پرسشنامه مدل مراحل تغییر در حوزه فعالیت جسمانی (مارکوس و همکاران (۱۹۹۲) نیگ و همکاران(۱۹۹۸) )

پرسشنامه مدل مراحل تغییر در حوزه فعالیت جسمانی (مارکوس و همکاران (۱۹۹۲) نیگ و همکاران(۱۹۹۸) )

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

آموزش پرستاری(گرایش بهداشت جامعه)

پرسشنامه شامل سازه های مدل مراحل تغییر (مرحله های تغییر، موازنه تصمیم گیری، خودکارآمدی، فرآیندهای تغییر) می باشد. ابزار مدل مراحل تغییر به وسیله مارکوس و همکاران (۱۹۹۲) تهیه شده بود(۶۹) اندازه گیری شد که  بر حسب رفتار ورزشی عبارتند از : مرحله پیش تفکر ( قصد انجام ورزش در شش ماه آینده را ندارد)، مرحله تفکر ( قصد انجام ورزش در شش ماه آینده را دارد) مرحله آمادگی ( بطور منظم ورزش نمی کند ، قصد انجام ورزش در یک ماه آینده را دارد)، مرحله عمل ( کمتر از شش ماه است که بطور منظم ورزش می کند) و مرحله نگهداری      ( بیشتر از شش ماه است که بطور منظم ورزش می کند)، که با توجه به تعریف فعالیت جسمانی منظم ( هر فعالیت جسمانی برنامه ریزی شده ای که برای افزایش آمادگی جسمانی انجام می شود. به عنوان مثال پیاده روی تند، ایروبیک، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا، قایقرانی و غیره، چنین فعالیتی باید ۳  تا ۵  بار در هفته به مدت ۲۰-۶۰ دقیقه در هر جلسه انجام شود.  ورزش موثر باید در سطحی انجام شود که منجر به بالا رفتن ضربان قلب و عرق کردن به مقدار زیاد شود) از شرکت کنندگان خواسته شد تا یکی از ۵ گزینه را انتخاب نمایند.

سازه ی موازنه تصمیم گیری توسط سوالاتی که به وسیله نیگ و همکاران(۱۹۹۸) تهیه شده بود، اندازه گیری شد(۶۸)،  که شامل ۱۰  سوال ، با دو زير مقياس مزايا و معايب مي باشد  كه سوالات ۱،۳،۵،۷،۹برای مزايا، ۲،۴،۶،۸،۱۰ برای معایب می باشند که بر طبق یک مقیاس لیکرت ۵ درجه ای از مهم نیست (۱ نمره) تا بی نهایت مهم است ( ۵ نمره) با حداقل ۵ تا حداکثر ۲۵ نمره اندازه گیری شد .

سازه ی خودکارآمدی فعالیت جسمانی که به وسیله مارکوس و همکاران (۱۹۹۲) تهیه شده بود، اندازه گیری شد(۶۹)، که شامل ۶ سوال پنج گزینه ای، بر مبنای مقیاس لیکرت از اصلا” مطمئن نیستم ( ۱نمره) تا  کاملا مطمئنم ( ۵ نمره)  با حداقل ۶ تا حداکثر ۳۰ نمره اندازه گیری شد .

سازه ی فرآیندهای  تغییر توسط پرسشنامه ای که به وسیله ی نیگ و همکاران (۱۹۹۹) تهیه شده، اندازه گیری گردید(۷۰) که شامل ۳۰ سوال ،  ۱۵ سوال  شناختی( ۱ تا ۳ افزایش آگاهی، ۴ تا ۶ برانگیختن هیجانی، ۷ تا ۹ ارزیابی مجدد محیطی، ۱۰ تا ۱۲ خودارزیابی و ۱۳ تا ۱۵ آزادی اجتماعی) و ۱۵ سوال  رفتاری ( ۱۶ تا ۱۸ شایسته سازی متقابل، ۱۹ تا ۲۱ روابط کمک کننده، ۲۲ تا ۲۴ مدیریت تقویت، ۲۵ تا ۲۷ خود آزادی، ۲۸ تا ۳۰ کنترل محرک)  میباشد. در این پرسشنامه از سالمندان خواسته شد در مورد هر سوال به  تجربیاتی که در طول یک ماه گذشته داشته اند فکر کنند که چقدر حالات فوق برایشان اتفاق افتاده است و براساس یک مقیاس لیکرت پنج گزینه ای از هرگز (۱ نمره) تا مکررا” ( ۵ نمره) را  پاسخ دهند که  با امتیاز حداقل ۳۰ و حداکثر ۱۵۰ اندازه گیری شد.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0