پرسشنامه بررسی میزان ضایعات عمده محصولات باغی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور کاهش آن( قیاسی۱۳۹۱)

پرسشنامه بررسی میزان ضایعات عمده محصولات باغی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور کاهش آن( قیاسی۱۳۹۱)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

رشته مهندسی کشاورزی M.Sc))

در جهت برآورد میزان اطلاعات تولید کنندگان و مصرف کنندگان، و تعیین نقش هر یک از مراحل تولید تا مصرف درمیزان ضایعات کمی و کیفی، پرسشنامه ای تنظیم گردیده است

در رابطه با تدوین پرسشنامه پنج سئوال اساسی قید گردیده است:

در سئوال اول تعاریفی آورده شده تا مشخص گردد از نظر پاسخگو کدام تعریف جامع تر بوده و به تعریف ضایعات نزدیک تر است و در مجموع برآوردی در جهت شناخت ضایعات از این افراد صورت پذیرد و در واقع مشخص گردد تعریف جمعیت آماری مورد ارزیابی از ضایعات چگونه است.

در سئوال دوم عوامل قبل از برداشت موثر درایجاد ضایعات مورد پرسش قرارگرفته اند.

در سئوال سوم عوامل موثر درایجاد ضایعات درمرحله برداشت و در سئوال چهارم عوامل تاثیرگذار در مرحله پس از برداشت مورد ارزیابی قرارگرفته است.

در سئوال پایانی اثر برخی از عوامل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موثر در ایجاد ضایعات مورد بررسی قرار می گیرند. در ضمن برای هر سئوال بند توضیحاتی نیز لحاظ گردیده تا در صورتی که موردی دیگر از نظر پاسخگو مهم باشد قید گردد.

در تمامی سئوالات امتیاز بندی ۱ تا ۵ درج گردیده که اهمیت موارد و تعاریف با توجه به افزایش نمره مشخص می گردد و اولویت بندی خاصی در سئوالات مورد نظر لحاظ نگردیده است.

پرسش شوندگان از نظر سطح تحصیلات و زمینه فعالیت کاری، به دو گروه تفکیک گردیده، بدین صورت که از نظر دانش به تحصیلات بالاتر از لیسانس و پائین تر از لیسانس و از منظر رسته کاری به چهار گروه مصرف کننده، تولید کننده، عرضه کننده و شاغلین بخش فرآوری تقسیم گردیدند.

پس از بدست آوردن اطلاعات لازم از تمامی پرسش شوندگان مهمترین تعریف در ایجاد ضایعات و مهمترین عوامل ایجاد کننده ضایعات در مراحل مختلف شناسایی گردید ضمن اینکه دیدگاه افراد از نظر تحصیلات و جایگاه کاری نسبت به سوالات سنجیده شد.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

بیست + دوازده =

0