پرسشنامه بررسی تاثیر شبکههای ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان

پرسشنامه بررسی تاثیر شبکههای ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی دارد.

  • سوالات پرسشنامه تاثیر شبکه‌های ارتباطی بر عملکرد شامل ۴ بخش می‌باشد:

الف) پرسش‌های عمومی (جمعیت شناختی) که اطلاعات کلی پاسخ گویان را در بر می‌گیرد.

ب) پرسش‌های مربوط به ویژگی​های رفتاری شامل «مهارت متکی به خود در امور کامپیوتری» و «خصوصیات شخصیتی موثر بر کار » است. به این دلیل این دو متغیر مورد بررسی قرار گرفتند که می‌توانند بر توانایی افراد در دستیابی به منابع شبکه برای انجام وظایفشان تاثیر بگذارند. خصوصیات شخصیتی موثر بر کار (وجدان کاری) به این دلیل بررسی شد که این ویژگی شخصیتی پیش بینی‌کننده همیشگی عملکرد شغلی است. این بخش از پرسشنامه مشتمل بر ۹ سوال  با طیف هفت‌گزینه‌ای لیکرت ( ۷- بسیار موافقم ۶- تا حدودی موافقم ۵- موافقم ۴- نظری ندارم ۳- مخالفم ۲- تاحدودی مخالفم ۱- بسیار مخالفم ) می‌باشد. سوالات ۱ تا ۴ مهارت متکی به خود در امور کامپیوتری و سوالات ۵ تا ۹ خصوصیات شخصیتی موثر بر کار را مورد پرسش قرار می‌دهند.

ج) ارتباطات آنلاین و آفلاین کارکنان با همکاران خود را با طیف پنج‌گزینه‌ای لیکرت (۵- چند بار در روز ۴- یکبار در روز ۳- یکبار در هفته ۲- یکبار در ماه ۱- کمتراز یکبار در ماه) مورد پرسش قرار می‌دهد. از شرکت‌کنندگان خواسته شد، افرادی را که با آن‌ها در تعامل نیستند در نظر نگیرند. اگرچه مقیاس پنج‌گزینه‌ای لیکرت به کار برده شده است، در تحلیل شبکه اجتماعی از روابط دوگانه (۰= عدم وجودارتباط و ۱= وجود ارتباط)، براساس تکرار ارتباط استفاده شده است. به این صورت که اگر ارتباط ۳ ( حداقل یک بار در هفته) و بیشتر باشد، یک ارتباط وجود دارد و در غیر این صورت هیچ ارتباطی وجود ندارد.

د) نظر مدیر مافوق در مورد عملکرد کارکنان زیر مجموعه وی را مورد پرسش قرار می‌دهد که شامل ۵ سوال بر اساس مقیاس هفت گزینه‌ای لیکرت ( ۷- عالی ۶- خیلی خوب ۵- خوب ۴- قابل قبول  ۳- نیازمند بهبود ۲- نیازمند نظارت ۱- کارآموزی) است.

جدول ۱-۳   جزئیات پرسشنامه تاثیر شبکه‌های ارتباطی بر عملکرد شغلی را به طور خلاصه نشان می‌دهند.

 

جدول ۳-۱ جزئیات پرسشنامه ارتباطات و عملکرد شغلی

معیار عوامل تعداد سوالات منبع
جمعیت شناختی جنس، موقعیت شغلی، تصدی، میزان تجربه کامپیوتری ۴ (Cross & Coming, 2017; Mehra er.al, 2016)
رفتاری مهارت متکی به خود در امور​ کامپیوتری، ۴ (venkatesh et.al ,2017)
خصوصیات شخصیتی موثر بر کار ۵ (Gosling et.al, 2017)
ارتباطی روابط آنلاین ۲  

(Baldwine et.al ,1997)

روابط آفلاین ۲  
وظیفه‌ای کمیت کار، کیفیت کار، شایستگی فنی، همکاری به عنوان عضوی از تیم یا گروه کاری، کمک به دیگران در صورتیکه بخشی از وظیفه او نباشد. ۵  (Kraumer et.al, 2017; Welbourne et.al, 1998)

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

پنج × دو =

0