بررسی فرصت ها و موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران

عنوان پروپوزال: بررسی فرصت ها و موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

طی سال‌های اخیر ورود جوانان جویای کار و کاهش تقاضا برای نیروی کار بحران اشتغال را در کشور تشدید نموده است که باید به صورت بنیادی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد. در این بین ورود دانشگاهیان به این حیطه نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. رویارویی صحیح و تدابیر خاص برای حل معضل بیکاری مبتنی بر پژوهش و مطالعه ضرورت دارد. با توجه به میزان رشد جمعیت در دو دهه‌ی گذشته بیکاری را می‌توان مهمترین چالش اجتماعی چند دهه‌ی آینده به حساب آورد. پیامدهای این بحران گسترش فقر و  افزایش پدیده‌های ناگوار اجتماعی است (بابایی، ۱۳۸۳).

کارآفرینی را در کل می‌توان ایجاد کسب‌ و کارهای نوآورانه تلقی کرد. فعلاً در کشور ما نظام آموزش‌دهنده‌ی دانشگاه‌ها، افرادی را پرورش می‌دهد که فقط می‌توانند شکاف‌های شغلی تعریف شده را پرکنند و بنابراین باید حرکتی عظیم در راستای تولید کارآفرینان در دانشگاه‌ها به عنوان قطب علمی کشور صورت گیرد که این به معنای اتصال دانشگاه با صنعت و فناوری است. کارآفرینان باید فرصت‌شناس باشند؛ نظام آموزشی دانشگاه مبتنی بر یادگیری نیست، آموزش مبتنی بر تعلیم است و این خود عاملی برای عدم پرورش افراد کارآفرین است (بدری و همکاران، ۱۳۸۵).

پروژه راه اندازي دفاتر خدمات الكترونيكي پليس+۱۰ با هدف واگذاري بخشي از وظايف نيروي انتظامي به بخش خصوصي و به منظور جلوگيري از سرگرداني و اتلاف وقت شهروندان براي دريافت خدمات مورد نياز آن ها از سوي مسئولان وقت ناجا در سال ۸۲ كليد خورد تا به اين ترتيب ارائه خدماتي چون تعويض و صدور المثني گواهينامه، صدور خلافي، صدور گذرنامه، تشخيص هويت، نظام وظيفه و كارهايي از اين قبيل به اين دفاتر سپرده شود.

……

مرور منابع:

زالی و رضوی (۱۳۸۷) آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها را مورد تحلیل قرار دادند. این مطالعه به صورت کتابخانه ای و با جمع آوری و تحلیل مطالعات معتبر داخلی و خارجی در این زمینه انجام شده است. نتایج مطالعه نشان داد که آموزش کارآفرینی می تواند یکی از روش های موثر در گسترش کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه باشد. همچنین یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش های کارآفرینی باید به هر دو شیوه نظری و عملی انجام شود تا بتواند اثربخش باشد و دانشجویان را به طور اساسی با مفاهیم و روش های عملی کارآفرینی آشنا سازد.

………..

سوالات تحقیق:

سئوالات /فرضيه­های اصلی تحقيق:

۱- مهم ترین فرصت های کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران کدامند؟

۲- مهم ترین موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران کدامند؟

 

­۹-۲-۲٫ سئوالات /فرضيه­های فرعی تحقيق:  

۱- آیا عوامل ساختاری از موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۲- آیا عوامل قانونی از موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۳- آیا عوامل مادی از موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۴- آیا عوامل انسانی از موانع کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۵- آیا عوامل ساختاری از فرصت های کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۶- آیا عوامل قانونی از فرصت های کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۷- آیا عوامل مادی از فرصت های کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

۸- آیا عوامل انسانی از فرصت های کارآفرینی در دفاتر پلیس +۱۰ در منطقه ۳ تهران می باشد؟

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0