تاثیر ابعاد مدیریت استعداد و نوآوری سازمانی بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

عنوان پروپوزال: تاثیر ابعاد مدیریت استعداد و نوآوری سازمانی بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

سازمان هاي هزاره ي سوم، از مفهومي به نام سرمايه ي انساني ياد مي كنند. توسعه ي منابع انساني به عنوان راز ماندگاري بنگاه ها تلقي مي شود و مهم ترين چالش در عرصه ي كسب و كار، ديگر تنها موضوع فناوري نيست؛ بلكه بهره مندي از نيروي انساني هوشمند و سرمايه ي انساني مستعد، راز اصلي رويارويي با چالش هاست. در دنياي امروز كسب وكار، مديريت توسعه ي منابع انساني ديگر تنها مركز هزينه كردن نيست؛ بلكه هم راستا با محيط رقابتي، سازمان ها، براي سود بيشتر و كاهش هزينه ها با بهره مندي از رويكرد مديريت استعدادها ، تنوع كاركنان و تنوع آموزش ها، سعي در ايجاد ارزش افزوده براي سرمايه ي خود دارند. امروزه، مهم ترين دغدغه يمديران توسعه ي منابع انساني، حفظ و توسعه استعداد هاي سازماني است و مديريت استعدادها در خوشنام كردن سازمان ها تأثيري حيرت انگيز داشته اند (کارت رایت[۱]، ۲۰۱۸)…….

مرور منابع:

ودادی (۱۳۸۸) مدیریت استعداد سرمایه انسانی شخصی را مورد مطالعه قرار دادند. وی سرمایه انسانی را ترکیبی از سرمایه های عقلانی، اجتماعی و هیجانی خواند. در این تحقیق وی توضیح می دهد که چه ویژگی ها و صفات جدیدی لازم است تا با توسعه سرمایه انسانی، شخص آماده پذیرفتن مسئولیت های شخصی بزرگتر گردد. نتایج وی نشان داد که اختصاص کار با ارزش های فردی، موقعیتی را ایجاد می کند که موثرترین استراتژی برای فرد رخ دهد.

حاجی کریمی و حسینی (۱۳۸۹) تأثیر عوامل راهبردی زمینه ساز بر مدیریت استعداد را مورد مطالعه قرار دادند. بدین منظور پرسشنامه ای در قالب نظرسنجی برای سنجش تاثیر این عوامل بر مدیریت استعداد طراحی شده و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری توسط تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، در میان نمونه ای متشکل از ۱۷۴ نفر از مدیران کل ۱۰ وزارتخانه توزیع گردید. روش تحقیق حاضر، پیمایشی– همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر تحلیل عاملی در نظرگرفته شده است. نتایج بدست آمده نیز به نقش غیرقابل انکار فرهنگ سازمانی، مدیریت منابع انسانی راهبردی و قوانین و مقررات دولتی بر مدیریت استعداد اشاره داشته است.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

فرضیه اصلی تحقیق:

۱- مدیریت استعداد و نوآوری سازمانی بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تأثیرگذار است.

فرضیه های فرعی تحقیق:

۱- جذب استعداد و نوآوری سازمانی بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تأثیرگذار است.

۲- حفظ و نگهداشت استعداد و نوآوری سازمانی بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تأثیرگذار است.

۳- توسعه استعداد و نوآوری سازمانی بر عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تأثیرگذار است.

………….

 

 

[۱] – Cartwrite

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

دو × چهار =

0