اجرای تحریم ها بر جنبه های مختلف حق بر سلامتی

متغیرها: اجرای تحریم ها بر جنبه های مختلف حق بر سلامتی

توضیحات: ۲۰ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

وضعیت حق بر سلامتی در سایه تحریم

 

مبحث اول: عدم موقیت درتحریم­ها(شکست یک آرمان بین­المللی)

در این مبحث قصد داریم به بررسی تاثیر تحریم ها بر عموم مردم و از جمله به بحث سلامتی آنها بپردازیم؛چرا که معتقدیم علی­ رغم اهداف تحریم که متوجه دولت­ها باید باشد،بیشتر  عموم ملت از این نظام تحریمی متضرر می­گردند.

در جامعه بين‌المللي همه كشورها به يكسان، تابع مقررات حقوق بين‌الملل و نظم عمومي بين‌المللي نيستند به همين جهت در اساسنامه سازمان‌هاي بين‌المللي و منشور سازمان ملل متحد براي مطيع كردن كشورهاي متجاوز از حربه‌هاي گوناگون منجمله تحريم‌هاي اقتصادي استفاده مي‌شود كه در ماده ۴۱ منشور سازمان ملل شاهد تجلي تنوع اين موارد هستيم. معهذا هنوز هم عده‌اي تحريم اقتصادي را از مهمترين ابزارهاي سياست خارجي تلقي مي‌نمايند. برخي نيز بر اين باورند كه تحريم اقتصادي جايگزيني مناسب براي ضمانت اجراهاي نظامي است.

………………

گفتار اول: اهميت تحريم در روابط بين‌الملل

تحريمهاي بين‌المللي به اقدامات دسته جمعي عليه كشور يا كشورهايي گفته مي‌شود كه قوانين بين‌المللي را نقض يا تهديد به نقض مي‌كنند. معمولاً تحريمها شامل اقدامات سياسي، اقتصادي يا نظامي مي‌باشد كه هدف از اعمال آن‌ها وادار نمودن كشور ناقض قوانين به اجراي آن مي‌باشد.

…………..

گفتار دوم:رژيم تحريمها

پايه‌گذاران سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ با توجه به نواقصي جامعه ملل در مورد اعمال تحريم تلاش كردند تا قدرت تصميم‌گيري در خصوص مسئله حفظ صلح و امنيت بين‌المللي را در شوراي امنيت سازمان ملل متحد متمركز نمايند. بدين ترتيب مطابق ماده ۳۹ منشور تشخيص تهديد عليه صلح، نقض صلح يا تجاوز صرفاً در صلاحيت شوراي امنيت قرار گرفت.

…………………..

گفتار سوم: توجه به  وجهه اخلاقي تحريمها[۱]

تحريمهاي اقتصادي در حال حاضر عليه دولتهايي كه هنجارها يا نرم‌هاي بين‌المللي را رعايت نمي‌كنند اعمال مي‌شود از جمله در رودزيا و آفريقاي جنوبي بخاطر استمرار نظام آپارتايد و تحريمهاي تجاري عليه صربستان كه عكس‌العمل جامعه بين‌المللي بخاطر تشديد جنگ داخلي يوگسلاوي سابق بود. جالب اينكه وقتي در سال ۱۹۳۰ ژوزف استالين بزرگترين قتل عام تاريخ را با كشتن حدود ۲۰ميليون تن از شهروندانش مرتكب شد جامعه بين‌المللي آن روز به اين مسئله بعنوان يك موضوع داخلي نگريست.

گفتار چهارم: ضابطه حقوق بشري بودن اعمال تحريم‌ها

اين اصل به معني رعايت اصول و مباني حقوق بشري در اعمال تحريمهاي اقتصادي مي‌باشد. برخي از مصاديق اين اصل در ماده ۲ كنوانسيون سوم ژنو ۱۹۴۹ احصاء شده است كه عبارتند از : بهداشت و درمان، محل مناسب براي سكني و زندگي، تغذيه مناسب، دسترسي به آب سالم آشاميدني، حق انجام مراسم مذهبي، آموزش، وزرش و تفريح و فعاليت فكري. لذا…………………………

گفتار پنجم: ارزيابي تحريمها در عمل

به طور معمول سازوكارهاي عملي تحريم‌هاي اقتصادي و مسائلي كه ممكن است در رسيدن به اهداف تحريم يا شكست آن مؤثر باشند با توجه به پيچيده بودن و تنوع عوامل موثر در آن، براي كساني كه تحريم اقتصادي را راهكار مي‌دانند و اعمال مي‌كنند نمي‌تواند هميشه قضاوت درستي در مورد نتيجه آن داشته باشند. بنابراين امكان دارد اظهارات سياستمداران و يا دولتمردان تحريم كننده يا تحريم شونده صحت نداشته و گمراه كننده باشد چرا كه اغلب خود آنها نيز درك درستي از نتيجه تحريم نداشته و بصورت قطعي نمي‌توانند آثار آن را پيش‌بيني نمايند.

…………….

مبحث دوم:تاثیر تحریم ­ها بر حق سلامتی و راهکارهای مقابله با آن­ها

گفتار اول :تاثیر بر تأمین دارو و تجهیزات پزشکی

در ایران نظام ارائة مراقبت های بهداشتی اوليه در چند دهة اخير توسعة « قابل توجهی یافته اما لازم است در قالب برنامة اصلاحات در نظام سلامت كشور در جهت كاهش نابرابری های مربوط به خدمات بهداشتی درمانی قدم های اساسی برداشته شود. تحریم ها بر نظام درمان كشور كه شامل  تأمين دارو و تجهيزات پزشکی است اثر منفی گذاشته است. در بسياری از موارد،مانعی بر ورود داروهای خاص شده و هم چنين موجب كندی ورود دارو و تجهيزات، ورود داروهای تقلبی و بی كيفيت و افزایش قيمت بقية داروها شده

…………..

گفتار دوم: تاثیربر امنیت غذایی

در پی مشکلات ناشی از نقل و انتقال پول به دليل تحریم ها و عدم واردات كنجاله كه پس از روغن كشی از دانه های روغنی مثل سویا به دست می آید، قيمت گوشت، مرغ و مواد لبنی به طرز محسوسی افزایش یافت. گرانی كالاهای اساسی و پروتئينی مثل گوشت مرغ باعث كمبود مواد غذایی مورد نياز متابوليسم انسان می شود كه نتيجة آن ناتوانی……………..

منابع و مآخذ

الف)فارسی

آرتور اس.ربر، فرهنگ روان شناسي؛ ترجمه: يوسف كريمي،تهران،انتشارات رشد،۱۳۹۰

آسبيورن ايده و ديگران، حقوق اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، ترجمه: اردشير امير ارجمند، تهران، انتشارات مجد، ۱۳۸۹

ايوانر، گراهام و نونام، جفري، فرهنگ روابط بين الملل. ترجمه حميرا مشيرزاده و حسين شريفي طرازكوهي، نشر ميزان، تهران۱۳۸۱

………………….

……………..

 

 

 

انجام پایان نامه مدیریت، دانلود پروپوزال آماده مدیریت بازرگانی، دولتی، بحران، دانلود پروپوزال تکمیل شده مدیریت جهانگردی، انجام پروپوزال مدیریت، پرسشنامه تکمیل شده، مقاله با ترجمه آماده، ترجمه آماده مقاله، انجام مقاله آی اس آی، نوشتن پایان نامه مدیریت، مشاوره پایان نامه مدیریت

[۱] – The Morality of sanctions

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

دو × 3 =

0