پرسشنامه محيط گروهی در ورزش ( کارون(۱۹۸۲))

پرسشنامه محيط گروهی در ورزش  کارون(۱۹۸۲)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی دارد.

هدف: اندازه گيری ميزان انسجام گروهی در تيم­های ورزشی

در سال ۱۹۸۵ توسط کارون، ويدماير و براولی بر اساس مدل مفهومی کارون (۱۹۸۲) برای اندازه گيری ميزان انسجام گروهی در تيم­های ورزشی تهيه شده است که در قالب ۱۸ سئوال، انسجام گروهی را در ۴ بعد اندازه گيری می­کند.

کشش های فردی نسبت به گروه از لحاظ تکليف ( انسجام تکليف فردی ) : به احساسات فرد از تعهد شخصی نسبت به خود و انجام تکليف و دست يابی به هدف های گروهی گفته می شود .سئوال های ۸ و ۶ و ۴ و ۲ پرسشنامه اين بعد را اندازه گيری می کند .

کشش های فردی نسبت به گروه از لحاظ اجتماعی ( انسجام اجتماعی فردی ) : به احساس فرد از تعهد شخصی نسبت به کنش های متقابل اجتماعی با گروه گفته می شود . سئوال های ۹ و ۷ و ۵ و ۳ و ۱ اين بعد را می سنجند .

يک پارچگی گروهی از لحاظ تکليف ( انسجام تکليف گروهی ) : به احساسات فرد از نزديکی و تعهد اعضای تيم نسبت به تکليف گروهی گفته می شود . سئوال های ۱۸ و ۱۶ و ۱۴ و ۱۲ و ۱۰ اين بعد را اندازه گيری کرده است .

يک پارچگی گروهی از لحاظ اجتماعی ( انسجام اجتماعی گروهی ) : به احساسات فرد از نزديکی و تعهد اعضای تيم نسبت به گروه به عنوان يک واحد اجتماعی گفته می شود . سئوال های ۱۷ و ۱۵ و ۱۳ و ۱۱ اين بعد را می سنجند .

پاسخ ها بر اساس مقياس ۹ ارزشی ليکرت از کاملا موافقم (۹) تا کاملا مخالفم (۱) ارزش گذازی می شوند.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

3 × یک =

0