: بررسي تاثير مديريت كيفيت جامع (TQM) بر رضايت مشتريان در شركت مخابرات استان هرمزگان

دانلود پروپوزال آماده: بررسي تاثير مديريت كيفيت جامع (TQM) بر رضايت مشتريان در شركت مخابرات استان هرمزگان

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت اجرایی (استراتژیک)

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

عصر امروز عصر مشتري گرايي و مخاطب محوري است و ميزان موفقيت هر سازمان با ميزان توجه آن به مشتري، خواسته هاي وي و كيفيت خدمات و محصولات رابطه مستقيم دارد (مجیبی میکلائی، زاده اشرفی و امامی­فر، ۱۳۹۱). اقتصاد نوين بين­الملل با ويژگي­هاي چون تغييرات تكنولوژيكي، يكپارچگي سيستم­هاي اقتصادي و بازارهاي جهاني در رقابت­هاي شديد از طرفي باعث به­وجود آمدن يكسري تهديدات و از طرفي ديگر زمينه­ساز يكسري فرصت­ها شده است (کول­کارنی[۱]، ۲۰۱۷). توجه به پيشرفت و بهبود، ارتقاء سطح زندگي و بهره­وري همواره خواست بشر بوده و انسان تنها موجود روي كره زمين است كه روش زندگي­اش هيچگاه با گذشته­اش يكسان نبوده و همواره روندي تكاملي داشته است و اين امر نشانه توجه جدي وي به مفاهيمي همچون كيفيت است.

در راستای مفاهیمی همچون کیفیت، مدیریت کیفیت جامع مطرح گردید. امروزه مدیریت کیفیت جامع به عنوان پارادایم نوین مدیریت، توسط اندیشمندان و متخصصان حرفه­ای پذیرفته شده است. زیر بنای تفکر مدیریت بر پایه بهبود مستمر کیفیت، جلب رضایت مشتری و توجه به روند به جای تمرکز بر نتیجه استوار است (حاجی شریف، ۱۳۷۶). مديريت كيفيت جامع، فلسفه مديريتي است كه هدف آن به­كارگيري تمام منابع سازمان از جمله كاركنان به­عنوان موثرترين عامل به­ منظور دستيابي به اهداف شركت مي­باشد. تمركزاصلي نظام مديريت كيفيت جامع، افزايش رضايت مشتري «خواه بيروني يادروني» است (نيكزادزيدي، ۱۳۹۱).

امروزه، جانب مشتری را داشتن و ارائه خدمت برتر به ارباب رجوع، مهمترین دغدغه هر سازمان و موسسه ای است. ناکامی در تحقق این امر به معنای سود نبردن، رشد نکردن، شغل نداشتن و سرانجام از دست دادن کسب و کار است. در بخش دولتی موضوع از این هم حادتر است. زیرا شیوه ارائه خدمت در بخش خصوصی از الگو بودن بخش دولتی منشاء می­گیرد (ایران نژاد پاریزی، ۱۳۸۴).

امروزه رضایت مشتری به صورت یک مسئله مهم برای سازمان‌ها در آمده است. برنده یا بازنده بودن سازمان‌ها بر اساس درصدی از مشتریان که آنها را حفظ کرده­اند، مشخص می­شود. در یک جو بسیار رقابتی، سازمان‌هایی که به مشتری توجه ندارند نمی­توانند دوام بیاورند. اکثر بازارها بسیار رقابتی هستند و سازمان‌ها برای بقاء دراین بازارها باید محصولات و خدمات مورد نیاز مشتری را با کیفیت بسیار بالا ارائه نمايند تا بتوانند مشترياني وفادار و با سطح رضايت بالا داشته باشند (فسي كاوا، ۲۰۱۷).

نبود الگوی مدیریتی جامع جهت حفظ کیفیت محصولات می­تواند خساراتی جبران ناپذیر را متوجه شرکت­ها و سازمان­های مشتری­مدار کند. از آنجا كه رابطه بین مدیریت کیفیت جامع در سازمان­ها و رضایت مشتریان از سوی پژوهشگران (مانو[۲]، ۲۰۱۹، پاتانایاک[۳]، ۲۰۱۹، سیت، اویی، لین و چانگ، ۲۰۱۸) در سال­های اخیر مطرح گردیده است اما اغلب سازمان ها در رسیدن به این نوع مدیریت با چالش­های متعددی همراه بوده اند.

نبود سیستم مدیریت کیفیت جامع مطلوب در شرکت­های مخابراتی که اساساً مشتری مدار هستند و بیشترین سود را در سهم بازار از طریق مشتری مداری کسب می­کنند می­تواند رضایت مشریان را کاهش دهد (نوناکا[۴]، ۲۰۱۸). شرکت­های مخابراتی که یک شرکت خدماتی محسوب می­شوند، در بحث کیفیت، به دلیل ارائه محصولات و خدمات بهتر و کسب مشتریان بیشتر بسیار حساس می­باشند. شرکت­هایی که بتوانند مشتریان بیشتری را در بازار کسب نمایند سهم بیشتری از سود بازار سرمایه را از آن خود کرده و در رقابت با رقبا کمتر مشکل پیدا می کنند (تانی ننا، پومالنا و سندستروم[۵]، ۲۰۱۹).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]– Kulkarni

[۲]– Manu

[۳]– Pattanayak

[۴]– Nonaka

[۵]– Tanninena, Puumalainen,  & Sandstrom

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

دوازده + 2 =

0