تاثیر آموزش موسیقی با روش ارف بر کاهش اختلال بیش فعالی-نقص توجه و تمرکز در کودکان کم توان ذهنی

دانلود پروپوزال آماده: تاثیر آموزش موسیقی با روش ارف بر کاهش اختلال بیش فعالی-نقص توجه و تمرکز در کودکان کم توان ذهنی

دانلود پروپوزال آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال روش تحقیق و آماده کردن پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

انسانها دارای عملکردهای شناختی مختلف مانند توجه و حافظه هستند. توجه قدم آغازین در پردازش است.(کریمی و همکاران ۱۳۹۰) . توجه عبارت است از اینکه قوای ذهنی فرد به شکلی روشن و زنده از میان چند شی یا چند رشته افکار که احتمالا به طور همزمان فرد در معرض آنها قرار می گیرد ، بریکی تمرکز یابد(میر زمانی ،۱۳۸۷). نقص توجه مشخص ترین مشکل کودکان با اختلال نقص توجه –بیش فعالی و نخستین معیار تشخیصی وآماری اختلال های روانی  است. کودکان دارای این اختلال توانایی توجه دقیق به جزئیات را ندارند یا در انجام تکالیف درسی از روی بی احتیاطی مرتکب اشتباه می شوند . (شفیعی وهمکاران ، ۱۳۸۸) . فراخنای توجه کوتاه به عدم تکمیل تکالیف و طرح ها می انجامد وسبب می شود که توجه آن ها به طور مداوم از فعالیتی به فعالیت دیگر معطوف شود (علیزاده ،۱۳۸۶). اهمیت توجه در یادگیری امری بدیهی است ،یک کودک پیش از آنکه یاد بگیرد باید بتواند به کاری که در جریان است توجه کند (هالا هان و کافمن ، به نقل از جوادیان ،۱۳۸۳) .

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

امروزه موسیقی و تاثیرات نوروفیزیولوژیک آن مورد توجه بسیاری از محققان در سراسر دنیا است.(کیهانی و شریعت پناهی ،۱۳۸۷) . استفاده بشرازموسیقی برای شفا ودرمان ، تاریخی کهن دارد.در یونان قدیم ارتباط نزدیکی بین موسیقی و شفا وجود داشت . این همبستگی به آپولو  ، یکی از خدایان یونان شکل و شخصیت داده است . آپولو هم خدای موسیقی و هم خدای طب بود . یونانیان معتقد بودند که امراض نتیجه عدم نظم در وجود فرد است و موسیقی با قدرت روحی و اخلاقی خود می تواند در برگرداندن نظم و هارمونی و در نتیجه سلامتی در فرد مورد استفاده قرار گیرد . ( اشمیت پترز ، به نقل از زاده محمدی ، ۱۳۸۹ ). چینی ها و هندوها برای اعتدال روحی و جسمی بیماران از موسیقی استفاده می کردند.رومیان اعتقاد داشتند موسیقی مانند دارو هم قدرت پیشگیری دارد و هم درمان کننده است (بساطیان ،۱۳۸۴) .

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

سادات کریمی و زارع (۱۳۹۲) تأثیر موسیقی بر توجه پایدار کودکان دارای اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی را مورد مطالعه قرار دادند. این پژوهش که از نوع مطالعات تجربی ـ مداخله­ای بود به صورت پیش­آزمون ـ پس­آزمون با گروه کنترل انجام شد، ۳۰ دانش­آموز پسر پایه­های چهارم و پنجم دارای اختلال نقص­توجه ـ بیش­فعالی بر اساس ملاک­های تشخیصی DSMIV با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی تعادلی به دو گروه مساوی تقسیم گردیدند و مداخله فعالیت­های موسیقیایی (شامل برنامه موسیقی­درمانی بر اساس نظریه ارف شولورک) در گروه آزمون به مدت ۱۲جلسه ۹۰ دقیقه­ای اجرا گردید. برای هر دو گروه قبل و بعد از اجرای مداخلات، آزمون توجه پایدار که به صورت نرم­افزار تهیه شده بود به منظور سنجش توجه پایدار اجرا شد. تجزیه و تحلیل داده­ها برحسب روش آماری تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون تی وابسته صورت گرفت. یافته­ها: در توجه پایدارنیز مقایسه میانگین­ها در پس­آزمون و پیش­آزمون حاکی از آن بودکه در نمرات صحیح و خطای ارائه بین دو گروه تفاوت معنادار وجود دارد. اما اگرچه اختلاف میزان خطای حذف (نشاندهنده بی­توجهی به محرک) در گروه آزمایش دارای میانگین بالاتری بود و میزان خطای حذف در پس­آزمون نسبت به پیش­آزمون کاهش داشت؛ اما تفاوت معنادار ایجاد نشد.

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

بیست − 12 =

0