نوبت دهی اینترنتی و میزان رضایت مراجعین

عنوان پروپوزال: نوبت دهی اینترنتی و میزان رضایت مراجعین

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

نظام سلامت در برگیرنده گستره ای از خدمات است که در سطوح مختلف به گیرندگان خدمات ارائه می گردد. بررسی عرضه و تقاضای خدمات در این نظام به دلیل حساسیت و ویژگی های خاص گیرندگان خدمات از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از ابزارهای مدیریتی مورد استفاده جهت بررسی عرضه و تقاضا در این نظام، متغیر انتظار بیماران در نوبت برای دریافت خدمات است که می تواند به عنوان ابزار سنجش میزان دسترسی به خدمات مورد استفاده قرار گیرد (نخعی و همکاران، ۱۳۹۱).

زمان انتظار، بیانگر میزان دسترسی به خدمات است و به عنوان یکی از شاخص های عملکرد قابل اندازه گیری است (بنسون و همکاران[۱]، ۲۰۱۶). زمان انتظار طولانی در نوبت ها مانع از ارائه خدمات مطلوب، اتلاف وقت بیماران و عدم رضایت آنها می گردد. بنابراین رضایت بیمار از زمان انتظار در نوبت نقش بسزایی در فرایند تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت ایفا می کند (باچمن و بارون[۲]، ۱۹۹۷).

……

مرور منابع:

نخعی و همکاران (۱۳۹۱) مشکلات نوبت دهي مطب هاي خصوصي پزشکان کرمان از ديدگاه منشي ها و پزشکان را مورد بررسی قرار دادند. فاز اول اين پژوهش (مرحله تشخيص)، مطالعه کيفي از نوع اقدام پژوهي بود. ۱۲ منشي و ۱۲ پزشک به عنوان شرکت کننده در پژوهش به صورت هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها، گروه هاي متمرکز بود. تجزيه و تحليل داده ها بر اساس روش هاي تجزيه و تحليل مطالعات کيفي انجام گرفت. نتایج آنها نشان داد که ضعف فرهنگي، عدم يکپارچگي سيستم نوبت دهي، ناآگاهي مردم و مشکلات دسترسي از مهم ترين مشکلات نوبت دهي در مطب هاي خصوصي کرمان بود. عدم حضور به موقع پزشک در مطب و باورهاي غلط مردم، از ديگر مشکلات شناسايي شده بودند.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

فرضیه اصلی تحقیق:

۱- بین اجرای سیستم نوبت دهی اینترنتی و رضایت مراجعین رابطه وجود دارد.

فرضیات فرعی پژوهش:

۲- بین اجرای سیستم نوبت دهی اینترنتی و صرفه جویی در وقت مراجعین رابطه وجود دارد.

۳- بین اجرای سیستم نوبت دهی اینترنتی و کاهش هزینه های مراجعین رابطه وجود دارد.

۴- بین اجرای سیستم نوبت دهی اینترنتی و افزایش رفاه مراجعین رابطه وجود دارد.

۵- بین اجرای سیستم نوبت دهی اینترنتی و دسترسی راحت تر مراجعین به پزشک رابطه وجود دارد.

………….

قیمت: ۱۹۰۰۰ تومان

 

 

[۱] – Benson et al.

[۲] – Bachmann and Barron

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0