بررسی نقش دفاتر پیشخوان در رضایتمندی روستائیان استان سمنان

دانلود پروپوزال آماده: بررسی نقش دفاتر پیشخوان در رضایتمندی روستائیان استان سمنان

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت دولتی گرایش: منابع انسانی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

جامعه اطلاعاتي در جهان در حال شکل‏گیری است و شهرها و روستاهاي الكترونيكي كه زير مجموعه تفكر جامعه اطلاعاتي مي باشند در سال‏های اخير در دنيا مطرح شده اند. در اين رابطه بسياري از صاحب نظران، عصر حاضر را عصر فناوري اطلاعات ناميده اند. نقش و كاركردهاي موثر فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان محور بسياري از تحولات امروزي امري انكار ناپذير است. بدون شك، عرصه تأثير گذاري اين فناوري تنها به محيط هاي شهري منحصر و محدود  نمي شود و دامنه آن حتي دور دست ترين مناطق روستايي را نيز در بر می‏گیرد (فاضل نيا و كياني،۱۳۸۳: ص ۲۳).

تلاش و كوشش فراواني كه امروزه در جهت ارتقاي ابزارهاي مديريت عملكرد و گسترش نگرش ارباب رجوع مداري توسط محققان، كارشناسان و مديران سازمان ها صورت مي گيرد، نشان دهنده آن است كه در حال حاضر رضايت مندي ارباب رجوع يكي از مهم ترين عوامل در تعيين موفقيت سازما نها از جمله دفاتر ICT روستایی به شمار مي آيد (ديوان داري و دلخواه، ۱۳۸۴: ص ۱۸۸). دفاتر ICT روستایی نیز از این امر مستثنی نیستند. بنابراین ايجاد و پياده سازي سيستم هاي سنجش و پايش و تعيين رضايت مندي روستاييان از اين دفاتر به عنوان مهم ترين شاخص در بهبود عملكرد، از نيازهاي اساسي اين تشكيلات مهم به شمار مي رود.

در حال حاضر تعداد كل دفاتر مطابق برنامه در كشور ۱۰۰۰۰ دفتر است كه سهم استان سمنان در اين برنامه ۳۴۰ دفتر بوده كه از اين ميزان ۲۷۵ دفتر به بهره برداري رسيده است. و اكنون لازم است تا ميزان رضايت مندي روستاييان از عملكرد و كيفيت خدمات آن ها مورد بررسي قرار گيرد چون اعتقاد بر اين است كه محرك اصلي اين سازمان هاي توسعه اي كه به دنبال بهبودهاي عمده در مسير پيشرفت ICT در جوامع روستايي هستند، همانا ارباب رجوع يا  مشتریان آنهاست. به بيان ديگر، بقاي آنها در گرو مشتريان آنها خواهد بود. بنابراين بسيار حياتي است تا اين دفاتر، چارچوبي براي درك، تحليل و ارزيابي وضعيت رضايت مندي روستاييان در اختيار داشته باشند.

سرعت، كيفيت، شفافيت و عموميت دسترسي به اطلاعات و دانش و در نتيجه بهره وري و توسعه ي انساني، اجتماعي و اقتصادي جوامع از مزاياي فناوري اطلاعات به شمار مي آيند. ظهور كاربردهاي جديد و گسترده نشات گرفته از فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطاتي، بر شيوه ي زندگي، فرهنگ و رفتار مردم تأثير گذاشته و مفهوم جديدي به نام جامعه ي اطلاعاتي را شكل داده است. تفاوت ميزان بهره مندي از اين فناوري و نيز سطح دانش و مهارت مردم، هر لحظه بر فاصله ي جوامع شهري و روستايي افزوده و شكاف ديجيتالي بين آنها را بزرگتر مي سازد.

طرح هايي همچون ايجاد دفاتر پیشخوان روستایی مي تواند با كاهش شكاف ديجيتالي، مسير رسيدن به جامعه اطلاعاتي را براي كشور هموارتر نمايد.  لذا توجه تام به توسعه ي زير  ساخت ها به تنهايي مشكل گشا نبوده و ايجاد و بهره برداري مفيد از اين دفاتر با موانع و چالش هاي بسياري مواجه است.(همدانلو؛۱۳۸۸؛۱)

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

14 − چهارده =

0