانی دانشگاه و سرمایه¬ي اجتماعی بخش¬ها با رضایت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز ـ مدل معادله ساختاری

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه­ي نوع ساختار سازمانی دانشگاه و سرمایه­ي اجتماعی بخش­ها  با رضایت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز ـ مدل معادله ساختاری

 نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  مدیریت آموزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

مأموريت دانشگاه­ها، مؤسسات و مراكز آموزش­عالي علاوه بر انتقال دانش، كمك به رشد و بهسازي همه جانبه­ي دانشجويان مي­باشد (آستين[۱]، ۱۹۹۳). از جمله اقداماتی كه به مراكز دانشگاهي جهت انجام احسن اين مأموريت ياري مي­رساند، گردآوري اطلاعاتي پيرامون رضايت­ تحصيلي دانشجويان مي­باشد، كه از آن به عنوان يك پيامد (آستين، ۱۹۹۳ب؛ سندرز و چن[۲]، ۱۹۹۶) يا ابزار طراحي­شده جهت بهبود كيفيت تجارب دانشجويان (هاروي، پليمر، مونو گيِل[۳]، ۱۹۹۷؛ آلدريج و رولي[۴]، ۱۹۹۸) ياد ­­مي­شود. بر اساس يافته­های پژوهشي رضايت تحصيلي دانشجويان هم به افزايش تعهد آنها نسبت به يادگيري مستمر و بهبود عملكرد تحصيلي آنها منجر می­شود (واكر، شلتون و اسکرودر[۵]، ۲۰۱۹)؛ و هم از طريق تاثيرگذاري بر كيفيت و اثربخشي دانشگاه به ارائه­ي تصوير مطلوبی از دانشگاه به محيط بيروني و موفقيت­هاي بعدي آن نيز كمك خواهد­ نمود (راكِرت[۶]، ۱۹۹۲؛ دِشپَند، فارلی و وِبستِر[۷]، ۱۹۹۳؛ دي[۸]، ۱۹۹۴؛ دِشپَند و فارلِي[۹]، ۱۹۹۸الف؛ تسه و ويلتون[۱۰]، ۱۹۹۸). البته تحقق اين امر، منوط به فراهم آوردن بستر مناسب، از جمله وجود شبكه­هايي گسترده از روابط مثبت و مشاركتي بين ذي­نفعان آموزشي مي­باشد كه از آن به عنوان سرمايه‌ي اجتماعي ياد مي­شود.

سرمايه­ي اجتماعي به عنوان ذخيره­اي از حس اعتماد، همكاري و مشاركت در بين افراد يك گروه يا جامعه محسوب مي­شود كه همانند يك نيروی ارتباطی مؤثر اجتماعي، اعضاي يك گروه يا اجتماع را به هم متصل مي­كند و در عين حال نظير يك مايع اجتماعي، مبادلات ميان آنها را سريع، راحت و كم­هزينه مي­نمايد (رناني و مؤيدفر، ۱۳۸۷). مطالعات انجام شده پيرامون سرمايه­ي اجتماعي نشان می­دهد، سيستم­ها يا گروه­ها و جوامعی كه از سرمايه­ي اجتماعي بالايي برخوردار مي­باشند، نه تنها ميزان تعهد و مسئوليت­پذيري، انعطاف­پذيري و مديريت مناسب كنش جمعي در آن­ها، در سطح بالايي قرار دارد (بولينو، ويليام و جيمز[۱۱]، ۲۰۱۶)، بلكه كاهش فقر و توسعه­ي اقتصادي (پوتنام[۱۲]، ۲۰۱۶)، تسهيل مبادله و هماهنگي فعاليت­ها (شجاعي باغيني، ۱۳۸۷ :۲۴۱)، توسعه­ي ميزان مشاركت و تعلق اجتماعي (كاسارد و جانويتز[۱۳]،۱۹۸۶)، پيشرفت تحصيلي و در نهايت تأمين رضايت تحصيلي دانشجويان (كلمن[۱۴]، ۱۹۹۰، ازرايل، بايليو و هِرتلِس[۱۵]، ۲۰۱۶) از ديگر پيامدهاي آنها مي­باشد.

شايان ذكر است که تحقق انتظارات مشتريان و توسعه­ي سرمايه­ي اجتماعي در سازمان‏ها و به­ ويژه در دانشگاه­ها، تحت تأثیر عوامل چندی قرار می­گیرد كه از مهم­ترين آن نوع ساختار سازماني تواناساز يا بازدارنده می­باشد. بر اساس نظر هوي، بلازوسکی و نیولند[۱۶] (۱۹۸۳) در ساختار سازماني بازدارنده به­دليل تأكيد بر كنترل متمركز امور، اجراي دقيق استانداردها و عدم توجه به انتظارات و خواسته‌هاي فراگيران، نه تنها بستر مناسب جهت توسعه­ي سرمايه­ي اجتماعي فراهم نمي­گردد، بلكه به­دليل مهم­بودن اهداف دانشگاه، به تأمين رضايت تحصيلي دانشجويان نيز توجهي نمي‌شود. حال آنكه بر اساس يافته­های پژوهشی، چنانچه ساختار سازماني از نوع تواناساز باشد، به­دليل تأكيد بر قوانين و فرايندهاي پويا و منعطف، هم زمينه­ي ارتقاء ميزان اعتماد، انگيزش و وفاداري اعضا به سازمان فراهم مي­گردد (هوي و سوئيتلند، ۲۰۱۶؛ آدلر و بورايز[۱۷]، ۱۹۹۶؛ هوي و ميسكل، ۲۰۱۸) و هم بستر مناسب برای افزايش رضايت (ميكائيل، کرون، رابينِسکی و جوچيم استالر[۱۸]، ۱۹۸۸)، افزايش نوآوري (دامنپور[۱۹]، ۱۹۹۱؛ كرايج[۲۰]، ۱۹۹۵)، كاهش تعارض نقش (سناترا[۲۱]، ۱۹۸۰) و كاهش احساس بيگانگي در محيط‏هاي آموزشي (جكسون و اسكولر[۲۲]، ۱۹۸۵) را فراهم مي­آورد.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]  -Astin

[۲]  -Sanders & Chan

[۳]  -Harvey; Plimmer; Moon& Geall

[۴]  -Aldrige & Rowley

[۵]  -Walker, Shelton & Schroder

[۶]  -Ruekert

[۷]  -Deshpande; Farly & Webster

[۸]  -Day

[۹]  -Farley

[۱۰] -Tse & Willton

[۱۱]  -Bolino; William & James

[۱۲]  -Putnam

[۱۳]  -Kasard & Janowitz

[۱۴]  -Coleman

[۱۵]  -Israe; Beaulieu & Hartless

[۱۶]  -Hoy; Blazovsky & Newland

[۱۷]  -Adler & Borys

[۱۸]  -Michaels; Cron; Dubinsky & Joachimsthaler

[۱۹]  -Damanpour

[۲۰] -Craig

[۲۱] -Senatra

[۲۲] -Jackson & Schuler

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

یازده + 6 =

0