دانلود پروپوزال آماده شیمی آلی: طراحی چند رنگ آلی نیتروژن دار و بررسی توتومری درآنها بر اساس محاسبات مکانیک کوانتومی Ab initio

دانلود پروپوزال آماده شیمی آلی: طراحی چند رنگ آلی نیتروژن دار و بررسی توتومری درآنها بر اساس محاسبات مکانیک کوانتومی Ab initio

دانلود پروپوزال آماده شیمی آلی و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام پایان نامه دکتری و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

شیمی محاسباتی با به کاربردن نرم افزارهای کامپیوتری ابزاری قدرتمند در طراحی مولکولهایی با خواص ویژه است.شیمی محاسباتی عبارتی عمومی و کلی است که گستره وسیعی از روش هاو تقریب هارا دربر میگیرد وبا استفاده از قوانین ریاضی و تئوری به حل مسائل شیمی می پردازد.امروزه روش های محاسبات مکانیک کوانتومی به عنوان ابزاری مهم در پژوهش های مربوط به علم شیمی به شمار می آیند زیرا توانایی محاسبه و پیش بینی انرژی ساختارو سایر ویژگی های موجود در مولکول را دارا هستند.این محاسبات کمک می کنند تا دریابیم چه مواردی برای بررسی آزمایشگاهی مناسب اند یا چه مولکولهایی پایداری لازم را برای تشکیل دارند.در واقع شیمی محساباتی شاخه ای از علم در ارتباط با تحلیل و اندازه گیری خواصی از مواد می باشد که به طور مستقیم قابل اندازه گیری نیستند و از علومی نظیر ریاضی و آمار سود می برند در حالیکه نتایج بدست آمده کامل کننده اطلاعات بدست آمده از آزمایش های شیمیایی هستند.

……………………………

 

  • مبانی شیمی رنگ

۱-۲-۱   تعریف فیزیکی رنگ

رنگ تغییری از علائمی است که به چشم میرسد هنگامیکه پرده شبکیه چشم به وسیله تشعشعات الکترومغناطیس در محدوده ی طول موج ۳۸۰ تا ۷۶۰ نانومتر تحریک می شوند . نور سفید یعنی تشعشعاتی که تقریبا به طور یکنواخت در محدوده های ۴۰۰ تا ۸۰۰ نانومتر گسترده شده است. چنانچه از منشوری عبور کند به طیف های رنگی تجزیه می شود ، به طوریکه هفت رنگ : بنفش ، آبی ، نیلی ، سبز ، زرد ، نارنجی ، قرمز ، به راحتی در آن می توان تشخیص داد .

………………..

 

کروموژن

ترکیب آلی آروماتیک حاوی گروه های کروموفوری را کروموژن می نامند.

…………….

اوربیتال های مولکولی و ارتباط آن ها با رنگ

 

انتقال الکترونی

اوربیتال های مولکولی از همپوشانی اوربیتال های اتمی ، اتم های تشکیل دهنده یک مولکول به وجود می آیند و انواع مختلفی از نظر خواص ، شکل و سطح انرژی دارند.

 

………………..

 

 

رنگدانه و خواص فیزیکی آن ها

رنگدانه ها در صنایع رنگ نقش مهمی را از قبیل ایجاد رنگ ، پوشانندگی و حفاظت ، استحکام مکانیکی و غیره ایفا میکنند . علت اصلی استفاده از رنگدانه ها ایجاد رنگ یا فام مورد نظر می باشد که معمولا جهت بدست آوردن رنگ مناسب از مخلوطی از رنگدانه سفید TiO2 و رنگدانه های دیگر استفاده می کنند که به آن خمیر رنگی گفته می شود .

اگر مقدار اندکی رنگدانه جهت رساندن رنگ سفید به رنگی با سایه دلخواه مورد نظر باشد اصطلاحا میگویند این رنگدانه قدرت رنگ دهندگی بالایی دارد و بر عکس . این خاصیت فیزیکی رنگدانه ها با کاهش اندازه ذرات آن افزایش می یابد ولی قدرت پوشش آن بستگی ندارد وبنابر این قدرت رنگ دهندگی هر رنگدانه را از روی فرمول زیر نسبت به یک رنگدانه ی استاندارد محاسبه می کنند .

……………

 

رزین یا پلیمر

دومین جز رنگ ، رزین یا پلیمر است که برای اتصال ذرات رنگدانه به هم و نگهداری آن ها روی سطح بکار می رود. روان بودن رنگ اجازه ی نفوذ رنگ در شکاف ها و مناطق پیچیده را می دهد و این امر با حل کردن رزین و رنگدانه در یک رقیق کننده امکان پذیر است .

…………………

 

رنگ های دیسپرس

رنگ های دیسپرس اغلب از انواع شیمیایی آزو آنتراکینون بوده که مانند آن ها دارای گروه های قابل حل نظیر سولفونیک اسید نمی باشد ولی در عوض گروه های آمینو یا آمینوی استخلاف شده دارند و چنانچه در محیط های آبکی مصرف شوند حتماً باید با مواد دیسپرس کننده به کار روند . زیرا در آب نا محلول بوده ولی در حلال های آلی قابل حل هستند . این رنگ ها تمایل به جذب در هیچ الیافی بجز استات ها و الیاف مصنوعی از قبیل الیاف نایلون ( پلی آمید ) پلی استر و یا آکروبلیک را ندارند.

 

…………………

 

رنگ های دندانه ای یا کمپلکس فلزی

رنگ های فوق بیشتر از نوع شیمیایی ازو و آنتراکینونی بوده که عملاً دارای گروه های هیدروکسیل در موقعیت هایی هستند که می توانند با فلزاتی نظیر کروم ، کبالت ، قلع ، آهن ، آلومینیوم ایجاد کمپلکس هایی نمایند تا سرعت رنگرزی بالا رفته و مهمتر از آن ثبات رنگرزی را سبب شوند . در این ارتباط در رنگرزی به اصطلاحی بر می خوریم به نام دندانه زدن .

مقصود از دندانه زدن یعنی همان استفاده از املاح فلزات قابل ترکیب با آب ، که می توانند جهت تشکیل فلزی به کار رود .

رنگ های دندانه ای دو نوع اند :

  1. رنگ های دندانه ای اسیدی .
  1. رنگ های دندانه ای طبیعی که از معروفترین ۱،۲ دیهیدروکسی آنتراکینون را می توان نام برد.

……………….

 

رنگ های آزو

رنگ های آزو جزء مهمترین دسته های شیمیایی رنگینه های تجاری آلی هستند . حدود ۷۰ تا ۶۰ درصد این رنگ ها در صنعت نساجی استفاده می شوند . رنگ های آزو همانطور که از نامشان مشخص است دارای ساختار مشترک اتصال آزویی N=N هستند که از هر طرف به اتم های کربن با هیبرید ۲SP  متصل شده کشف ترکیبات آزو توسط گردین در انگلستان اساس توسعه بزرگترین گروه مواد رنگزا ( رنگ های آزو ) را فراهم آورد.اولین ماده رنگزایی به نام قهوه ای بیسمارک در سال ۱۸۶۳ توسط مارتیوس تهیه شد.

 

…………….

 

 

شیمی محاسباتی

شیمی محاسباتی در سایه ی دو پیشرفت عظیم ، توسعه چشم گیری یافت:

  1. فهمیدن و فرمول بندی یک توصیف ریاضی از رفتار میکروسکوپی ماده
  2. توسعه تکنیکی کامپیوتر های بسیار قوی نسبت به محاسبه کننده های مکانیکی

شیمی محاسباتی در عین حال که علمی نو می باشد ، علمی قدیمی نیز محسوب می شود. چرا که پایه های اولیه ی آن در قرن بیستم بنا نهاده شد. علمی جدید است به دلیل اینکه با پدید آمدن کامپیوترهای پیشرفته در سال های اخیر قادر به انجام محاسبات با بیشترین سرعت در کمترین زمان می باشد.

……………..

 

اهداف پژوهش

هدف از این تحقیق ، بررسی تاثیر هترواتم ها در پایداری رنگ های آلی است ، به این صورت که با جایگزینی چند هترواتم و محاسبه HF برای توتومری هر مولکول میزان پایداری توتومری ها تعیین شود.

 

روش تحقیق:

از جمله نرم افزارها و برنامه هایی که در این تحقیق از آن ها استفاده می شود ، نرم افزار گوسین ۹۸ و Gaussview وChemoffice است.

…………………

 

 

 

 

 

 

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی آلی ، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری ، انجام رساله ، انجام پروپوزال دکتری ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

13 − شش =

0