پرسشنامه پرخاشگری باس و پری(۱۹۹۲)

پرسشنامه پرخاشگری باس و پری(۱۹۹۲)

روایی و پایایی دارد

نمره گذاری و کلید سوالات دارد

این پرسشنامه، توسط آرنولد.اچ. باس[۱] و مارک پری[۲] ساخته شده و دارای ۲۹ سؤال است و چهار جنبه از پرخاشگری را مورد این مقیاس اولین بار توسط آشر و هایمل و رنشاو در سال (۱۹۸۴) ساخته شده است که میزان تنهایی و نارضایتی اجتماعی وی را ارزیابی می کند شامل ۲۴ ماده است. ۸ ماده آن عبارت است از (۲-۴-۵-۱۱-۱۳-۱۵-۱۹-۲۳ ) مربوط به سرگرمی ها و علاقه است و نمره ای به آن تعلق نمی گیرد و برای این منظور که در انجام آزمون احساس راحتی و آرامش بیشتری می کند. به ۱۶ ماده نمره تعلق می گیرد و دامنه آن بین ۱۶ تا ۸۰ است بر اساس مقیاس رتبه بندی لیکرت نمره گذاری شده است و هر عبارتی بین ۱ تا ۵ نمره می گیرد(اصلا در مورد من درست نیست=۱ ، کمی در مورد من درست است= ۲، گاهی در مورد من درست است=۳ ، غالبا در

مورد من درست است=۴ و کاملا در مورد من درست است=۵ ) پژوهشی که توسط تهیه کنندگان این مقیاس بر روی ۵۲۲ کودک و نوجوان بهنجار ۱۲ سال به بالا انجام گرفت(۱۹۸۴) نشان داد که نمره های این مقیاس همبستگی معنا دارای به نمره های ارزیابی همسالان کودک نسبت به وی و نیز سایر روش های گروه سنجی داشت.

ارزیابی قرار می دهد. سؤالات ۱،۵،۹،۱۳،۱۷،۲۱،۲۴،۲۶،۲۸  مربوط به پرخاشگری فیزیکی و سؤالات ۶،۲،۱۰،۱۴،۱۸ پرخاشگری کلامی، سؤالات ۳، ۷،۱۱،۱۵،۱۹،۲۲، ۲۹مربوط به خشم و سؤالات ۴،۸،۱۲،۱۶،۲۰،۲۳،۲۵،۲۷ خصومت را نشان می‌دهند. این پرسشنامه، پالایش شده پرسشنامه خصومت است که سی سال قبل (۱۹۶۲) توسط آرنولد. اچ.باس تهیه شده و کاربرد وسیعی داشته است. پرسشنامه پرخاشگری باس و پری از یک خزانه ۵۲ سؤالی استخراج شده که بسیاری از آنها از پرسشنامه خصومت با استفاده از روش تحلیل عاملی مؤلفه های اصلی و تحلیل عاملی تأییدی بر گزیده شده‌اند. این پرسشنامه با نمره کل سؤالات، میزان پرخاشگری کلی را می سنجد و نمرات خرده مقیاسهای آن تجلیات پرخاشگری را نشان می‌دهد.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

10 − ده =

0