ارزیابی تمایل به پرداخت خانوارهای شهری گیلانی برای برنج ارگانیک

دانلود پروپوزال آماده: ارزیابی تمایل به پرداخت خانوارهای شهری گیلانی برای برنج ارگانیک

نمونه پروپوزال های آماده همه رشته های دانشگاهی و دانلود فرم تکمیل شده و پر شده طرح پیشنهادیه پروپوزال ارشد و دکتری، نوشته شده با اصول روش تحقیق مناسب برای پایان نامه.

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

همگام با افزايش جمعيت مصرف مواد شيميايي در بخش كشاورزي با رشد چشم‌گيري روبرو بوده است. برطبق آمار در يك دهه گذشته ميزان مصرف كودهاي شيميايي در ايران از ۴/۲ميليون تن در سال ۱۳۷۸ به ۴/۳ ميليون تن در سال ۱۳۸۷ افزايش يافت و همچنين، ساليانه بيش از ۲۷ هزار تن آفت‌كش شيميايي در بخش كشاورزي مصرف مي‌شود (رجبي و همكاران،۱۳۹۲).

سیستم­های کشاورزی مبتنی بر مصرف بی­رویه سموم و مواد شیمیایی، توازن و تعادل اکوسیستم‌های زراعی و طبیعی را برهم زده و حاصلخیزی خاک را نیز کاهش می­دهند. تحقیقات مختلف نشان داده­اند که سموم و آفت‌کش‌ها   اثرات مستقیمی بر روی موجودات زنده، دام و به ویژه انسان دارند (رزمجو، ۱۳۷۷).

علی‌رغم ارتقاء آگاهی­های عمومی در سطح جهان نسبت به خطرات کاربرد بی­رویه کودها و آفت‌کش‌های شیمیایی، هر ساله در ایران شاهد افزایش هزینه­های بهداشتی و زیست محیطی ناشی از کاربرد این مواد در بخش کشاورزی هستیم (نسیمی، ۱۳۷۹).

عدم آگاهی و نبود دانش فنی کشاورزان باعث استفاده غیربهینه از نهاده­های کشاورزی گردید به نحوی که شواهد موجود نشان می­دهد که مصرف بیش از حد برخی نهاده­های کشاورزی نه تنها باعث افزایش تولید نگردید بلکه موجبات کاهش تولید را فراهم ساخت (عمانی، ۱۳۸۰). در این راستا، عمده نگرانی­های موجود در گزارش­های جهانی، در رابطه با کاهش سریع و جدی منابع پایه کشاورزی از طریق فرسایش خاک، شوری زمین­ها، بیابان­زایی، انقراض گونه­های گیاهی و جانوری و آلودگی محیطی می­باشد. عامل اصلی این نگرانی­ها، ناشی از استفاده بی­رویه سموم دفع آفات، کودهای شیمیایی و ادوات کشاورزی و گسترش کشت مکانیزه بوده است (ذوقی، ۱۳۷۶). ضروري به‌نظر مي‌رسد كه از مصرف بي‌رويه آفت‌كش‌ها و ديگر مواد شيميايي كه باعث افزايش بيماري‌هاي مانند انواع سرطانست گرفته شود آمار بدست آمده از مركز ثبت آمار سرطان ايران، سرطان بعد از بيماري‌ها قلبي عروقي دومين عامل شايع مرگ و مير در كشورهاي توسعه يافته و سومين عامل مرگ در كشورهاي كمتر توسعه يافته است و به تنهايي بيش از بيماري‌ها سل، ايدز و مالاريا افراد را بكام مرگ مي‌كشاند بطوريكه در صورت عدم مداخله جهت پيشگيري از بروز آن در ۱۰سال آينده شاهد مرگ بيش از ۸۵ ميليون نفر در جهان خواهيم بود. در حال حاضر سرطان عامل ۱۲% مرگ و مير در سرتا سر جهان است پيش‌بيني‌ها نشانگر آن‌است كه تعداد مرگ و مير ناشي از سرطان در كل جهان تا ۴۵% طي سالهاي ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰ افزايش خواهد داشت (از ۹/۷ ميليون به ۱۲ميليون مرگ مي‌رسد). در دهه‌ي۱۹۶۰ نزديك به ۲۵ در صد بار بيماري‌ها سرطاني در كشورهاي با در‌آمد متوسط و پايين گزارش شده بود كه در سال۲۰۱۹ به ۵۵ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۷۰ درصد با ميزان بروزي نزديك به  بيست ميليون نفر مي‌رسد و بيشترين تأثير را نيز در اين كشورها خواهد داشت، چرا كه با افزايش جمعيت جهان و متوسط سنی آن، افزايش اميد زندگي و بهبود وضعيت بهداشت و كنترل نسبي بيماري‌ها واگير و بويژه افزايش مواجهه با عوامل خطر محيطي، با افزايش بروز سرطان ها روبرو هستيم با توجه به نرخ رشد فعلي بروز سرطان اينگونه بنظر مي‌رسد كه تا سال ۲۰۳۰ ساليانه ۱۳ميليون مرگ ناشي از سرطان خواهيم داشت كه حداقل نه ميليون مورد آن در كشورهاي در حال توسعه و كمتر توسعه يافته، و شانس ابتلا به سرطان براي هر فرد در سال ۲۰۵۰ بين ۵۰ تا ۶۰ درصد خواهد بود. در ايران سرطان سومين عامل مرگ و مير است. سالانه بيش از ۳۰۰۰۰ نفر از هموطنان عزيز ما در اثر سرطان جان خود را از دست مي دهند. از طرفي با افزايش اميد زندگي و افزايش درصد سالمندي در جمعيت كشور، پيشرفت تكنولوژي و دور شدن سبك زندگي از محيط پاك، سالم و بدون آلاينده هاي سرطانزاي صنعتي  انتظار مي‌رود موارد بروز سرطان در دو دهه آينده به دو برابر افزايش يابد بنابر پيش بيني سازمان جهاني بهداشت بروز سرطان در ايران در سال ۲۰۲۰ به ۸۵۶۵۳  مورد در كل جمعيت و ميزان مرگ و مير ناشي از سرطان  به ۶۲۸۹۷ مورد خواهد رسيد كه اميد مي‌رود با برنامه ريزي صحيح  و علمي در جهت پيشگيري از بروز سرطان‌هاي قابل پيشگيري و كنترل، اين ميزان با گذشت زمان روند روبه افولي را نشان دهد(سايت رسمي ثبت آمار سرطان ايران)[۱].

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

پروژه آماده مدیریت، حسابداری، پروپوزال آماده تقریبا رایگان ارشد و دکتری روانشناسی، پرسشنامه و ترجمه آماده کشاورزی، علوم سیاسی، معماری، عمران و همه رشته های دانشگاهی، پروپوزال پر شده مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، تربیت بدنی

 

[۱] www.ircancer.ir

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

هفده − 14 =

0