دانلود پروپوزال آماده: اثر بخشي گروه درماني با رويكرد تحليل رفتار متقابل بر افزايش رضايت مندي زناشويي دانشجويان متأهل

دانلود پروپوزال آماده: اثر بخشي گروه درماني با رويكرد تحليل رفتار متقابل بر افزايش رضايت مندي زناشويي دانشجويان متأهل

دانلود پروپوزال آماده و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام پایان نامه دکتری و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه روانشناسی و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

با داشتن این گونه دیدگاه های آرمانی چه طور می توان انتظار داشت که خانواده‎های ما تحت فشار نباشند. برای حفظ ارزش ها انتظار داریم که عملاً تمام نیازهای عمده مان- به جز رضامندی های شغلی- در خانواده برآورده شود. ترجیح می دهیم همسران خردمندی داشته باشیم، با منبع سرشاری از عاطفه که در روابط جنسی فوق العاده اغواکننده باشند؛ ظاهری داشته باشند که در میان جمع عمیقاً بر دیگران تأثیر بگذارند؛ با تحسین مداوم، عزت نفسمان را تعالی بخشند؛ و به هنگام بچه دار شدن، الگوی تمام عیار یک پدر یا مادر خوب باشند(البته بدون اینکه در این راه زحمتی به ما بدهند)؛ در کنار ما با وقار و متانت زندگی را سپری کنند؛ و در زندگی اجتماعی و معاشرت های خود به بهترین وجه رضایت خاطرمان را فراهم کنند- و هر گونه نیاز دیگری را که داشتیم (از جمله نیازهای نوروتیک)، به خوبی ارضا نمایند(ساروخاني، ۱۳۷۹؛ به نقل از سالاري، ۱۳۸۶).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

ازدواج وظیفه و تعهدی برای تمام عمر محسوب می شود و آیینی مقدس به شمار می‎رود. درباره اهمیت ازدواج و اثرات آن می توان از نقطه نظر اقتصادی، اجتماعی، رشد و تحول کودک و مسائل تربیتی، ابعاد سلامت جسمانی و روانی و از منظر نهادهای سیاسی و حکومتی جامعه سخن گفت(خمسه، ۱۳۸۲).

امروزه کاهش مقبولیت ازدواج در بین مردم (خصوصاً در کشورهای غربی)، و کاهش عمر ازدواج های چالشی است که اکثر جوامع با آن روبرو هستند. شاید چنین چالش هایی در ایران با این شدت و کمیت هنوز مطرح نباشد، اما در هر حال بالا رفتن آمار طلاق و میانگین سن ازدواج هشدارهایی است که چالش های مذکور را تداعی می کند(تیرگری، ۱۳۸۳).

مسأله مهم دیگر، موضوع تشکیل خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی است. خانواده بهنجار نقش اساسی در سلامت و بهزیستی کل جامعه دارد و زوجین به عنوان نیروی تعیین کننده جهت و شیوه حرکت خانواده در چرخه زندگی آن نقش بنیادی ایفا می‎نمایند(عامری و همکاران، ۱۳۸۲).

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

۱- طي دهه هاي اخير تحقيقات بسياري با هدف بررسي سودمندي و اثربخشي رويكردهاي درماني و نظريات بر ابعاد مختلف ارتباط زناشويي انجام گرفته است. ليكن همه آنها در راستاي تقويت ارتباط ها، ساختن مهارتهاي بين فردي، و پيش گيري از آشفتگي هاي زناشويي تلاش مي كنند در جمع بندي كلي از تمامي تحقيقات انجام شده مي توان با قاطعيت ادعا نمود اين نتايج شواهدي براي تأييد سودمندي اين رويكردهاي درماني بر رضايتمندي زناشويي را فراهم نموده اند(باولينگ، هيل و جنسون، ۲۰۱۷).

۲- نظریه‎های اخیر روان شناسی تأکید زیادی بر تأثیر شناخت و افکار فرد در سلامت روانی، قدرت سازگاری و احساس رضایت‎مندی یا نارضامندی از زندگی و جز آن دارند. بر این اساس بسیاری از رویکردهای درمانی معاصر در درمان مشکلات روان‎شناختی افراد، زوج‎ها و خانواده ها، با این فرض که علت اصلی ایجاد اختلال، ادراک تحریف شده و تفکر غیرمنطقی است، محور فعالیت های درمانی خود را بر اصلاح ادراک و تفکر قرار داده‎اند(الیس، ۱۹۹۲). محققان دیگری همچون لارسن[۱] و السون[۲] (۱۹۸۹) گلاسر[۳] (۱۹۹۶) ویشمن[۴] و دلینسکی[۵] (۲۰۱۶) نیز بر اهمیت نقش افکار منفی و تعاملات نادرست در نارضایتی زناشویی تأکید کرده‎اند(نیکخواه، ۱۳۸۲).

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری ، انجام رساله ، انجام پروپوزال دکتری ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده

 

[۱]– Larsen, A

[۲]– Olson, D. H

[۳]– Glaser, J. K

[۴]– Wishman, M. A

[۵]– Delinsky, SH. S

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

9 + چهارده =

0