اثر بخشی مشاوره مبتنی بر نظریه انتخاب بر ذهن آگاهی و مثبت اندیشی دانش آموزان دختر دوره متوسطه ناحیه ۴ اصفهان

دانلود پروپوزال آماده: اثر بخشی مشاوره مبتنی بر نظریه انتخاب بر ذهن آگاهی و مثبت اندیشی دانش آموزان دختر دوره  متوسطه  ناحیه ۴ اصفهان

دانلود پروپوزال آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال روش تحقیق و آماده کردن پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

یکی از رويكردهای درمانی که در دهه های اخیر کاربرد گسترده ای پیدا کرده است، واقعیت درمانی است که شامل مجموعه‌اي از فنون، روش‌ها و ابزارهايي است که براي كمك به افراد، به منظور حركت از رفتارهاي ناكارآمد به رفتارهاي كارآمد، از انتخاب‌هاي مخرب به سازنده و از همه مهم‌تر از سبك زندگي‌ ناخشنود به سبك زندگي خشنود مورد استفاده قرار می گیرد. واقعيّت­درماني نوعي روان­درماني است كه در آن سعي مي­شود با توجّه به مفاهيم واقعيّت، مسئوليت و امور درست و نادرست در زندگي فرد، به رفع مشكلات او كمك شود. در اين روش از طريق تبيين طبيعت انسان، تعيين قوانين رفتاري و طرح چگونگي فرايند درمان، به افرادي كه نيازمند روان­ياري هستند، كمك مي­شود (شفيع­آبادي و ناصري، ۱۳۸۶).

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

ذهن آگاهی به ما یاری می دهد تا درک کنیم که گرچه هیجانات منفی در گستره زندگی رخ می دهد اما آنها جزیی ثابت از روند شخصیت و زندگی نیستند و از این رو باعث می گردد تا فرد به جای واکنش های غیرارادی به این رویدادها، پاسخ ها و واکنش هایی همراه با تامل و تفکر را برگزیند. از این رو ذهن آگاهی سبکی نوین برای ارتباط کارآمدتر با زندگی است که موجب تسکین یا تخفیف دردها و آلام آدمی و غنی بخشی بیش تر به زندگی و معناداری لذت بخش آن می شود. مثبت اندیشی، موجب آرامش درونی، موفقیت، روابط بهتر و سلامتی بیشتر می شود. امور روزمره زندگی، با مثبت اندیشی به آسانی سپری می شوند. زندگی، امیدوارانه تر و مسرت بخش تر می شود و خوشبختی و رضایت خاطر بیشتری بر فضای زندگی حاکم خواهد شد.

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

برادری و طبیبی (۱۳۹۳)

اثربخشی واقعیت درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب بربهبود رابطه مادر- کودک و وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اختلال اوتیسم را مورد مطالعه قرار دادند. این پژوهش، کاربردی و از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون، همراه با گروه گواه می‌باشد. نمونه پژوهش شامل ۳۰ نفر از مادران دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم پایه‌های تحصیلی اول تا سوم ابتدایی مدارس استثنائی شهر مشهد بودند. نتایج نشان دادند که گروه آزمایش در پس آزمون نسبت به گروه گواه افزایش معنی‌داری را در پذیرش کودک توسط مادر، نشان داده و حمایت بیش از حد کودک توسط مادر، سهل گیری بیش از حد مادر، طرد کودک توسط مادر در گروه آزمایش کاهش یافته است. به علاوه، وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در خواندن، ریاضی، حساب کردن و کارکرد کلی ایشان در کلاس نسبت به گروه گواه بهبود یافته است. نتیجه آنکه واقعیت درمانی به عنوان متغیر مستقل در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه بر متغیرهای وابسته تاثیر داشته است.

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۷- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۸- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۹- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

17 + 18 =

0