شناسایی نیازها و انتظارات مخاطبان رسانه شنیداری “آوای شهر”

عنوان پروپوزال: شناسایی نیازها و انتظارات مخاطبان رسانه شنیداری “آوای شهر”

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

توسعه فرهنگی و اجتماعی پیش نیاز حرکت در مسیر توسعه همه جانبه و پایدار در یک جامعه است. این بعد از توسعه بیشتر با چگونگی و شیوه زندگی افراد یک جامعه و همچنین تأکید بر متغیرهای غیر مادی فرهنگ آن جامعه همچون ارزش ها و نگرش ها پیوند تنگاتنگی دارد. وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو به عنوان پدیده های فرهنگی و اجتماعی که در ارتباط نزدیک با زندگی افراد جامعه هستند، می توانند در جریان تغییرات و توسعه اجتماعی و فرهنگی تأثیر گذار باشند (رستمعلی زاده، ۱۳۸۷: ۶).

یکی از تأثیرگذارترین وسایل ارتباط جمعی و در عین حال در دسترس ترین آنها، رادیو است. رادیو با توجه به ویژگی های خاص خود همچون دسترسی آسان، قابل حمل بودن (با توان ارتباطی زنده) و نیز گستره دریافت امواج، به خصوص برای مناطق محروم و دور افتاده دارای مزایایی است که نگاه جدی تر به این رسانه را می طلبد. همچنین برقراری رادیوهای محلی، استانی و تخصصی از توان بالای این وسیله ارتباطی در امر آموزش، اطلاع رسانی، ارشادی و تربیتی حکایت دارد (محمدی مهر، ۱۳۸۳: ۱۶).

……

مرور منابع:

خجسته (۱۳۹۲) فلسفه رادیو آوا را مورد بررسی و مطالعه قرار داد. نتایج این تحقیق نشان داد که رادیو آوا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند سهم مخاطبان و شنوندگان خود را در عرصه رسانه ای حفظ کند. رادیو آوا به طور مرتب موسیقی با کلام و گاهی نیز موسیقی بی کلام یا تکنوازی سازهای مختلف را در دستگاه ها و ردیف های گوناگون موسیقی ایرانی پخش می کند. همچنین اشعار و سرودهای این رادیو از محتوای خوبی برخوردارند.

………..

سوالات تحقیق:

۱- انتظار خریداران از رادیو آوای شهر چیست؟

۲- آیا آوای شهر توانسته است انتظار خریداران را بر آورده سازد؟

۳- انتظار کارکنان غرف از رادیو آوای شهر چیست؟

۴- آیا آوای شهر توانسته است انتظار کارکنان غرف را بر آورده سازد؟

۵- تا چه اندازه اهداف سازمان میوه تره بار از راه اندازی این رادیو با انتظارات مخاطبان منطبق است؟

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

پنج × دو =

0