پرسشنامه¬ی بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان

پرسشنامه­ی بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

این ابزار، پرسشنامه­ایی با فراخوانی هفت روزه است که سطح کلی فعالیت بدنی متوسط تا شدید را طی سال تحصیلی اندازه گیری می­کند. عموماَ، این پرسشنامه در مقایسه با دیگر اندازه­های فراخوانی، ضریب همبستگی نسبتاَ بالایی با دیگر ابزارهای اندازه­گیری فعالیت بدنی دارند و برای کودکان و نوجوانانی مناسب است که در حال حاضر در سیستم آموزشی هستند و زنگ تفریح، بخش منظمی از هر هفته­ی تحصیلی آنها است .

این پرسشنامه در موقعیت­های کلاس درس قابل کاربرد است و با استفاده از ۹ سوال راجع به فعالیت بدنی آن­ها در هفته اخیر است، که هر سوال نیز بر حسب مقیاس پنج نمر­ه­ای امتیاز داده می­شود، سطح کلی فعالیت بدنی فرد را مشخص می­کند .

ابزاری معتبر، چالشی مهم در تعیین ارتباط بین فعالیت بدنی و سلامتی است. سطوح مختلفی از مشارکت در فعالیت بدنی با مزایای سلامتی و یا خطرات سلامتی مرتبط است. در نتیجه وجود ابزاری معتبر برای ارزیابی فعالیت بدنی در گروه های سنی مختلف مهم است .

زمانی­که استانداردی مشخص برای ارزیابی فعالیت بدنی وجود ندارد، تعیین بهترین ابزار ممکن دشوار است (۹۳). خود گزارشی پر استفاده ترین روش ارزیابی سطوح فعالیت بدنی در کودکان و نوجوانان است، زیرا معمولاَ این روش کم هزینه است و به راحتی در جمعیت­های زیاد قابل کاربرد می باشد،

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

14 − چهار =

0