بررسی عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور اداره کل شرق تهران

دانلود پروپوزال آماده: بررسی عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور اداره کل شرق تهران

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

حکومت ها و دولت ها از قرن ها پیش با مشکل سوء استفاده کارگزاران دولتی روبه رو بوده اند. یکی از مهمترین عواملی که نظام اداری را تهدید می کند فساد اداری است. هنگامی که وجود فساد اداری را در اداره یا سازمانی تائید می کنیم. معمولا به این معناست که قانون به خوبی اجرا نمی شود یا به صورت گزینشی اجرا می شود.  بررسی های صورت گرفته بر روی پدیده فساد اداری ، حکایت از گستردگی، تنوع و پیچیده بودن، عوامل موثردر شکل گیری این پدیده مخرب دارد.(عباس زادگان،۱۳۸۳، ص ۴۹ ) مبارزه مناسب و موثر با فساد در هر کشوری مستلزم وجود تعریف دقیقی از فساد در قوانین و شناخت درستی از آن در نزد مردم و مسئولین دولتی می باشد.

گسترش فساد اداری در جامعه سبب کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی، کاهش بهره وری سرمایه گذاری عمومی، کاهش درآمدهای دولت، کاهش سطح خدمات اجتماعی و غیره می گردد. هنگامی که فساد نظام یافته است، هرگونه برنامه ریزی برای مبارزه با آن نیز باید نظام یافته و مستمر باشد. در نتیجه مبارزه با فساد اداری، در کلیه سازمان ها و ادارات از جمله سازمان امور مالیاتی یک ضرورت انکار ناپذیر است تا از تشدید آسیب ها در آینده جلوگیری نماید. در این فصل به بیان مساله و اهمیت و ضرورت تحقیق پرداخته و در ادامه با بیان اهداف و مدل تحقیق، به تدوین فرضیه ها  پرداخته ایم و در انتها با تعاریف عملیاتی، مفاهیم و اصطلاحات کلیدی تحقیق را ارائه و مورد مطالعه قرار داده ایم.

طبق تعریفی که در فرهنگ وبستر[۱] آمده فساد «پاداش نامشروعی است که برای وادار کردن فرد به تخلف از   وظیفه تخصیص داده می شود(زاهدی،۱۳۷۹،ص۲۲۰ ).

فساد اداری که در برابرسلامت اداری به کار می رود، پدیده ای جهان شمول و هم زاد حکومت است که از زمان شکل گیری فعالیت های بشری به صورت سازمان یافته جزء لاینفک سازمان ها شده است.(افضلی،۱۳۹۰) بنابراین می توان فساد را فرزند ناخواسته سازمان تلقی کرد، که در دنیای امروز و به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به عنوان یکی از مهمترین موانع پیشرفت جامعه مطرح شده است. تعاریف متعددی ازفساد اداری ارائه گردیده است،به عنوان مثال تانزی[۲] آورده است:” فساد اداری به این معناست که یک کارمند ومسئول دولتی در اتخاذ تصمیم های اداری تحت تاثیرمنافع شخصی ویا روابط وعلایق خانوادگی واجتماعی قرارگرفته، از این مسیرمرتکب فساد می شود.” (تانزی[۳]،۲۰۱۶ ) که وجه اشتراک آنها سوء استفاده از موقعیت های شغلی برای نفع شخصی است. بررسی های صورت گرفته بر روی پدیده فساد اداری ، حکایت از گستردگی، تنوع و پیچیده بودن، عوامل موثردر شکل گیری این پدیده مخرب دارد.(عباس زادگان،۱۳۸۳، ص ۴۹ ) با توجه به مطالعات انجام شده در این زمینه صاحب نظران سه دسته عامل را در این فساد دخیل می دانند:۱- عوامل اقتصادی ۲-عوامل سازمانی ۳- عوامل فردی.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]– webester

[۲]– Tanzi

[۳] -tanzi

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

دوازده − نه =

0