تنش های محیطی گیاهان

متغیرها: تنش های محیطی گیاهان

توضیحات: ۱۲ صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

تنش­هاي محيطي:

تنش يا استرس واژه­اي است که اولين بار توسط دانشمندان علوم بيولوژيک در مورد موجودات زنده به کار برده شد. بعدها اين واژه از علم فيزيک برگرفته شده و آن را به عنوان هر عاملي که امکان بالقوه وارد آوردن صدمه به موجودات زنده را دارد تعريف نمودند (کافي، ۱۳۷۹)……………..

…………………..

– تنش خشکي

به طور کلي در بين تمام تنش­ها، تنش خشکي[۱] يکي از مهمترين و شايع­ترين عوامل محدود­کننده رشد گياهان در مناطق خشک و نيه­خشک به شمار مي­آيد (Turhan & Baser., 2017). خشکي يکي از مهمترين فاکتورهاي محدود­کننده توليد است که در بسياري از نقاط دنيا مسئله تهديد کننده و رو به رشدي است (Passioura., 2018). بسياري از گياهان حداقل يک بار در سيکل زنگي خود با خشکي مواجه مي­گردند و اين زماني است که بذر آنها رسيده و خشک مي­شود (آرمند­پيشه و همکاران، ۱۳۸۸)……………..

…………………..

– اثرات خشکي بر رشد و عملکرد

اولين و مهمترين تأثير خشکي آسيب زدن به جوانه و استقرار ضعيف آن است. رشد عبارت است از تقسيم سلول، طويل شدن سلول و تمايز، و در­گير کردن رويدادهاي ژنتيکي، فيزيولوژيکي و مورفولوژيکي و ترکيب اثرات متقابل پيچيده آنها. کيفيت و کميت رشد گياه وابسته به فرآيندهايي است که بوسيله کمبود آب متأثر هستند. رشد سلول يک فرآيند فيزيولوژيکي حساس به خشکي است که دليل آن کاهش فشار تورگر مي­باشد. در کمبود شديد آب، طويل شدن سلول بيشتر گياهان بوسيله قطع جريان آب از آوند چوب به سلول­هاي در حال رشد اطراف متوقف مي­شود (Farooq et al., 2018).

……………………

–  اثرات خشکي بر روابط آب

مقاومت روزنه­اي، نسبت تعرق محتواي نسبي آب برگ، درجه حرارت برگ و درجه حرارت کانوپي خصوصيات مهمي هستند که روي روابط آب تأثير مي­گذارند. اگرچه اجزاي روابط آب گياه از کاهش يافتن آب قابل دسترس متأثر هستند، در حقيقت باز و بسته بودن روزنه تأثير بيشتري دارد. به علاوه تغيير در درجه حرارت برگ مي­تواند فاکتور مهمي در کنترل وضعيت آب برگ در تنش خشکي باشد. گونه هاي متحمل به خشکي WUE را بوسيله کاهش تلفات آب حفظ مي­کنند (Farooq et al., 2018).

……………………

 اثرات خشکي بر روابط غذايي

……………..

– اثرات خشکي بر فتوسنتز

…………….

– مکانيسم­هاي فيزيولوژيکي تحمل به خشکي

………………..

– حفظ آب سلول و بافت

……………

– نقش آنزيم­هاي آنتي اکسيدان[۲]

………….

– خصوصيات مطلوب يک بوته گياهي براي تحمل خشکي

……………..

– تعداد پنجه

…………..

– ريشه

…………….

– خوشه

……………..

– برگ

…………..

– راهبرد ها در شرايط تنش:

……………..

منابع

احمدي، ع.، د.، آ، بيکر. ۱۳۷۹ .  عوامل روزنهاي و غير روزنهاي محدود کننده فتوسنتز در گندم در شرايط تنش خشکي. مجله   علوم کشاورزي ايران ۳۱(۴). ۸۲۵-۸۱۳

باقري­کمارعليا، م. ۱۳۷۵٫ بررسي شاخص­هاي فيزيولوژيک مؤثر در ارزيابي ارقام گندم مقاوم به خشکي. پايان نامه کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي.

…………………

……………….

فدايي، ع۱۳۸۶ بررسي اثر تنش خشکي بر برخي خصوصيات رشدي و عملکرد سه رقم ذرت دانهاي در منطقه کرمان. پايان نامه کارشناسي ارشد زراعت. دانشکده کشاورزي دانشگاه شهيد باهنر کرمان.

…………………….

 

 

 

 

 

 

قیمت ۸۰۰۰ تومان

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

 

۳-Drought stress

[۲] – Anti Oxidant Enzymes

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نه + 11 =

0