: بررسی عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیت‌بدنی مدارس از دیدگاه معلمان ورزش مطالعه موردی(استان خراسان شمالی)

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیت‌بدنی مدارس از دیدگاه معلمان ورزش

مطالعه موردی(استان خراسان شمالی)

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

تربیت‌بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

تربیت‌بدنی، فرایندی آموزشی است که در آن از فعالیت جسمانی به عنوان راهی برای کمک به دانش آموزان به منظور کسب مهارت، آمادگی، دانش و نگرش مثبت در راستای رشد مطلوب، کسب سلامت عمومی و به حداکثر رساندن فرصت‌ها برای اجرای فعالیت‌های بدنی استفاده می‌شود [۸]. فریمن (۱۹۸۸) معتقد است که اهداف تربیت‌بدنی در راستای اهداف عمومی آموزش و پرورش است و توسعه و شکوفایی جسمی، ذهنی و عاطفی دانش آموزان را در بر می‌گیرد [۷۵]. به عبارت دیگر، تربیت‌بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت به حساب می‌آید و نقش حیاتی در تحقق اهداف عمومی آموزش و پرورش و تربیت نسلی آگاه و با نشاط دارد. سازمان آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت افراد، به ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان است، مسئولیت تأمین سلامت جسم و روح آنان را از راه توسعه‌ی برنامه های تربیت‌بدنی در مدارس نیز بر عهده دارد. از این رو، گسترش برنامه های تربیت‌بدنی در مدارس از نیازهای اساسی تعلیم و تربیت بوده و لزوم استمرار آن در همه‌ی مقاطع تحصیلی انکار ناپذیر است [۵۲].

بخش اعظم اهداف تعلیم و تربیت از طریق شرکت دانش آموزان در فعالیت‌های ورزشی و حرکتی قابل تحقق می‌باشد. تربیت‌بدنی به عنوان یکی از شاخه های تعلیم و تربیت نقش مهمی در فرایند رشد جسمانی و روانی فراگیران ایفا می‌نماید. از این‌رو به عنوان یکی از دروس اصلی در بسیاری از کشورها بوده و مرتباً برنامه های درسی آن مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌گیرد [۱۵]. از آنجا که تربیت‌بدنی و ورزش یکی از قوی‌ترین نهادهای تأثیرگذار در فرهنگ جامعه و ملل محسوب می‌شود، می‌توان با گسترش فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش در مدارس، سطح توانایی‌های جسمی، روحی و قوای عقلانی دانش آموزان را افزایش و تنش‌های روانی و ناراحتی‌های جسمانی را کاهش داد [۳۵].

با وجود تحقیقات بسیار فراوان در زمینه‌های مختلف درس تربیت‌بدنی، به جنبه‌های نرم‌افزاری و کیفی این درس کمتر توجه شده است. برخی از این تحقیقات به بررسی نگرش آزمودنی‌ها نسبت به درس تربیت‌بدنی پرداخته‌اند. اسماعیلی (۱۳۸۳) یکی از مشکلات ریشه‌ای درس تربیت‌بدنی را نبود نگرش مثبت نسبت به درس تربیت‌بدنی از سوی والدین و برنامه‌ریزان آموزشی می‌داند [۲]. نتایج تحقیقات کارلسون[۱] (۱۹۹۵)، سافی سی[۲](۱۹۹۹) و ناصراللهیبی[۳] (۲۰۱۸)، نشان داد که دانش‌آموزان درس تربیت‌بدنی را در جایگاه پایین‌تری نسبت به بقیه دروس قرار می‌دهند و عقیده دارند تربیت‌بدنی اهمیت و ارزش چندانی در زندگی‌شان ندارد [۶۵، ۹۸، ۵۷]. در تحقیق دقیقه رضایی (۱۳۷۱) نیز ۵/۸۷ درصد دبیران ورزش، معتقدند اولیای دانش‌آموزان پیشرفت ورزشی فرزندان خود را کمتر از سایر دروس دیگر پیگیری می‌کنند [۲۴]. به نظر می‌رسد ماهیت عملی درس تربیت‌بدنی در تقابل با کسب موفقیت‌های تحصیلی و دانشگاهی قرار گرفته است. این نوع برداشت به نحوی است که بسیاری از دانش آموزان تربیت‌بدنی مدارس را به عنوان یک درس تلقی نمی‌کنند و والدین نیز این درس را نوعی اتلاف وقت فرزندان خود می‌دانند [۵۲]. در مقابل رضایی (۱۳۷۴)، فلاح (۱۳۸۰) و انوشه (۱۳۸۶) نگرش اولیای دانش‌آموزان را نسبت به درس تربیت‌بدنی و ورزش مثبت ارزیابی کرده‌اند [۹،۴۶،۲۰].

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

  1. ۲٫ Carlson
  2. ۳٫ Saffici
  3. ۴٫ Nasser al liheibi
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

دو × 3 =

0