پرسشنامه بهبود برقراری امنیت اطلاعات در رایانش ابری با استفاده از استاندارد SAML (ارزیابی مدل پیشنهادی ورود تکی با احراز هویت دو طرفه توسط زبان نشانه‎گذاری اثبات امنیت)(رسول دانشمند ۱۳۹۳)

پرسشنامه بهبود برقراری امنیت اطلاعات در رایانش ابری با استفاده از استاندارد SAML (ارزیابی مدل پیشنهادی ورود تکی با احراز هویت دو طرفه توسط زبان نشانه‎گذاری اثبات امنیت)(رسول دانشمند ۱۳۹۳)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

مهندسی فناوری اطلاعات  گرایش مدیریت سیستمهای اطلاعاتی

پرسشنامه طراحی‎شده از دو بخش تشکیل شده است. قسمت اول پرسشنامه (که پرسشنامه شماره یک نامگذاری شد) شامل ۱۰ سئوال برای سنجش میزان آشنایی افراد با موضوع می‎باشد. در قسمت دوم پرسشنامه (که پرسشنامه شماره دو نامگذاری شد) با توجه به معیارهای مشخص‎شده، سه روش ورود تکی مورد بررسی و مقایسه قرار‎گرفته‎اند. روش اول ورود تکی به صورت سنتی است. ورود تکی سنتی نوعی ورود تکی است که با استفاده از آن، کاربر برای هر بار ورود و دسترسی به قسمت‎های مجاز، نیاز به وارد کردن نام‌کاربری و رمز عبور خود دارد. روش دوم، روش کربروس می‌باشد که در آن هر کاربر برای ورود تکی و استفاده از سرویس‎ها، هر بار باید برای هر سرور (سرور احراز هویت و ارائه‎دهنده سرویس) به صورت دو طرفه احراز هویت شود. روش سوم، ورود تکی با استفاده از زبان نشانه‎گذاری اثبات امنیت و مبتنی بر ابر می‎باشد که در این روش، کاربران با استفاده از زبان نشانه‎گذاری اثبات امنیت اقدام به ورود می‎نمایند و تا زمانی که از محیط خارج نشوند بدون نیاز به وارد کردن مجدد نام‏کاربری و رمز عبور خود، امکان دسترسی به قسمت‎های مختلف و استفاده از امکانات ابر را دارند.

هدف از این پرسشنامه مقایسه سه روش ورود تکی گفته شده‌است. برای این منظور، مهمترین معیارها در ورود تکی انتخاب شده‎اند. این معیارها در سئوالاتی در پرسشنامه گنجانده و برای هر یک از این معیارها گزینه‌های بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و بسیار کم در نظر گرفته شده‌است. متخصصین با توجه به سه روش ورود تکی مطرح شده، میزان برآورده‎شدن هر معیار را تعیین کرده‎اند.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

10 + 8 =

0