پرسشنامه مقياس رهبری در ورزش(چلادوری و صالح ۱۹۷۸)

پرسشنامه مقياس رهبری در ورزش(چلادوری و صالح ۱۹۷۸)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی دارد.

هدف: بررسی و مطالعه سبک رهبری مربيان در موقعت­های ورزشی

پرسشنامه مقياس رهبری در ورزش، در سال ۱۶۸۰ توسط چلادوری و صالح بر اساس مدل چند بعدی رهبری در ورزش (چلادوری و صالح ۱۹۷۸) برای بررسی و مطالعه سبک رهبری مربيان در موقعيت­های ورزشی تهيه شده است. اين ابزار در قالب ۴۰ سئوال، سبک رهبری مربيان در ۵ بعد رفتاری ارزيابی می­کرد

نحوه امتياز بندی و تفسير نتايج :

پرسشنامه مقياس رهبری در ورزش ، در سال ۱۶۸۰ توسط چلادوری و صالح بر اساس مدل چند بعدی رهبری در ورزش ( چلادوری و صالح ۱۹۷۸ ) برای بررسی و مطالعه سبک رهبری مربيان در موقعيت های ورزشی تهيه شده است . اين ابزار در قالب ۴۰ سئوال ، سبک رهبری مربيان در ۵ بعد رفتاری ارزيابی می کرد .

رفتار آموزش و تمرين : رفتار مربی به منظور بهبود عمل کرد ورزشکاران با تاکيد بر تمرين سخت و شديد ، آموزش مهارت ها ، تکنيک ها و تاکتيک ها سئوال های ۱۳ – ۱ اين بعد را می سنجند .

رفتار آمرانه : رفتار مربی با ويژگی تصميم گيری مستقل و اعمال قدرت شخصی سئوال های ۱۸ – ۱۴ اين بعد را اندازه گيری می کند .

رفتار دموکراتيک : رفتاری که مربی به ورزشکاران اجازه بيشتری در تصميم گيری برای اهداف تيم ، روش های تمرين و به کارگيری تاکتيک ها و استراتژی های بازی می دهد سئوال های ۲۷ – ۱۹ اين بعد را می سنجد .

رفتار حمايت اجتماعی : رفتار مربی با ويژگی نگران بودن دو مورد رفاه و آسايش تک تک ورزشکاران ، ايجاد جو گروهی مثبت و روابط گرم بين اعضای تيم سئوال های ۳۵ – ۲۸ اين بعد را اندازه گيری می کند .

رفتار بازخورد مثبت : رفتاری که مربی ورزشکاران را به واسطه عمل کرد خوب مورد تشويق و تمرين و پاداش قرار می دهد سئوال های ۴۰ – ۳۶ اين بعد را می سنجد .

پاسخ ها بر اساس مقياس ۵ ارزشی ليکرت ، هرگز (۱) ، به ندرت (۲) ، گاهگاهی (۳) ، اغلب (۴) و هميشه (۵) ارزش گذاری می شوند .

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

19 − شش =

0