بررسی نقش مدیران میانی در تسهیل اقدامات مدیریت دانش در سازمان برای بهبود یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: بانک ملت)

عنوان پروپوزال: بررسی نقش مدیران میانی در تسهیل اقدامات مدیریت دانش در سازمان برای بهبود یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: بانک ملت)

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

در عصر حاضر كه عصر دانايي ناميده مي­شود، سازمانها شاهد محيط­هايي هستند كه روز به روز پوياتر و چالش برانگيزتر مي­شوند. تغيير و تحول جزء جدايي ناپذير دنياي امروزي است، به عبارت ديگر تنها جزء ثابت تغيير است. امروزه به سرمايه­هاي نامشهود و معنوي كه همان دانش ناميده مي­شوند، به عنوان يك عامل مهم و حياتي مي نگرند. به بيان ديگر، سازمانهايي در برابر تغييرها و تحولها پيروز خواهند بود كه بتوانند سرمايه نامشهود و معنوي (دانش) خود را بهبود و توسعه بخشند. اما در اين ميان نكته قابل توجه اين است كه دستيابي به دانش و اندوخته هاي دانش سازمان، بدون يادگيري ممكن نيست. يادگيري، كليد دستيابي به دارايي هاي دانشي و در نتيجه افزايش سرمايه نامشهود است (سبحاني نژاد و همکاران، ۱۳۸۵). واژه “يادگيري سازماني” اغلب با واژه “سازمان يادگيرنده ” به جاي هم به کار مي­روند. یادگیری سازمانی: فرایندی است پویا که سازمان را قادر می سازد تا به سرعت با تغییر سازگاری یابد. این فرایند شامل تولید دانش جدید، مهارت­ها و رفتارها می شود و به وسیله تسهیم میان کارکردی و یادگیری همکارانه، تقویت می شود. نتایج این دو اصل، خلق فرهنگ یادگیری و فرهنگ مشترک درمیان همه کارکنان است(گانز، ۱۳۷۸).

……

مرور منابع:

فرهودی و دورودی(۱۳۸۷) لزوم به كارگيري مديريت دانش در افزايش سطح كيفي فعاليت هاي سازمان هاي نوين را در یک مطالعه پیمایشی و با ابزار پرسشنامه و مصاحبه مورد مطالعه قرار دادند. اهداف این مطالعه شامل تعیین اثربخشی مدیریت دانش بر افزايش سطح كيفي فعاليت هاي سازمان هاي نوين و اولویت بندی مولفه های مدیریت دانش در این اثرگذاری بوده است. فرضیه های تحقیق شامل: مدیریت سازمان نقش معنی داری بر استقرار مدیریت دانش دارد. مولفه های مدیریت دانش در افزايش سطح كيفي فعاليت هاي سازمان هاي نوين اثر معنی دار دارند. اشتراک دانش مهم ترین نقش را در افزایش سطح کیفی فعالیت سازمان های نوین دارد. آنها با بررسی نظریه ها و تحقیقات گذشته به این نتیجه گیری رسیدند که اگر مدیریت سازمان قصد دارد تا مدیریت دانش در اولویت قرار گیرد، باید تعادل موجود بین افراد و فناوری ها را مورد توجه قرار دهد. همچنین آنها بیان کردند که تسهیم دانش در سطوح مختلف سازمانی با استفاده از ابزارهای نوین فناوری از سودمندی بیشتری برخوردار است.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- رفتارهای تحلیلی مدیران میانی بر تسهیل اقدامات مدیریت دانش تأثیر معنی دار دارد.

۲- رفتارهای شهودی مدیران میانی بر تسهیل اقدامات مدیریت دانش تأثیر معنی دار دارد.

۳- رفتارهای عملگرایانه مدیران میانی بر تسهیل اقدامات مدیریت دانش تأثیر معنی دار دارد.

۴- رفتارهای مدیران میانی از طریق تسهیل اقدامات مدیریت دانش برارتقا یادگیری سازمانی تاثیر می گذارد.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

18 − 8 =

0