: بررسی عوامل موثر بر صادرات برنج استان گیلان بر اساس مدل الماس پورتر

دانلود پروپوزال آماده: بررسی عوامل موثر بر صادرات برنج استان گیلان بر اساس مدل الماس پورتر

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت بازرگانی گرایش : بازرگانی بین الملل

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

فرآیند جهانی شدن ، بوجود آمدن سازمان تجارت جهانی و یکپارچگی بازارهای جهانی ، تغییرات سریع الگوهای مصرف و تقاضا ، پیشرفتهای سریع تکنولوژیک ، حفظ منابع انرژی ، کنترل آلودگی محیط زیست ، کمبود منابع و هزینه های بالای آنها چالشهای فراروی بنگاه ها و صنایع مختلف در این برهه از زمان هستند که برای بقاء ناگزیر به شناسایی عوامل موثر بر رقابت پذیری و تقویت آنها تلاش می کنند.  در عصر حاضر با پيشرفت سريع تكنولوژي و وجود رقابت تنگاتنگ جهاني، برنامه‌هاي كوتاه مدت پويا و ديناميك ، به عنوان يك مزيت اساسي در رشد و توسعه هر كشور محسوب مي گردد. در همين راستا یکی از مهمترين محورهاي بخش اقتصادي دستيابي به جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در منطقه، ارتقاء كيفيت توليد،‌ كسب فناوري و ارتقاء فناوريهاي جديد، جذب سرمايه گذاريهاي خارجي و … مي‌باشد. لذا، جهت رسيدن به توسعه پايدار، توسعه همگام بخشي و منطقه‌اي در كل كشور امري اجتناب ناپذير است. جغرافياي كشور از نظر آب و هوا و زيست منطقه‌اي كاملا متنوع مي باشد و لذا لزوم بررسي مناطق مختلف كشور به صورت مستقل امري اجتناب ناپذير است. با توجه به پتانسيلهاي موجود در قسمتهاي شمالی  كشور از جمله استان گیلان، تدوين يك برنامه مدون درون استاني با ديد كل نگر در اين استان از ابزارهاي توسعه استان و در نتيجه كشور مي‌باشد.  از طرفي رشد و توسعه بهينه محصولات کشاورزی و افزایش روند صادرات این محصولات، امكان افزايش سطح زندگي مردم را در ابعاد مختلف فراهم آورده است. از اين رو امروزه بخش کشاورزی  در مقايسه با ساير بخش‌هاي مولد اقتصادي، به بخشي رهبري‌كننده در عرصه اقتصاد مبدل شده است. افزايش سهم صنعت و توليد محصولات كارخانه‌اي در جامعه، افزايش سهم اشتغال در بخش صنعت، صنعتي شدن بخش كشاورزي، افزايش سهم بخش خدمات و سهم اشتغال در اين بخش و در نهايت افزايش چشمگير ارزش افزوده بخش صنعت در توليد ناخالص داخلي در كنار بسياري از تحولات و تغييرات قابل توجه در عرصه سياسي، اجتماعي و فرهنگي همگي در زمره شاخص‌ترين دستاوردهاي استراتژي توسعه صنعتي با دید جزئی نگر توجه به محصولات کشاورزی تلقي مي‌شود.از طرفي همانگونه كه در سطرهاي پيش عنوان شد يكي از مهم ترين ابعاد رشد هر كشور، داشتن مزيت رقابتي در بازارهاي جهاني مي‌باشد. كه ايجاد چنين مزيتي نيز جز با توسعه و توانمند سازي زيربخش هاي موجود ميسر نمي شوند. و لذا در اين پژوهش به مدل الماس پورتر پرداخته شد. اين مدل ، به موضوع مزيت رقابتي مي‌پردازد و براي درک بهتر موقعيت رقابتي يک ملت در فضاي رقابتي جهاني سودمند است و همچنين مي‌تواند براي ساير موقعيت‌هاي جغرافيايي مانند استان‌ها مورد استفاده قرار بگيرد. از اين رو این پژوهش ، مدل الماس را به عنوان يك مدل كل نگر بخش صادرات محصولات کشاورزی – برنج و با ديدي منطقه‌اي مورد ارزيابي قرار داده است و سعی در شناسایی عوامل موثربا زاویه دیدی متفاوت دارد.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

ده + نه =

0