: بررسی رابطه میان مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس دخترانه متوسطه منطقه ۴ تهران

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه میان مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس دخترانه متوسطه منطقه ۴ تهران

 نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  علوم تربیتی  مدیریت آموزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

امروز تنها داشتن سرمایه،موقعیت و دانش برای کسب موفقیت در امور مربوط به کار کافی نیست ، زیرا یکی از عوامل بسیار مؤثر در حصول موفقیت استفاده صحیح و درست از زمان است.  بی توجهی به ارزش و جایگاه زمان باعث می شود که فرد نیازی به بهره برداری صحیح از وقت احساس نکند و در نتیجه بها قداما تغیر ضروری و بیهود ه ای که مفید حال سازمان شنباشد بپردازد.  دریک قرن اخیر و عمدتاً پس از انقلاب صنعتی به دلیل پیدایش سازمانهای نوپا و جدید ، پیچیده و در ارتباط با تکنولوژی های نو ، زمان و مدیریت آن بیش از پیش مورد توجه و نیاز انسانها قرار گرفته است.

عدم تقید و پایبندی به وقت و زمان در بخشهای مختلف جامعه و خصوصاً در سازمانها و نهادهای آموزشی باعث زیان های اجتماعی و اقتصادی فراوانی شده است.

در خصوص اهميت و ارزش توجه به زمان ، در فرهنگ ها و زبان هاي مختلف صحبت هاي زيادي شده است.  برخي از واقعيتهايي كه در مورد زمان مطرح شده است عبارت اند از : زمان را نمي توان پس انداز و ذخيره كرد .  افزايش زمان غير ممكن است و در واقع مديريت كردن زمان يك فرض نادرست به نظر ميآيد ، چرا كه زمان قابل كنترل و مديريت نيست ، فقط مي توان گفت چگونه بايد از زماني كه در دستم است بهره بگيريم .   ما حتي قادر نيستيم استفاده يا عدم استفاده از زمان را انتخاب كنيم .بلكه فقط ميتوانيم نوع استفاده از آنرا تعيين كنيم ، وقتي زمان را از دست داديم ديگر نميتوانيم آنرا جبران كنيم.

يكي از اساسي ترين جنبه هاي مديريت وقت ، بهينه سازي استفاده از آن است. مديريت زمان يعني اينكه زمان و كار خويش را به دست گيريم و اجازه ندهيم كه امور و حوادث ما را هدايت كنند (فرنر،۱۳۸۱؛۳۸).

زمان منبع بي مانندي است كه اگر از دست برود جايگزيني نخواهد داشت و اهميت دادن به آن و استفادة بهينه از زمان پيشينه اي ديرينه دارد .

در جوامع قديمي حركت ماه و خورشيد مبناي درك زمان بود و هر چه جوامع تكامل بيشتري پيدا كردند ، مفهوم زمان پيچيده تر شد.

در دنياي موجودات زنده ، تنها انسان است كه به زمان توجه دارد و سعي مي كند آنرا كنترل كند.  ادراك مفهوم زمان تحت تأثير فرهنگ ما قرار دارد . اين تأثير پذيري از آنجا ناشي مي شود كه زمان مفهومي ذهني است و نه يك واقعيت مادي(لوتار،۲۰۱۶؛۳۶(.

از طرف دیگر باید گفت ؛ با اینکه تمام مدیریت ها و امور مربوط به آن در جایگاه خود حائز اهمیت و با ارزش است ، اگر مدیریت آموزشی را با دیگر انواع مدیریت مورد مقایسه قرار دهیم ، اگر نگوییم متوجه اهمیت بیشتر آن می شویم ، دست کم باید گفت متوجه پیچیدگی ها ، ظرافت ها و حساسیت های آن نسبت به سایر مدیریت ها می شویم .  به عبارت دیگر ، اگر آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همه مسائل جامعه باشد ، مدیریت آموزشی در این سطح با همان نسبت جایگاه ارزنده و مهمی در بهسازی و توسعه جامعه خواهد داشت.

نياز به مديريت و رهبري در همة زمينه هاي فعاليت اجتماعي ، امري محسوس و حياتي است . منابع انساني و مادي بدون هدايت ورهبري لايق ، رو به كاهش و نابودي مي رود ، اما در اين ميان مدیران مدارس به عنوان اداره كنندگان يا مسؤولان نهاد های آموزشی پایه عامل اصلي و تعيين كنندة آماده سازي و تأمين نيروي انساني ديگر نهاد هاي توليدي و خدماتي و حتی آموزشی (دانشگاهها)  جامعه هستند و چون آموزش و پرورش در هر جامعه از مهمترين مسائل است ، مدارس جايگاه مهمي در بهسازي و شكوفايي اقتصادي و اجتماعي جامعه دارند . با توجه به نقش نظام آموزش و پرورش به ويژه در ابعاد اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و سياسي جامعه ، ضروري است براي بهتر كردن كيفيت مدیریت در واحد های خرد اين نظام فعاليت اساسي صورت گيرد و از هدر رفتن سرمايه هاي انساني و مادي و به ويژه زمان جلوگيري شود.

به اعتقاد كريتنر ، مديريت فرآيندي براي حل مسائل مربوط به تأمين مطلوب هدفهاي سازماني ، از طريق استفاده مؤثر و كارآمد از منابع كم ياب در يك محيط در حال تغيير است .

از ميان منابعي ، چون افراد ، سرمايه ، زمان و مواد اوليه كه همگي محدود و ماهيتاً كمياب و غيرقابل افزايش هستند ، زمان از بقيه با ارزش تر و كمياب تر است . مديريت زمان يا در واقع استفادة اثر بخش از زمان ، در جهان امروز لازمة پيشرفت و ارتقا ست. يكي از عواملي كه باعث پيشرفت افراد مي شود ، زمان است.  استفاده صحيح و اثربخش از زمان باعث ميشود انسان به اجراي فعاليت هايي بپردازد كه موجب دستيابي به اهداف فردي مي شوند. چگونگي استفاده از زمان به عنوان يك منبع ، شاخصي براي كار آمدي افراد يك جامعه از جمله مدیران آموزشی است.(كامرون،۲۰۱۶؛۸۲)

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

12 − 10 =

0