بررسی تأثیر بکارگیری پایگاه داده الکترونیکی افراد سابقه دار بر کاهش سرقت (مطالعه موردی: نیروی انتظامی شهرستان یاسوج)

عنوان پروپوزال: بررسی تأثیر بکارگیری پایگاه داده الکترونیکی افراد سابقه دار بر کاهش سرقت (مطالعه موردی: نیروی انتظامی شهرستان یاسوج)

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

نیاز به امنیت در همه زمینه ها نیازی زیربنایی می باشد. فلسفه وجودی دولت های مدرن هم ایجاد و تضمین امنیت و کاهش جرائم می باشد (هابز، ۱۳۸۱). در عین حال با توجه به افزایش جرائم و میزان بزهکاری واقعی، احساس ناامنی نسبت به وقوع جرم در جامعه در حال افزایش می باشد. این امر که بحران مشروعیت و کارآمدی آرمان های بازپروری و اصلاح و درمان را پیش روی متولیان سیاست جنایی نهاده است، دولت ها را به جستجوی ساز و کارهای تازه تری برای پاسخگویی به نیاز طبیعی امنیت و مصونیت از مخاطرات ارتکاب جرم یا احتمال بزهکاری رهنمون کرده است.

……

مرور منابع:

خانعلی پور و آقابابایی (۱۳۸۹) مدیریت جرم شناسی خطر جرم از منظر ابزارهای ICT و ارتباطات را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه به روش اسنادی و با اشاره به برخی تجارب موجود، به بررسی نقش ابزارهای ICT و ارتباطات در مدیریت خطر جرم پرداخته است. یافته های تحقیق نشان داد که ابزارهای ICT و ارتباطات از طریق شناسایی موقعیت های دارای خطر بزهکاری، مصون سازی آماج های جرم و مناطق پر خطر، تقویت نظارت و رویت پذیری و بالا بردن هزینه ارتکاب جرم به واسطه افزایش احتمال شناسایی و دستگیری مرتکب، به کاهش از جرائم کمک و خطر ارتکاب جرم را مدیریت می کند.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

فرضیه اصلی تحقیق:

۱- بکارگیری پایگاه داده الکترونیکی افراد سابقه دار باعث کاهش وقوع سرقت در نیروی انتظامی شهرستان یاسوج شده است.

فرضیه های فرعی تحقیق:

۱- میزان موفقیت بکارگیری پایگاه داده الکترونیکی افراد سابقه دار در تشخیص عاملان سرقت در نیروی انتظامی شهرستان یاسوج رضایتبخش بوده است.

۲- کامل نبودن پایگاه داده الکترونیکی ها و اطلاعات این پایگاه از نقاط ضعف پایگاه داده الکترونیکی افراد سابقه دار در نیروی انتظامی شهرستان یاسوج می باشد.

۳- بهره گیری و استفاده مناسب از این پایگاه از نقاط قوت پایگاه داده الکترونیکی افراد سابقه دار در نیروی انتظامی شهرستان یاسوج می باشد.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

هفده − 9 =

0