گیاه علوفه ای سورگوم

متغیرها: گیاه علوفه ای سورگوم

توضیحات: ۱۲ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری کشاورزی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

مقدمه

نگرش عميق­تر به گياهان علوفه­اي با توجه به افزايش تقاضا براي غذا به علت رشد فزاينده جمعيت  و اهميت پروتئين در جيره غذايي مردم و از آنجائي­که اين پروتئين بطور عمده از طريق فرآورده­هاي دامي تأمين مي­شود، ضروري است. نقش گياهان علوفه­اي درتوليد دام و در نتيجه تأمين نياز انسان به فرآورده­هاي دامي از اهميت غير قابل انکاري برخوردار است. با اين وجود، متأسفانه در کشور ما به توليد و مديريت گياهان علوفه­اي در مقايسه با ساير محصولات زراعي کمتر توجه شده است براي جبران کمبود علوفه نياز به گياهاني است که ضمن توليد علوفه بيشتر و کيفيت مناسب، نسبت به شرايط نامساعد محيطي نيز مقاوم باشند تا در طول سال به خصوص فصل­هايي از سال که کمبود علوفه به صورت حادتر مطرح مي­شود بتوانند توليد داشته باشند و نياز دام­ها را تامين نمايند. در اين راستا سورگوم[۱] نه تنها از عملکرد بالايي برخوردار است بلکه با شرايط اقليمي اکثر مناطق ايران به خصوص مناطق گرم و خشک و معتدل سازگاري خوبي دارد (فومن و همکاران، ۱۳۸۷). سورگوم از نظر اهميت……….

……….

– تاريخچه سورگوم

سورگوم از قديم­الايام در ايران وجود داشته وبعد از کشور يمن، در خاورميانه بيشترين توده بومي (۴۲۱ توده) از ايران جمع­آوري شده است (فومن و همکاران، ۱۳۸۵). علاوه بر ساير مصارف معمول، اولين بار ايرانيان باستان شيره گياه Sorghum Saccharatum را به منظور تهيه شکر مورد استفاده قرار دادند (فومن ۱۳۸۹). با توجه به کمبود علوفه در ايران، نوع علوفه­اي آن اولويت دارد و سطح زير کشت آن در ايران بيشتر از ۴۰۰۰۰ هکتار است (کيخاني و همکاران، ۱۳۸۹). پراکندگي جغرافيايي سورگوم از طريق……………..

……………….

– کشت سورگوم در ايران

با توجه به سازگاري­هاي اکولوژيک خاص اين گياه که مناسب با شرايط موجود در ايران است در ۴۰……………..

…………….

– گياهشناسي سورگوم

. سورگوم با نام علميSorghum biocilor (L.) Moench  يکي از گياهان خانواده غلات (زهتابيان و چاهوکي، ۱۳۸۹) و يکي از پنج گياه زراعي عمده دنيا محسوب مي­شود و امروزه بعد از چهار گياه………..

……………..

– اكولوژي سورگوم

دماي ۱۸ درجه سانتيگراد در مزرعه براي جوانه­زني مناسب است و به ازاي هر ۹/۰ درجه سانتيگراد افزايش در ميانگين دماي خاك (در عمق ۶/۷ سانتي متر) از ۱۳ تا ۲۱ درجه سانتيگراد، فاصله زماني جوانه­زني تا سبز شدن (ظهور گياهچه بر سطح خاك) يك روز كوتاه­تر مي­شود. دماي ۴۸-۴۰ درجه…………..

………………..

– انواع سورگوم

سورگوم را از لحاظ کاربرد آن به طور کلي به ۴ دسته طبقه بندي ميکنند:

۱-دانه-اي ۲- قندي  ۳- جارويي ۴- علوفه­اي

 

……………

– سورگوم علوفه­اي:

از خصوصيات اين نوع سورگوم ساقه­هاي بلند، نازک و غني از مواد است. شاخه و برگ سورگوم علوفه­اي بسيار زياد مي­باشد، لذا براي علوفه کشت مي­گردد.

…………..

–  ترکيبات شيميايي موجود در سورگوم:

سورگوم از گياهاني است که داراي ماده سمي موسوم به اسيد سيانيدريک (HCN) مي­باشد به­طوريکه در علوفه خشک اين گياهان نيز سم مذکور به ميزان کم وبيش وجود دارد. گلوکوزيد سيانوژنتيکي بنام…………..

……………….

– کاربرد سورگوم

سورگوم در شمال و جنوب آمريکا، اروپا واستراليا به مصرف تغذيه دام مي­رسد، اما در آسيا، آفريقا و آمريکاي مرکزي بيشتر مصرف خوراکي دارد و به عنوان غذاي انسان مصرف مي­شود. سورگوم علوفه­اي…………..

………………

– مصارف خوراکي:

در ايران سورگوم در توليد نان، بيسکوييت، غذاي دام وطيور مورد استفاده قرار مي­گيرد. علاوه بر اين،…………….

………………

– تغذيه حيوانات:

………..

–  توليدات صنعتي:

……………

توليد اتانول و باگاس:

…….

منابع

پورکاظم، ا.، ۱۳۸۷٫ اثر روش هاي مختلف کاشت رديفي بر سورگوم علوفه اي. نشريه علمي، اقتصادي، کشاورزي دامدار. ۱۷ (۲۰۴): ۴۰ – ۴۷

تايز، لينکلن و زايگر.۱۳۷۹٫ فيزيولوژي گياهي جلد دوم. ترجمه دکتر محمد کافي و همکاران. مشهد. انتشارات جهاد -دانشگاهي مشهد ۳۷۹ ص.

…………….

…………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت ۸۰۰۰ تومان

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

 

[۱]– Sorghum

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

پانزده + شش =

0