بررسی فاکتورهای موثر بر پذیرش فناوری های جدید اطلاعات در شرکت با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) (مطالعه موردی: اداره بازرگانی بندرعباس)

عنوان پروپوزال: بررسی فاکتورهای موثر بر پذیرش فناوری های جدید اطلاعات در شرکت با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) (مطالعه موردی: اداره بازرگانی بندرعباس)

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

فناوري اطلاعات و ارتباطات الگوهاي عصر صنعتي را در همه ساختارهاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي به هم ريخته و شيوه ها و روش هاي متفاوت و رويکردهاي جديدي را براي بشر فراهم کرده است. توسعه متقابل فناوري و اطلاعات روز به روز بر حجم دانش و فناوري در اختيار انسان مي افزايد و به تدريج تمام زندگي وي را در برمي گيرد. پيوند سه عامل فناوري، اطلاعات و مديريت با هدف ايجاد قابليت هاي جديد در شيوه هاي مديريت بنگاه هاي مزبور و توانمندسازي مديران با بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات، تاثيرات فراواني بر موفقيت برنامه هاي توسعه مبتني بر دانش داشته و دارد. نفوذ روزافزون فناوري اطلاعات در برنامه هاي راهبردي سازمان و تبديل شدن به يك عامل تعيين كننده در تعيين استراتژي ها و سياست هاي سازماني و شيوه هاي برنامه ريزي فرايندها، نيروهاي انساني و ساير منابع، رهبران و مديران پيشروي سازمان هاي قرن حاضر را در معرض رويارويي با چالش هاي جديدي قرار داده است (سهرابی و خانلری، ۱۳۸۸).

……

مرور منابع:

کاظمی و بایایی (۱۳۸۷) کاربرد فراگیری الکترونیکی در سازمان را مورد مطالعه قرار دادند. آنها در پژوهش خود ضمن تشریح ویژگی های فراگیری الکترونیکی، کاربرد فراگیری الکترونیکی در سازمان و جایگاه آن در خط مشی های سازمان، چالش های پیش روی استفاده از فراگیری الکترونیکی در سازمان را مورد مطالعه قرار دادند. آنها نتیجه گیری کردند که فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی امکاناتی را فراهم ساخته اند که با استفاده از آنها می توان هزینه های فراگیری در سازمان را کاهش داد.

میتاس و همکاران[۱] (۲۰۱۷) اثر فناوری اطلاعات و کاربردهای مدیریتی آن را روی رضایت مشتری مورد مطالعه قرار دادند. آنها نتیجه گرفتند که بکارگیری صحیح فناوری اطلاعات در مدیریت مشتری باعث افزایش کیفیت خدمات و رضایت بیشتر آنها می شود.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- بین برداشت ذهنی کارکنان از مفید بودن فن آوری های جدید و میزان پذیرش این فناوری ها رابطه معناداری وجود دارد.

۲- بین برداشت ذهنی کارکنان از آسانی استفاده فن آوری های جدید و میزان پذیرش این فناوری ها رابطه معناداری وجود دارد.

۳- بین نگرش کارکنان نسبت به فن آوری های جدید و میزان پذیرش این فناوری ها رابطه معناداری وجود دارد.

۴- بین تصمیم به استفاده کارکنان نسبت به فن آوری های جدید و میزان پذیرش این فناوری ها رابطه معناداری وجود دارد.

۵-بین استفاده عملی کارکنان از فناوری نسبت و میزان پذیرش این فناوری ها رابطه معناداری وجود دارد.

………….

 

 

[۱] – Mitas et al.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0