مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی پیش¬فرض¬ها برای رسیدن به فیلمنامه¬دینی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برای فصل دوم پایان نامه بررسی پیش¬فرض¬ها برای رسیدن به فیلمنامه¬دینی
فصل دوم: پیشینه تحقیق و چارچوب نظری
۲-۱ بررسی تحقیقات پیشین……………………………………………………………………………………………………………….۱۸
۲-۱-۱ پیشینه طرح………………………………………………………………………………………………………………۱۹
۲-۲ چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….۲۶
۲-۲-۱ سینمای دینی از دیدگاه برایان پی. استون……………………………………………………………….۲۶
۲-۲-۲ تبیین مولفههای سینمای دینی از منظر اندیشه اسلامی………………………………………………………..۲۹
۲-۲-۲-۱ تبیین نظریه آیت الله جوادی آملی در باب هنر…………………………………………………..۳۰
۲-۲-۲-۱-۱ سینمای دینی با عدل محوری، نه اعتدال محوری…………………………..۳۱
۲-۲-۲-۱-۱-۱ عدل محوری، با استناد به کدام منابع…………………………..۳۳
۲-۲-۲-۱-۲ نگاه فقیهانه در سینمای دینی………………………………………………………….۳۵
۲-۲-۲-۱-۳ جمال و رابطه آن با هنر……………………………………………………………………۳۶
۲-۲-۲-۱-۳-۱ جمال و هنر دینی…………………………………………………………۳۷
۲-۲-۲-۱-۳-۲ زبان فطرت زبان بین المللی است…………………………………۳۸
۲-۲-۲-۱-۳-۳ لزوم پرداخت به جمال محض در سینمای دینی………….۳۹
۲-۲-۲-۱-۴ فرایند محسوس کردن معقول…………………………………………………………..۴۱
۲-۲-۲-۱-۴-۱ فرایند شکلگیری هنر، از دیدگاه حکما………………………..۴۱
۲-۲-۲-۱-۴-۲ نظریه آیتاللهجوادیآملی،محسوس کردن معقول………..۴۴
۲-۲-۲-۲ مبنای فطری سینمای دینی (تبیین مبانی نظری شهید آوینی)…………………………۴۷
۲-۲-۲-۲-۱ ذائقه ی بیمار مخاطب سینما و لزوم تغییر آن…………………………………۴۹
۲-۲-۲-۲-۲ اصالت شخص هنرمند در رسیدن به هنر متعهد……………………………..۵۰
۲-۲-۲-۲-۳ جذابیت، بودن یا نبودن؛ مسئله این است………………………………………..۵۲
۲-۲-۲-۲-۴ تفاوت افق سینمای اسلامی به مثابه تفاوتی روشن………………………….۵۵
۲-۲-۲-۲-۵ آرمان آوینی و اوضاع امروز سینما و تلویزیون…………………………………..۵۶
۲-۲-۲-۲-۶ آغازی بر یک پایان…………………………………………………………………………….۵۸
۲-۲-۲-۲-۷ جمع بندی دیدگاه شهید آوینی……………………………………………………….۶۰
…..
…..
دیدگاهی بنویسید