•امنيت در پناه امام زمان عليه السلام

•امنيت در پناه امام زمان عليه السلام

(۱۱صفحه ورد)

  1. ضروري بودن نعمت امنيت براي داشتن زندگي آرام و مرفه و بي اضطراب و دغدغه، امري بديهي و غيرقابل انكار است. روانشناسان و جامعه‌شناسان، امنيت را جزء نيازهاي اوليه بشر قلمداد نموده‌اند. اگر به خود بنگريم، مي‌يابيم همه ما به دنبال امنيت هستيم. بدون امنيت و احساس لذت آن، زندگي تلخ و ناگوار و غيرقابل تحمل خواهد بود.

 

  1. امنيت که مطلوب و خواستة ارزشمند ما بوده و همه، دانسته يا ندانسته به دنبال نيل به آن مي باشيم، جهات و ابعاد مختلفي دارد. امنيت روحي و معنوي، امنيت مادي و جسمي، امنيت شغلي و …

براي دانستن و وجدان قدر و ارزش امنيت، كافي است به موارد ناامني توجه كنيم كه چطور اين احساس ناامني زندگي ما را تلخ و همچون جهنم مي گرداند. اميرالمومنين         « عليه السلام» چه زيبا فرمودند: “انَّما يعرف قدر النَّعم بمقاساه ضدها” يعني قدر نعمت ها در مقايسه با ضد آنها شناخته ميشود (غررالحکم).

 

  1. حال با اين مقدمات، چه کنيم که به امنيت و آسايش حقيقي در همه ابعاد آن برسيم و بي‌اضطراب و نگراني زندگي کنيم؟ چه کنيم که از جميع جهات روحي و معنوي، جسمي و مادي در آسايش و آرامش خاطر بوده و به زندگي دلخواه و بي‌اضطراب برسيم و زندگي آسوده و لذت‌بخش و خلاصه زندگي در بهشت را تجربه نماييم؟ شاه‌كليد رسيدن به زندگي در سايه اين و امان توام با آرامش خاطر چيست؟

…………………….

……………………..

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

5 × دو =

0