پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (ZTPI) 1999

نام پرسشنامه: پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (ZTPI) 1999

روایی و پایایی: دارد

طریقه نمره دهی: دارد

منبع: دارد

توضیحات:

پرسشنامه چشم انداز زمان زیمباردو (ZTPI) 1999: این پرسشنامه دارای ۶۶ سول بوده و هدف آن ارزیابی چشم انداز رمان در افراد از ابعاد مختلف (دیدگاهزمانیگذشته- منفی، دیدگاهزمانیحال- لذتگرا، دیدگاهزمانیآینده، دیدگاهزمانیگذشتهمثبت) می باشد. طیف نمره گذاری در این پرسشنامه مطابق با طیف لیکرت ( از ۱ تا ۵) می‌باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

گزینه بسیارنادرست نادرست بی تفاوت درست بسیار درست
امتیاز ۱ ۲ ۳ ۴ ۵

 

البته این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات شماره۹،۲۴، ۲۵، ۴۱ و ۵۶ و ۶۱ معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:

 

گزینه بسیارنادرست نادرست بی تفاوت درست بسیار درست
امتیاز ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

 

این پرسشنامه دارای چهار بعد بوده که برای اندازه گیری امتیاز مربوط به هر بعد باید بر اساس دستورالعمل های زیر اقدام فرمائید:

دیدگاه زمانی گذشته- منفی:ا متیاز خود را برای پرسش های ۴-۵-۱۶-۲۲-۲۷-۳۳-۳۴-۳۶-۵۰ و ۵۴ را جمع ببندید و عدد حاصل را به ۱۰ تقسیم کنید.

دیدگاه زمانی حال- لذت گرا: امتیاز خود را برای پرسش های ۱-۸-۱۲-۱۷-۱۹-۲۳-۲۶-۲۸-۳۱-۳۲-۴۲-۴۴-۴۶-۴۸ و ۵۵ جمع بسته و عدد حاصل را به ۱۵ تقسیم نمایید.

دیدگاه زمانی آینده: امتیاز خود را برای سوالات ۶-۹-۱۰-۱۳-۱۸-۲۱-۲۴-۳۰-۴۰-۴۳-۴۵-۵۱-۵۶جمع ببندید و عدد حاصل را به ۱۳ تقسیم نمایید.

تذکر: نمره اعداد با رنگ قرمز را معکوس محاسبه کنید.

دیدگاه زمانی متعالی آینده: پاسخخود به پرسش ۵۷- ۵۸ – ۵۹ – ۶۰ –۶۱ -۶۲ -۶۳ -۶۴ – ۶۵را جمع سپس جمع اعداد را به ۱۰ تقسیم نمایید.

دیدگاه زمانی گذشته مثبت: امتیاز خود را برای سوالات ۲-۷-۱۱-۱۵-۲۰-۲۵-۲۹-۴۱ و ۴۹ جمع ببندید و عدد حاصل را به ۹ تقسیم کنید.

دیدگاه زمانی حال معتقد به سرنوشت: امتیاز خود را برای پرسش های ۳-۱۴-۳۵-۳۷-۳۸-۴۷-۵۲-۵۳جمع ببندید و عدد حاصل را به ۹ تقسیم کنید.

نکته: دقت داشته باشید که تقسیم کردن در هر بعد به دلیل بدست آوردن نمره های درصدی می باشد. چراکه تعداد سوالات ابعاد با هم برابر نمی باشند.

 

 

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0