: بررسی عوامل موثر برسرمایه¬های اجتماعی پلیس ایران”

دانلود پروپوزال آماده: بررسی عوامل موثر برسرمایه­های اجتماعی پلیس ایران

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت و منابع انسانی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

سرمایه اجتماعی را باید از جمله موضوعات مهمی ارزیابی نمود که پس از طرح در حوزه مطالعات اقتصادی در مدت زمان اندکی به سایر حوزه­های نیز راه یافته است.  به گونه­ای که امروزه این موضوع به بحث مستقلی تبدیل شده که کارشناسان خاص خود را دارد  سرمايه اجتماعي مجموعه معيني از ارزش­ها و هنجارهاي غير رسمي و رسمي است كه اعضاي گروه يا شهروندان با سازمان ها و نهادهاي جامعه از طريق همكاري، اعتبار و اعتمادشان نسبت به فعاليت­هاي يكديگر بدست مي­آيد؛ به عبارت ديگر سرمايه اجتماعي پديده­اي است كه حاصل تأثير نهادهاي اجتماعي، روابط انساني و هنجارها بر روي كميت و كيفيت تعاملات اجتماعي مي­باشد  سرمايه اجتماعي گاهي اوقات دارايي فرد به شمار مي­آيد  در آن صورت به شبكه­هاي اجتماعي گسترده و منابع قابل دسترس براي فرد تأكيد مي­گردد، و در مواردي ديگر به كيفيت اين روابط در قالب هنجارهاي اعتماد و همياري پرداخته مي­شود. در اين جا سرمايه اجتماعي دارايي جمع قلمداد مي­گردد. ( توسلی و همکاران، ۱۳۸۴ ) .

در دو دهه اخير سرمايه اجتماعي[۱] به مثابه يك دارايي نامشهود سازماني مورد توجه علاقمندان به مباحث سازمان و مديريت سازماني قرار گرفته است، اين پديده به عنوان يك سازه ضرورتمند، سودآور و مفيد در درك روابط اجتماعي ميان سازمان و شهروندان در موقعيت هاي گوناگون نقش بسيار مؤثري مي­تواند ايفاءكند. اين پديده بر اساس عرف، سنن، هنجارها، و نهادهايي كه در بستري از روابط اجتماعي بين سازمان ها و شهروندان به صورت رسمي و غير رسمي در طول نسل ها شكل گرفته و موجب اعمال نوعي نظارت و كنترل اجتماعي[۲] بر مبناي ساختار جامعه پذيري شده است، بنا گرديده است ( شربتیان ، ۱۳۹۰ ). روشن است که یکی از مهمترین کشش­ها و تمایلات انسان در زندگی طبیعی, تلاش در جهت دست یافتن به “امنیت پایدار”[۳] است. چنین کششی در واقع با جوهر هستی انسان پیوندی ناگسستنی دارد بطوریکه حفظ ذات و صیانت نفس از اساسی ترین میل­های انسان در حیات طبیعی او محسوب می­شود. در این ارتباط به منظور برآورده­سازی این نیاز و دیگر نیازهای زیستی انسان­ها ناگزیر به ورود در مناسبات گوناگون اجتماعی نسبت به یکدیگر هستند. این مناسبات به تدریج مقدمات تشکیل یافتن یک “جامعه انسان” را فراهم می­دارند(روشندل، ۱۳۷۴ : ۳) . امروزه در تمامی جوامع مدنی نیروی “پلیس”[۴] ، به عنوان یک سازمان ساختار یافته، نیروی برقرار و تضمین کننده امنیت عمومی در سطح جامعه معرفی شده است و “مدیریت کارای”[۵] سیستم امنیت عمومی جامعه به عنوان وظیفه اصلی آن تعریف گردیده است. در جامعه­اي كه پليس در نظم و امنيت اجتماعي پايدار آن جامعه سهم عمده و محوري خواهد داشت؛ و اين مسأله نیز مهمترين عملكرد اين سازمان را شكل مي­دهد، تلاش بسياري مي­كند تا سطح همكاري درون سازماني، بين سازماني، برون سازماني و بين المللي خود را از راه­هاي گوناگون ارتقاء دهد، و تقويت نمايد( نعمتی، ۱۳۹۱ : ۲۰۸) براین اساس، واقعیت مهم آن است که بقا و فناي هر سازماني به تعامل موثر آن با محيط بستگي دارد و در این بین روشن است که سازمان پلیس نیز نمی­تواند که از این واقعیت مستثنی باشد (بوئد[۶] ، ۲۰۱۸ ). در اين ارتباط، سرمايه­های اجتماعي سازمان پلیس نقش بسزايي در جلب حمايت محيطي دارد و هر چقدر سازمان در محيط متلاطم و پوياتري حضور داشته باشد، اهميت اين عوامل نیز بيشتر خواهد بود ( تقوی حسینی، ۱۳۸۸).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱]– Social Capital

[۲] -Social Control

[۳] Sustainable Security

[۴] Police

[۵] Efficient Management

[۶] Buede

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

5 × 2 =

0