: بررسی تاثیر شش هفته تمرین و سه هفته بی تمرینی برظرفیت هوازی و بی هوازی داوران فوتسال ساری

دانلود پروپوزال آماده: بررسی تاثیر شش هفته تمرین و سه هفته بی تمرینی بر  رفیت هوازی و بی هوازی داوران فوتسال ساری

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

تربیت بدنی گرایش: فیزیولوژی ورزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

پیشرفت دانش فیزیولوژی ورزشی، توجه ویژه در امر توسعه و گسترش نیمرخ های فیزیولوژیک بدن پدید آورده است. چنین نیمرخ های فیزیولوژیک، درک بهتر و کاربرد واقع بینانه ی ورزش قهرمانی را فراهم ساخته است. بدین منظور پژوهشگران و مربیان مجرب، با تکیه بر آگاهی به دست آمده از متغیرهای فیزیولوژیکی، ورزشکاران را در صحنه های تمرین یا رقابت های ورزشی به روشنی هدایت می کنند. امروزه بررسی سطح آمادگی و قابلیت های فیزیولوژیکی، ورزشکاران برای برنامه ریزی و ارتقاء کمی و کیفی عملکرد ورزشی ضروری است. مربیان و ورزشکاران همواره به دنبال به کارگیری بهترین شیوه ی تمرینی هستند که از پشتوانه علمی برخوردار باشد تا بتوانند به نتایج و پیروزی های ارزنده ای دست یابند(برگر، ۲۰۱۸).

مربیان و متخصصین علم ورزش در تلاش برای یافتن راه هایی برای افزایش کارایی برنامه های تمرینی در یک بازه زمانی محدود بر اجرای ورزشکاران هستند. مخصوصاً در رشته های ورزشی  مانند فوتبال که ظرفیت هوازی، تنها بخشی از برنامه تمرینی و مسابقه را شامل می شود. موفقيت در عملكرد ورزشي با عوامل متعددي در ارتباط است كه تمرين يك بخش اصلي آن محسوب مي شود(گایینی، ۱۳۸۶). هر چند تمرين با اهداف مختلف جسماني، تكنيكي و تاكتيكي انجام مي گيرد ولي در رشته هاي استقامتي بويژه در دو و ميداني نقش عوامل جسماني و فيزيولوژيكي بسيار برجسته است(اسمیت و همکاران، ۲۰۱۷). به هر حال مطالعات جديدتر نشان مي دهد عملكرد استقامتي ورزشكاران، با توجه به نوع تمرين علاوه بر توان هوازي بيشينه از عواملي همچون كارآيي حركتي، سازگاري هاي عصبي  عضلاني، توان بي هوازي، سازگاري هاي سيستم آندوكراين، آستانه لاكتات و توانايي به تاخير انداختن آن تاثير مي پذيرد. بنابراين شايد استفاده از تمرينات مقاومتي بويژه بصورت تناوبي در كنار تمرينات متداول استقامتي به علت افزايش ظرفيت بي هوازي و بهبود كارآيي حركتي بتواند به ورزشكاران استقامتي كمك كند (آقاعلی نژاد، ۱۳۸۲).

از آن جايي كه هدف ورزشكاران از شركت در برنامه هاي تمريني، بهبود عملكرد است، تعيين مهمترين ويژگي هاي فيزيولوژيكي در عملكرد استقامتي و چگونگي تاثير انواع تمرينات بر اين ويژگي ها در جهت ارائه برنامه هاي تمريني مناسب از اهميت و كاربرد خاصي براي مربيان و ورزشكاران برخوردار است. الیاکیم و همکاران در سال ۲۰۱۶ به این نکته اشاره کردند که ورزشکاران رشته های توانی به علت توجه بیش از اندازه بر تمرینات قدرتی، انفجاری و توانی، ممکن است دچار کاهش متغیرهای موثر در آمادگی هوازی گردند. ایشان همچنین پس از بررسی قهرمانان المپیکی، کاهش مقادیرHDL خون ورزشکاران رشته های توانی و بی هوازی نظیر کشتی و وزنه برداری را نسبت به ورزشکاران رشته های هوازی مانند دو و میدانی نشان دادند. علاوه بر این، تحقیقات زیادی اثر فعالیت های مختلف ورزشی هوازی را بر مقادیر چربی ها و لیپوپروتئین های خونی مورد بررسی قرار داده اند و نتایج مختلفی بدست آورده اند.  با وجود توافق کلی در مورد تاثیرات سودمند تمرینات ورزشی منظم هوازی بر نیم رخ چربی و لیپوپروتئین خون افراد سالم و نتایج مفید تمرینات هوازی بر HDL و LDL خون افراد، نتایج مشخص و قابل قبولی در مورد فواید یا تاثیرات تمرینات کوتاه مدت و یا بلند مدت بی هوازی بر متابولیسم چربی و لیپوپروتئین های خون وجود ندارد(رشید لمیر و همکاران، ۱۳۸۹).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

17 − 15 =

0