دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) گرایش میکروبی: اپیدمیولوژی مولکولی پروتئینP2 غشای خارجی در هموفیلوس آنفلوانزا

دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) گرایش میکروبی: اپیدمیولوژی مولکولی پروتئینP2 غشای خارجی در هموفیلوس آنفلوانزا

دانلود پروپوزال آماده زیست شناسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) گرایش میکروبی و پروپوزال تکمیل شده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام پایان نامه دکتری و نوشتن پروپوزال اصلی و پروپوزال آماده روش تحقیق ، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

هموفیلوس آنفلوانزا،یک باکتری گرم منفی و پاتوژن اختصاصی انسانی است که از نظر بیماری زایی می‏تواند ایجاد مننژیت حاد باکتریایی ،سپتی سمی،اپی گلوتیت،باکتریمی،عفونت گوش میانی کند. هدف این مطالعه بررسی یکی از این پروتئین ها ی حفاظت شده در باکتری هموفیلوس آنفلوانزا به منظور طراحی واکسن بومی علیه ان می‏باشد. پروتئينP2  ، بين ۳۸ الي ۴۰ كيلودالتون وزن داشته و بيش از ۵۰ درصد كل پروتئينهاي غشاء خارجي هموفيلوس را شامل مي‏گردد و غالبا توسط سويه‏هاي فاقدكپسول و سویه b هموفیلوس ها بيان مي‏شود.

هموفیلوس آنفولانزا اولین بار در پاندمی ‌ویروس آنفولانزا توسط فایفر[۱] در سال ۱۸۹۲ معرفی شد ( (Murley et al, 1988 (Reddy et al, 1996. فایفر گزارش کرد در نمونه خلط بیماران مبتلا به آنفولانزا یک باکتری ناشناخته مشاهده شده، که نام آن را باسیل فایفر گذاشت و تا چندین سال تصور بر این بود که این باکتری عامل بیماری آنفولانزا است به همین خاطر به آن آنفولانزا نیز می‏گفتند. بعدها مشخص شد که این باکتری به عنوان یک عفونت ثانویه در دستگاه تنفسی مبتلایان به ویروس آنفولانزا مطرح است (Peltola H, 2016). چهل سال بعد از فایفر، پیتمن[۲] نشان داد که هموفیلوس آنفولانزا می‏تواند به دو دسته کپسول‏دار و بدون کپسول تقسیم شود. وی شش تایپ پلی ساکارید کپسولی از این باکتری را بر مبنای خاصیت آنتی ژنیک آنها معرفی کرد که کپسول آنها مسئول ویرولانس ارگانیسم است. ساختار این کپسول‏ها بعدها شناسایی شد. این شش تایپ راa  تاf  نامیدند (;Cotter D et al, 2016 ;Murley  et al, 1998 (Murphy et al, 1993; Reddy et al, 1996 . (از بین این شش سروتایپ کپسول‏دار، سروتایپ b هموفیلوس آنفولانزا (Hib) تقریبا در ۹۰ درصد موارد ابتلا، اصلی‏ترین عامل مننژیت باکتریایی در کودکان زیر ۵ سال، عامل ۹۵ درصد بیماری‏های مهاجم دیگری همچون باکتریمی، پنومونی و سپتی سمی‌ در کودکان و مسئول نیمی ‌از بیماری‏های مهاجم بزرگسالان همچون سلولیت، اپی‏گلوتیت، لارنژیت و ارتریت چرکی می‏باشد (;Haase et al, 1994  (Murphy et al, 1993.

……………………………

مشخصات میکروسکوپی و ماکروسکوپی:

هموفیلوس آنفولانزا کوکوباسیل‏ گرم منفی، کوچک (۳/۰ × ۱ میکرومتر)، غیرمتحرک، بدون اسپور، بی‏هوازی اختیاری و سخت رشد از خانواده پاستورلاسه است. پلی‏مورفیسم به خصوص در باکتری‏های جدا شده از کشت کهنه مشهود بوده و می‏توان آن را به اشکال کوکوئید، کوکوباسیل، باسیل و یا اشکال رشته‏ای مشاهده کرد ((Sukupolvi-Petty et al, 2018;Reddy et al, 1996.

بر روی محیط کشت جامد شکلات ‏اگار کلونی‏های باکتری صاف، بی‏رنگ تا مایل به خاکستری، بسیار کوچک به ‏قطر ۲-۱ میلی ‏متر بعد از ۲۴ ساعت انکوباسیون ظاهر می‏شوند. مورفولوژی باکتری به محیط و سن کشت بستگی دارد. در کشت‏های ۸-۶ ساعته در محیط کشت غنی، کوکوباسیل‏های کوچک برتری دارند و در کشت‏های کهنه اشکال میله‏ای بلند Sukupolvi-Petty et al, 2018)).

کشت:

کشت باکتری در محیط شکلات اگار انجام می‏گیرد. این باکتری بسیار حساس است و برای رشد خود به هر دو فاکتور X و V موجود در خون نیاز دارد که به این ترتیب با دیسک‏گذاری در محیط شکلات اگار از سایر گونه‏های هموفیلوس متمایز می‏شود

…………………….

آنتي ژنها وعوامل بيماريزایي

كپسول :

كپسول اين باكتري‏ها پلي‏ساكاريدي است كه در سروتيپ b از پليمريزاسيون‏ جفت ‏مونومرهاي قندهاي ۵ كربنه (پنتوز) بوجود مي‏ايد، ولي در ساير سروتيپ‏ها شامل جفت‏ مونومرهاي قندهاي ۶ كربنه (هگزوز) مي‏باشد كه پليمريزه گرديده‏اند. PRP در هموفيلوس آنفلوانزا سروتيپb ، از واحدهاي خطي ريبوز (قند۵ كربنه)،ریبيتول و يك مولكول فسفات با پيوند فسفو دي‏ استري تشكيل‏ گرديده است. سويه‏هاي كپسول‏دار هموفيلوس آنفلوانزا را به ۶ سروتيپ  aالي f تقسيم نموده‏اند. (Schouls et al, 2018)

……………….

عوامل اتصالي فيمبريه اي[۳]:

پيلي هماگلوتينه كننده[۴]:

پروتئين‏هاي مختلفي در تشكيل اين نوع پيلي دخالت دارند كه به پروتئين‏هاي Hif مشهور هستند. از اين ميان، انواع A تاF  نقش مهم‏تري برعهده دارند. در راس پيلي پروتئين Hif A و در قسمت بدنه آن غالبا پروتئين‏هايHif D، Hif E قرار دارند. نقش اصلي اين پيلي، افزايش توانائي اتصال باكتري به مخاط و سلول‏هاي اپي‏تليال دستگاه تنفس فوقاني انسان مي‏باشد. تغييرات فاز انتي‏ ژنيك در پروتئين‏هاي تشكيل دهنده پيلي مذكورگزارش شده است(van Ham et al, 1995;Nakamura et al, 2018).

……………………

اپیدمیولوژی

Hib، به طور غالب یک عامل بیماری زا در دوران کودکی است که در ۸۰ % موارد اتفاق افتاده در جهان باعث ابتلا.کودکان کمتر از ۵ سال می‏شود.

قبل از اینکه واکسیناسیون اغاز شود، Hib یکی از معمول ترین عوامل باکتریایی بود که پنومونی و مننژیت در کودکان بین سنین ۴ و ۱۸ ماه، با سرعت مرگ و میر بالا در جهان ایجاد می‌کرد.

Hib، قبلا معمول ترین عامل ایجاد مننژیت در کودکان استرالیایی بود.

………………

جلوگیری از پنومونی

عدم کاهش قطعی پنومونی در مطالعه لومبوک متفاوت بود با نتیجه دیگر مطالعات واکسن Hib.

محققان پیشنهاد کردند که موارد شدید پیدا شده آنها منتهی به شناخت تعداد زیادی از کودکان با پنومونی ویروس و غیر باکتریال شده که شناخت چنین مواردی ممکن است تاثیر پنومونی Hib را پیچیده‏تر و دشوارتر کند.

آنها همچنین این موضوع را بیان کرده‏اند که سهم پنومونی ناشی از Hib ممکن است در آسیا پایین‏تر از دیگر جاها باشد.

پس از دریافت حداقل یک دوز از واکسن میزان بروز قطعی مننژیت Hib در ۲ سال اول زندگی از ۱۹ به ۶/۲ در هر ۰۰۰/۱۰۰ نفر کاهش یافت که نشان دهنده قدرت بازدارندگی واکسن به میزان ۱۶(۹۵%) در هر ۰۰۰/۱۰۰ کودک بود.

حداقل ۱ دوز از واکسن ۲۲% موارد کلینیکی مننژیت را جلوگیری کرد که میزان بازدارندگی واکسن ۱۵۸ در هر ۰۰۰/۱۰۰ کودک (۹۵%) است.

…………….

 

اهداف پژوهش

اپیدمیولوژی مولکولی پروتئینP2 غشای خارجی در هموفیلوس آنفلوانزا

 

پیشینه تحقیق

تعیین توالی در P2 نشان داده است که بخش‌هایی از آن که درون غشای خارجی قرار دارند، دارای سکانس حفظ شده می‌باشند. پروتئین غشای خارجی P2 برای اولین بار توسط Munson و همکارانش شناسایی و خالص سازی شد. مطالعات انجام شده توسط Munson و همکارانش در سال ۱۹۹۲ درجه بالایی از حفاظت از ژن P2 در میان گونه‌های نوع b هموفیلوس آنفلوانزا را نشان داده اند , ۱۹۹۲) . (Sikkema&Murphy.

………………..

روش تحقیق:

در این تحقیق ،اپیدمیولوژی ژن ompP2 با استفاده از نمونه‏های بالینی که از ۳۰ بیمار جداسازی شده بودند،مورد بررسی قرار می گیرد. باکتری ها در محیط شکلات اگار کشت داده و تستهای بیوشیمیایی انها انجام می شود. پس از تخلیص

………………..

…………….

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد زیست شناسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) گرایش میکروبی ، انجام پایان نامه دکتری، انجام رساله دکتری، نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع پایان نامه، پایان نامه مدیریت، انجام پایان نامه دکتری ، انجام رساله ، انجام پروپوزال دکتری ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده ، پروپوزال آماده

 

[۱]– Pfeiffer

[۲] – Margaret Pittman

[۳]– Fimbrial Adhesins

[۴]– Haemagglutinating pili

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

چهار × 2 =

0