نیمرخ روانی و سیر بالینی افرادی با تشخیص اقدام به خودکشی با ترامادول

عنوان پروپوزال آماده : نیمرخ روانی و سیر بالینی افرادی با تشخیص اقدام به خودکشی با ترامادول

قسمت هایی از پروپوزال :

بیان مسأله:

آمار وابستگی و سوء مصرف مواد در ایران از دو میلیون در سال ۱۳۷۶به سه‌ میلیون در سال ۱۳۸۰ افزایش یافته است و آمارهای غیر رسمی شش میلیون سوء مصرف کننده و معتاد را گزارش کرده اند. درحال حاضر چهار درصد جمعیت جهان به انواع مواد مخدر معتاد هستند. بروز هم زمان بیماری های روانی و اختلالات ناشی از مواد بسیار شایع است. داده های همه گیرشناسی نشان می دهد تقریباَ بیش از نیمی از افرادی که اختلالات ناشی از اعتیاد دارند هم زمان دچار اختلال روانی نیز می باشند .با توجه به موارد یاد شده و به ویژه شیوع همزمان اختلالات روانی و مصرف مواد در جوامع و نژادهای مختلف و ضرر و زیان ناشی از مصرف مواد برای فرد، خانواده و جامعه نقش مهمی که تشخیص مناسب و به موقع این اختلالات در پیش آگهی و درمان دارد آشکار می شود.

بیشترین اختلالات مشاهده شده در افراد معتاد افکار پارانوئیدی، افسردگی، اختلال وسواسی جبری، حساسیت در روابط متقابل و شکایات جسمانی بوده اند. حدود ۷۰ درصد موارد افراد معتاد همراه با اعتیاد، اختلالات روانی دیگر مانند افسردگی اساسی، اختلالات شخصیت ضد اجتماعی، فوبی، اختلال وسواسی جبری، مانیا و اسکیزوفرنیا دارند.(۵)

از اختلالات همراه نیز اضطراب در مصرف كنندگان كوكایین، اختلال حافظه و سایكوسوماتیك برای مصرف كنندگان تریاك، اختلال خواب برای مصرف كنندگان كراك، توهم برای مصرف كنندگان LSD و توهم زاها فراوانی بیشتری داشته اند.(۶) ارتباط بین افسردگی و مصرف مواد و الكل دربزرگسالان و نوجوانان در ادبیات تجربی تأیید شده است.(۷)

……

مرور منابع:

  1. بیرامی، اقبالی و قلیزاده (۱۳۹۱) در پژوهشی به بررسی تعامل عامل­های شخصیتی با علایم افسردگی، ناامیدی و افکار خودکشی در بین دانشجویان پرداختند، نتایج پژوهش آنان نشان داد که ارتباط مثبت و معنی­داری بین عامل روان­رنجوری با افسردگی، افکار خودکشی و نا­امیدی وجود دارد. همچنین برون­گرایی و با وجدان بودن با نشانه­های افسردگی، ناامیدی، و افکار خودکشی رابطه منفی و معنی­داری وجود دارد. در این پژوهش عامل روان­رنجوری ۷۳ درصد از واریانس افسردگی، ۶۱ درصد از واریانس نا­امیدی و ۵۹ درصد از واریانس خودکشی را تبیین کرد (۲۱).

………..

اهداف تحقیق:

۱- تعیین ویژگیهای دموگرافیک افرادی که با ترامادول اقدام به خودکشی مینمایند.

۲- تعیین نیمرخ روانی افرادی که با ترامادول اقدام به خودکشی مینمایند.

۳- تعیین عوارض طبی ناشی از اقدام به خودکشی با ترامادول

۴- تعیین انواع درمانهای انجام گرفته جهت افرادی که با ترامادول اقدام به خودکشی مینمایند.

۵- تعیین سیر نهایی بالینی در افرادی که با ترامادول اقدام به خودکشی مینمایند.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

16 + 5 =

0