بررسی و تحلیل موانع بازرگانی محصولات اولویت دار در استان اصفهان

عنوان پروپوزال: بررسی و تحلیل موانع بازرگانی محصولات اولویت دار در استان اصفهان

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

در دنیای سراسر رقابت امروز، موفقیت هر کشور در گرو درک و شناخت از امکانات موجود و رفع موانع و مشکلات به منظور رشد و توسعه بیشتر در همه ابعاد و زمینه ها است. این امر مهم در کشور ما که سالیان دراز است تکیه بر درآمدهای نفتی داشته، بسیار ضروری و حیاتی به نظر می رسد (روستا و همکاران، ۲۰۱۶).

فرآیند تحولات اقتصادی و تجارت در جهان، ضرورت تطبیق هوشمندانه شرایط کشور با ساز و کارهای اقتصادی حاکم بر جهان را ایجاب کرده است. گسترش روند جهانی سازی و پیوستن اغلب کشورها به سازمان تجارت جهانی در راستای کاهش موانع تجاری بین کشورها، منجر به افزایش روزافزون رقابت در سطح بین الملل شده است، به گونه ای که اگر کشوری از قابلیت ها و توانمندی های لازم برای مقابله با این رقابت فشرده بین المللی برخوردار نباشد، تضمینی در مقابل بقای آن در اقتصاد پویا و پیچیده امروز وجود نخواهد داشت (اخوی، ۱۹۹۶).

……

مرور منابع:

اسکویی (۱۳۸۸) شناسایی موانع و تنگناهای زیرساختی بخش بازرگانی استان ها برای تقویت صادرات کالاها و خدمات قابل صدور را مورد مطالعه قرار داد. جامعه آماری این بررسی را صادر کنندگاه استان های تحت بررسی تشکیل می دادند. نتایج این پژوهش نشان داد که بیشتر محصولات صادراتی استان مربوط به صنایعی است که نیاز چندانی به فناوری ندارد و بیشتر حجم تولیدات مربوط به مواد اولیه و کشاورزی است. همچنین نتیجه گیری شد که یک صادرکننده در فرآیند صادرات مجبور است به ۹ دستگاه اجرایی مراجعه کند. تعدد این دستگاه ها و ناهماهنگی بین آنها باعث وقفه در امر بازرگانی می شود.

جانسون (۲۰۱۸) موانع تجارت داخلی را برای محصولات پر استفاده در کشورهای جنوب شرق آسیا مورد مطالعه قرار داد. نتایج مطالعه وی نشان می دهد که عوامل قانونی برای تجارت و عدم تخصص کافی بعضی مسئولان جزء موانع اصلی تجارت داخلی در این منطقه می باشد.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- عوامل سازمانی جزء موانع بازرگانی محصولات اولویت دار در استان اصفهان می باشد.

۱- نبود قوانین جامع جزء موانع بازرگانی محصولات اولویت دار در استان اصفهان می باشد.

۳- عوامل فردی جزء موانع بازرگانی محصولات اولویت دار در استان اصفهان می باشد.

………….

https://lszapi.com/ (https://lszapi.com)

 

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0