طراحی برنامه ريزی استراتژيک درتوسعه پايداربيمارستان امام رضا(ع)

دانلود پروپوزال آماده: طراحی برنامه ريزی استراتژيک درتوسعه پايداربيمارستان امام رضا(ع)

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت بازرگانی  گرایش: تحول

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

پو­يايي­ها و تحولات شديد محيطي عصر کنوني، ضرورت برنامه­ريزي براي رويارويي با اين تحولات را بيش از پيش نمايان ساخته است. مروري بر سرنوشت سازمان­ها طي ساليان اخير نشان مي­دهد در عرصه پيشرفت و توسعه، سازمان­هايي موفق بوده­اند که توانسته­اند با درک صحيحي از محيط و تحولات آن و ارزيابي دقيق و واقع‌گرايانه از توانمند­يهاي داخلي، استراتژيهاي موثري را بر اساس مأموريت خود تدوين نموده و بستر مناسب براي اجراي آن­ها فراهم آورند. در اين شرايط و براي پاسخگويي به اين نياز برنامه­ريزي استراتژيک[۱] جايگاهي ويژه يافته است. از نظر برنامه­ريزي استراتژيک، لازمه ماندگاري در دنياي رقابت، همسويي با شرايط عصر جديد، جهاني فکر کردن و جهاني عمل کردن و يافتن فرصت­هاي بهتر مي­باشد. براي اين کار مجبور به پذيرفتن تغيير و تحولات جهاني هستيم. مديريت تغييرات و تحولات امکان‌پذير نيست مگر اينکه به برنامه­ريزي پايبند باشيم. برنامه­ريزي استراتژيک تلاشي آگاهانه براي توسعه مدل­هاي ذهني افراد و ايجاد همسويي در آنان به منظور دگرگون‌سازي حال و آفرينش آينده دلخواه مي­باشد. يکي از برجسته­ترين ويژگيهاي کشورهاي توسعه يافته، توجه به دانش مديريت به عنوان يکي از ضروريات بلامنازع پيشرفت و توسعه و رشد اقتصادي و اجتماعي است. در اين ميان، آنچه به عنوان اصلي­ترين کارکرد مديريت هر کشورو در سطوح مختلف مورد بحث است، همانا برنامه­ريزي و تلاش براي نيل به اهداف پيش بيني شده در آن است. رخداد­هاي چند دهه گذشته، همراه با نيازهاي جديد حادث در اين سالها از آنچنان خصوصيتي برخوردارند که با صرف تکيه بر برنامه­ريزي متداول و غير منعطف نمي­توان با اين رخداد­ها و نياز­ها مقابله و همگامي کرد. از اين رو از سه دهه قبل توجه مديران اجرايي و صاحبنظران به سمت برنامه­ريزي راهبردي جلب شده است.

بر اين اساس سازمان هابه دليل ارتباط موجود بين اين سازمان­ها و محيط متحول اطراف، لازم است مسئولان داراي نگرش استراتژيک باشند تا بتوانند با ترسيمي از اهداف و برنامه­هاي استراتژيک، سازمان خود را به طور کارا و موفق در مسير تحقق اهداف و رسالت سازمان پيش ببرند. به عبارت ديگر سازمان­ها لازم است محيط را مورد تجزيه و تحليل قرار دهند. تهديد­ها و فرصت­هاي در ارتباط با سازمان را شناسايي کنند و امکانات و محدوديت­هاي موجود را تشخيص دهند. مراجعان و افراد تأثير گذار و تأثير‌پذير بر آنها را بشناسند و با توجه به روشن­سازي آنها براي کارکنان و مسئولان به امر برنامه­ريزي و اجراي راهبردها بپردازند.

در اين فصل، ابتدا مسئله مورد تحقيق مطرح گرديده است. در ادامه، اهميت پژوهش تبيين شده و اهداف تحقيق ذکر شده است. در قسمت بعد سوال­هاي تحقيق بيان شده و در بخش آخر، واژه­ها و اصطلاح­هاي مهم اين پژوهش تعريف گرديده است.

 

عصر امروز عصر پر چالش رقابت و تغيير است. مسائل و مشکلات غير قابل پيش‌بيني شده‌اند و بر سرعت تحولات روز به روز افزوده مي‌شود. سازمانها و نهادهاي مختلف نيز براي عقب نيفتادن از ساير رقبا در حال پوسته انداختن از کارکردها و وظايف سنتي خود مي‌باشند و هر سازماني که نتواند خود را با اين شرايط همساز کند محکوم به فنا خواهند بود. سازمانهاي دولتي و خصوصي در تمامي کشورها، اعم از توسعه‌يافته و در حال توسعه با آينده‌اي دشوار، کاهش منابع، افزايش پاسخ‌گويي و فرصت‌هاي چالشي مواجه هستند. پيچيدگي و سرعت تغييرات در جامعه کنوني، دست اندرکاران جوامع را وا مي‌دارد تا سياستها و برنامه‌هايي را ارائه دهند که با شرايط معاصر تناسب داشته باشند(آصف‌زاده و حسيني، ۱۳۸۷).

سازمانهاي بين‌المللي از جمله يونسکو[۲] براي عملياتي کردن معيارهايي همچون اخلاق، احترام، مسئوليت‌پذيري، پاسخ‌گويي به زندگي اجتماعي، يکپارچگي اکولوژيکي، عدالت، برابري اقتصادي و اجتماعي، منفعت جامعه، برنامه‌ريزي وتفکر استراتژيک، از سال۲۰۱۷ تا ۲۰۱۴ را به عنوان دهه ملل متحد براي توسعه پايدار اعلام کردند. هدف اصلي آن يکپارچه کردن ارزشهاي ماندگار توسعه پايدار به منظور آماده کردن شهروندان براي رودررويي مستقيم با چالش‌هاي حال و آينده، تصميم­گيري توأم با مسئوليت‌پذيري و پاسخ‌گويي در جهت يک جامعه پويا و زنده مورد توجه قرار مي­گيرد(رکن‌الدين افتخاري و همکاران، ۱۳۸۹). مطابق تعريفي که در سال ۱۹۸۲در گزارش کميسيون سازمان ملل در خصوص توسعه آمده، توسعه پايدار چنين تعريف شده که ضمن تأمين نيازهاي حال حاضر، توانايي نسل‌هاي آينده را در برآورد ساختن نيازهاي خود به مخاطره نياندازد. پس  ترويج توسعه پايدار به مفهوم استفاده بهينه و بهره­برداري درست و کارا از منابع پايه، منابع طبيعي و منابع نيروي انساني براي تامين نياز نسل فعلي و نسل‌هاي آينده است(عظمتي و باقري، ۱۳۸۷).

در واقع امروزه سازمان­هاي بين المللي و علي‌الخصوص يونسکو، برنامه­ريزي استراتژيک را يکي از مولفه­ها و اصول اساسي در توسعه همه جانبه مطرح کرده ­است.

سيستم‌هاي سازماني در راستاي کسب موفقيت در ميدان رقابت بايد از نوعي برنامه‌ريزي بهره گيرند که آينده­نگر و محيط­گرا باشد به طوري که ضمن شناسايي عوامل و تحولات محيطي، در يک افق زماني بلند مدت تأثير آنها را بر سازمان و نحوه تعامل سازمان با آنها را مشخص سازد(آقازاده، ۱۳۸۵). با توجه به سرعت تغييرات محيطي در جامعه کنوني نياز به برنامه‌ها و سياست‌هاي که با شرايط معاصر تناسب داشته باشدضروري است(عارفي، ۱۳۸۴: ۳۰). آنچه که سال‌ها کمبود آن در حوزه برنامه‌ريزي و مديريت احساس مي‌شود فقدان برنامه­ريزي‌هاي شفاف، دقيق، قابل اندازه گيري، راهبردي، و ارزيابي براي آينده است. با توجه به شرايط و حجم زياد تغييرات پيش­روي در هزاره سوم، قبل از اينکه قرباني تغييرات بشويم، مي‌توانيم در ايجاد تغييرات مطلوب نقش ايفا کنيم و به صورت فراکنشي تغييرات مطلوب را براي آينده ايجاد کنيم، که اين از خصوصيات بارز برنامه‌ريزي استراتژيک مي‌باشد(ايماني و ربيعي، ۱۳۸۷).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]– Strategic planning

[۲]– UNESCO

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

13 + هفت =

0