تاثیر شبکه های اجتماعی بر هویت فردی و اجتماعی دانش اموزان مقطع متوسطه قم

عنوان پروپوزال: تاثیر شبکه های اجتماعی بر هویت فردی و اجتماعی دانش اموزان مقطع متوسطه قم

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

هویت به مجموعه ای از شاخص ها و علائم در حوزه مولفه های مادی، زیستی، فرهنگی و روانی اطلاق می شود که شناسایی فرد از فرد، گروه از گروه یا اهلیتی از اهلیت دیگر و فرهنگی ازفرهنگ دیگر را ممکن می سازد (ابوالحسنی، ۱۳۸۸).

هویت پذیری شامل شکل گیری و یادگیری تمام ویژگی ها و رفتارهایی است که بیانگر تمایز میان ما و دیگران است. مؤلفه های این هویت عبارت اند از زبان، دین، قوم، آداب و رسوم، سرزمین، تاریخ و فرهنگ، طبقه اجتماعی، عضویت فرقه ای و گروهی. مفهوم هویت دال بر وجود مجموعه رفتارهای سازمان یافته فردی و گروهی است که به لحاظ اجتماعی به صورت یکسان و مشابه انجام می گیرند و شناسایی آن تلاشی برای تحلیل الگوهای تکرارپذیری کنش ها و نگرش هاست. بنابراین هویت پذیری، نوعی خودشناسی فرد در رابطه با دیگران است و این فرایند مشخص می کند که شخص از لحاظ روانشناختی و اجتماعی کیست و چه جایگاهی خواهد داشت؟ در واقع، هویت معطوف است به بازشناسی مرز میان خودی و بیگانه که عمدتاً از طریق هم سنخی های فردی و اجتماعی و انفکاک درون گروه از برون گروه ها ممکن می شود.

……………….

مرور منابع:

اشلنکریچ و سوری (۲۰۱۶) اثرات استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی برای دانشجویان را مورد مطالعه قرار دادند. روش مطالعه در اینجا یک تحقیق کمی با استفاده از رویکرد مثبت گرایانه بوده است. به این منظور بررسی آنلاین دانش آموزان در دانشگاه برای یافتن عوامل مورد نظر انجام شد. نتایج نشان داد که عوامل اثرگذار بر استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی در آموزش عالی شامل شاخص های اختصاصی و امنیتی، رفتار حرفه ای و اخلاقی، فعالیت های قانونی و قابل قبول، تجربیات فنی، اطلاعات مشکوک، زمان شخصی و حرفه ای و قابلیت استفاده بوده است و استفاده دانشجویان از شبکه ها بر هویت اجتماعی آنها تأثیرگذار بود.

 

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

فرضیه های اصلی:

۱- شبکه های اجتماعی بر هویت فردی دانش اموزان مقطع متوسطه شهرستان قم تأثیرگذار است.

۲- شبکه های اجتماعی بر هویت اجتماعی دانش اموزان مقطع متوسطه شهرستان قم تأثیرگذار است

فرضيه هاي فرعي:

۱- مدت زمان استفاده كاربران از شبكه هاي اجتماعي بر هويت اجتماعي و فردي آنها تأثیرگذار است.

۲- زمينه ميزان استفاده كاربران از شبكه هاي اجتماعي و هويت اجتماعي و فردي آنها تأثیرگذار است.

۳- مدت زمان آشنايي كاربران از شبكه هاي اجتماعي بر هويت اجتماعي و فردي آنها  تأثیرگذار است.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0