ارزیابی اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

عنوان پروپوزال: ارزیابی اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

نقش مهم كشاورزي و اهميت بسزايي كه حجم توليدات زراعي و دامي در ايجاد فرصت هاي شغلي جديد دارد، باعث شده است كه هر ساله تعداد زيادي از جوانان به منظور اشتغال در حرفه كشاورزي داوطلب تحصيل در اين رشته گردند. از طرفي نيروي انساني بعنوان مهمترين عامل موثر در رشد و توسعه يك كشور محسوب مي شود. در واقع نيروي انساني ثروتي است كه به سرمايه ثابت تبديل شده است. با توجه به مطالب ذكر شده و با توجه به نيروي تربيت انساني متخصص از عمدترين اهداف برنامه توسعه به شمار مي رود، در كليه كشورهاي جهان از كشورهاي صنعتي پيشرفته تا كشورهاي در حال توسعه، مسايل مربوط به برنامه ريزي نيروي انساني و بويژه نيروهاي متخصص از اهميت ويژه اي برخوردار است. در عین حال، عدم سازگاری عرضه و تقاضاي نيروهاي تحصيلكرده دانشگاهي از جمله مسايلي است كه توجه برنامه ريزان و مسئولان جامعه را در دو سه ده اخير بخود معطوف داشته است؛ زيرا اين عدم سازگاری علاوه بر مشكلات اجتماعي و اقتصادي خاص خود سبب ايجاد نارضايتي اجتماعي نيز خواهد شد (یعقوبی، ۱۳۸۲).

……

مرور منابع:

قلی زاده و مقتدری (۱۳۸۷) ابعاد طرح توسعه كارآفريني در دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان از ديدگاه اعضاي هيات علمي و دانشجويان را مورد مطالعه قرار دادند. اين پژوهش از نوع توصيفي پيمايشي بود. جامعه آماري در اين تحقيق ۱۰۰۲۳ دانشجو و ۱۵۰ عضو هيات علمي بود که از اين جامعه تعداد ۳۰۰ دانشجو و ۵۰ عضو هيات علمي به عنوان نمونه آماري بر اساس فرمول حجم نمونه انتخاب شدند. نتايج به دست آمده از يافته هاي پژوهش نشان داد که شيوه هاي ترويج فرهنگ کارآفريني ارائه شده از نظر اعضاي هيات علمي و از نظر دانشجويان خوب بوده است، مواد آموزش کارآفريني از نظر اعضاي هيات علمي و از نظر دانشجويان متوسط، روشهاي آموزشي ارايه شده آموزش کارآفريني از نظر اعضاي هيات علمي و از نظر دانشجويان متوسط و نقش اولويت هاي پژوهشي ارايه شده کارآفريني از نظر اعضاي هيات علمي بالاتر از سطح متوسط بوده است.

 

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

– ارائه مطلوب آموزش های نظری کارآفرینی دارای رابطه با اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

– ارائه مطلوب آموزش های عملی کارآفرینی دارای رابطه با اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

– طول و زمان دوره آموزش کارآفرینی دارای رابطه با اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

– امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب آموزش کارآفرینی دارای رابطه با اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

– استفاده از اساتید مجرب برای آموزش کارآفرینی دارای رابطه با اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

– ویژگی های شخصیتی دانشجویان دارای رابطه با اثربخشی آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

9 + شانزده =

0