تفسیر و نمره گذاری آزمون NEO

تفسیر و نمره گذاری آزمون NEO

شکایت اصلی(Chief complaint):

نمی توانم در خانه بمانم. با نامادری و بچه هایش مشکل دارم. پدرم مادرم را طلاق داده است.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

بیمار فردی ۲۱ ساله که به گفتۀ پدرش چندین سال است که بیماری روانی دارد و دائماً از خانه فرار می کند. در بیرون از خانه لخت می شود و ناشزا می گوید………….

بیماری قبلی(Previous illness):

بیمار سابقۀ ۲ بار بستری در بیمارستان روانی داشته است. بیمار سابقه تشنج یا مشکل طبی خاصی نبوده است. فکر خودکشی نداشته است. مصرف داروهای، ریسپریدون، والپرات سدیم، لورازپام، لیتیم کربنات، کلروپرمازین.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

از  ۷ سالگی پدرش، مادرش را طلاق داده و با نامادری خود بوده است. مادر اصلی زنده است و گاهی اوقات به دیدن وی می رود. بیمار اظهار می کند تا ۷ سالگی…………

تاریخچه خانودگی(History Family):

پدر و مادر بیمار هر دو در قید حیات بوده و اکنون با پدر و نامادری خود زندگی می کند. بیمار دارای ۳ برادر ا برادر تنی و ۲ برادر ناتنی که برادر تنی از وی بزرگتر و یک برادر ناتنی از وی بزرگتر و دیگری از او کوچکتر است. رابطه با نامادری به شدت مشکل…………..

معاینه وضیعت روانی:

  • وضیعت ظاهری (General Appearance):

بیمار فردی۲۱ که سن ظاهری با سن تقویمی مطابقت دارد، بیماراز نظر ظاهری مرتب است. طرز لباس پوشیدن  مناسب و از لحاظ وضع بهداشتی خوب به نظر می رسد.

  • رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

بیمار از نظر رفتار حرکتی طبیعی است، تماس چشمی خوبی برقرار می کند واز نظر کلامی نیز معمولی است……………..

تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محورI: اختلال دوقطبی، پرخاشگری

محورII: –

محورIII:-

محورIV: مشکلات خانوادگی(نامادری)

محورV: 40-50

 

۱کنترل اعتبار

آزمودنی ۳ سؤال موجود در پاسخ نامه را جواب داده است و پاسخ های وی نشان می دهد که با دقت و صداقت به سؤالات پاسخ داده است. و بررسی سؤالات پاسخ نامه نیز مبین این نکته است که وی با دقت به تمام سؤالات پاسخ نامه جواب داده است. و لذا پاسخ نامه برای تفسیر معتبر است………….

توصیف کلی شخصیت

مشخص ترین ویژگی شخصیتی این فرد، بر مبنای نمره وی در شاخص توافق است (نمره بالا). چنین افرادی اساساً نوع دوست هستند. با دیگران احساس همدردی می کنند و مشتاق به کمک به دیگران هستند. و اعتقاد دارند که دیگران نیز با آنها هنمین رابطه را داشته باشند.

به نظر می رسد که این شاخص، به سمت جنبه های مثبت اجتماعی و سلامت بیشتر روانی سوق دارد. افراد موافق محبوب تر از افراد مخالف هستند…………….

سبک های شخصیتی؛

۱- شیوه سلامت: این فرد معمولاً شاد و خوش بین است. زیرا به راحتی تحت تأثیر مسائل قرار نمی گیرد و به راحتی از مواهب زندگی لذت می برد.ممکن است به هنگام رویارویی با ناکامی یا ناامیدی عصبانی یا غمگین شود اما به راحتی و آسانی می تواند این نوع احساسات را پشت سر بگذارد. بیشتر ترجیح می دهد مشتاقانه به آینده فکر کند. این فرد معمولاً از زندگی لذت زیادی نمی برد.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

هفده + پانزده =

0