شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم کنترل های داخلی بانک مسکن و ارائه پیشنهاد برای بهبود آن ( مطالعه موردي شعب بانک مسكن استان بوشهر )

عنوان پروپوزال: شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم کنترل های داخلی بانک مسکن و ارائه پیشنهاد برای بهبود آن ( مطالعه موردي شعب بانک مسكن استان بوشهر )

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

یک سیستم کنترل داخلی کارآ جزء حیاتی از مدیریت بانک و مبنایی برای عملیات ایمن و بی‌عیب و نقص سازمان‌های بانکداری است. علاوه بر این، برای عملیات محتاطانه‌ بانک و ترقی ثبات سیستم مالی به عنوان یک مجموعه این امر یک ضرورت است. سیستم کنترل داخلی بانک‌ها باید بر پایه آن دسته از عناصر ضروری قرار گیرد که برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات، دستیابی به سودآوری بلندمدت، تهیه گزارش‌های مالی و مدیریتی قابل اتکا و کاهش ریسک زیان‌های پیش‌بینی نشده یا خدشه‌دار شدن حسن شهرت بانکی لازم است. افزون بر این، به‌ منظور اطمینان از سرانجام کار حسابرسان داخلی باید همکاری و هماهنگی موثری بین ناظر، حسابرس داخلی و حسابرس مستقل در قالب اصول معینی تعریف شود.نیاز حیاتی برای نظارتی محتاطانه به‌منظور حفظ ثبات و اطمینان در سیستم بانکی نتیجه مهمی از فرآیند جهانی شدن در سال‌های اخیر است. کنترل داخلی قوی، شامل کار واحد حسابرسی داخلی و حسابرس مستقل، بخشی از حاکمیت شرکتی بی‌عیب و نقص است که به نوبه خود می‌تواند در راستای رابطه کاری مشارکتی بین مدیریت بانک و ناظران آن نقش‌آفرینی کند.هدف نهايي این همکاری فراهم كردن اطمینان در زمینه سازماندهی و دایر ساختن حاکمیت شرکتی، سیستم کنترل داخلی و فرآیند مدیریت ریسک است (صادقی و اسلامی، ۱۳۸۶).          ……

مرور منابع:

محمد صادقی و غلامحسین اسلامی (۱۳۸۶) بررسي تاثير نامه مديريت حسابرسان مستقل بر سيستم كنترل داخلي شركت‌هاي مورد رسيدگي توسط سازمان حسابرسي را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج نشان داد كه نامه مديريت ، در آگاهي مديران اتز نقاط ضعف سيستم و جلب سعي و كوشش آنان جهت رفع نقاط ضعف موجود و در نتيجه، بهبود سيستم كنترل داخلي، تاثير بسزايي دارد. استفاده‌كنندگان از صورتهاي مالي نيز مي‌توانند با آگاهي از اين مطلب ، اعتماد بيشتري به اطلاعات منعكس شده در صورتهاي مالي داشته باشند.

………..

اهداف تحقیق:

هدف اصلی این تحقیق شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم کنترل های داخلی بانک مسکن و پیشنهاد برای بهبود آن در سطح بانک مسکن شعب استان بوشهر می باشد.

همچنین این مطالعه اهداف زیر را دنبال می کند:

–  تعیین مهم ترین نقاط قوت سیستم کنترل های داخلی بانک مسکن

– تعیین مهم ترین نقاط ضعف سیستم کنترل های داخلی بانک مسکن

– ارائه راهکارهایی برای بهبود کارایی این سیستم در بانک مسکن

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

2 + 20 =

0