بررسی عوامل مؤثر در افزایش فروش سایت¬های اینترنتیایرانی در زمینه فروش محصولات آموزشی

دانلود پروپوزال آماده: بررسی عوامل مؤثر در افزایش فروش سایت­های اینترنتیایرانی

در زمینه فروش محصولات آموزشی

 فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف

مدیریت بازرگانی

گرایش : “بازاریابی”

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی مفاهیم مرتبط با بازار و مصرف کننده دستخوش تغییرات اساسی شده است. رواج استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از اثرگذار ترین تکنولوژی­های قرن حاضر و هم­چنین همه­گیر شدن اینترنت و تلفیق آن با عرضه و فروش کالاها و خدمات باعث شده است که بازارهای الکترونیکی و فروش کالا از طریق وب سایت به یکی از پرسودترین و لازم­ترین شیوه­های فروش کالا تبدیل شود. هزینه­های به شدت پایین فروش اینترنتی در مقایسه با فروش حضوری و هم­چنین عدم محدودیت در عرضه کالاها و خدمات باعث شده است تا این بخش از صنعت فروش در سال­های اخیر با رشد قابل ملاحظه­ای روبرو شده و سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. این تغییرات در بازارها به حدی بوده است که در بازارهای امروزی تعریف مشتری برابر است با مشتری حقیقی به علاوه مشتری مجازی. (قاضی زاده و عباس زاده، ۱۳۸۷)

در بازار ایران نیز اکنون خرید اینترنتی جایگاه خود را پیدا کرده و بخشی از گردش­های مالی در این بازار اتفاق می­افتد. به خصوص پس از فراگیر شدن استفاده از کارت­های الکترونیک و امکان پرداخت وجه از طریق اینترنت این بازار با رشد قابل ملاحظه­ای روبرو بوده است. برخی از محصولات به خصوص آن­هایی که امکان دانلود کردن برای آن­ها وجود دارد در حال حاضر در وب سایت­ها خرید و فروش می­شوند. در حال حاضر بیشترین کالایی که دربازارهای اینترنتی به فروش می­رود محصولات مرتبط با کامپیوتر است و هنوز خرید محصولاتی مانند پوشاک و لوازم خانگی در این بازار جایگاه خود را پیدا نکرده است.

عدم وجود کالاهای متنوع و هم­چنین عدم خرید از وب سایت توسط درصد بالایی از افراد جامعه به این معناست که این بازار هنوز به بلوغ نرسیده است و باید برای رونق­بخشی به آن اقدامات زیادی انجام شود.

این امر صورت نمی­پذیرد مگر آنکه قواعد بازی در این بازار به درستی شناسایی شده و مشخص شود که خریداران اینترنتی با چه انگیزه­ای به سمت خرید اینترنتی می­روند و از میان صدها وب سایت مشابه چگونه یک وب سایت را انتخاب کرده و در نهایت چه عواملی باعث می­شود که پس از بازدید از وب سایت اقدام به خرید از آن نمایند. این مهم صورت نمی­پذیرد مگر آنکه از طریق علمی و با استفاده از تئوری های موجود این محرک­ها و دلایل بررسی شوند. عوامل بسیار زیادی بر تصمیم خریداران در بازارها تأثیر می­گذارد که مباحث و تئوری های مرتبط با آن تحت عنوان رفتار مصرف­کننده از سابقه طولانی برخوردار است. مدل­های ارائه شده برای بررسی رفتار مصرف­کننده تا حد زیادی با توجه به کالاها و خدمات فیزیکی طراحی شده­اند و برای بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خریداران وب سایت­ها لازم است که تغییراتی در آنها داده شود.

در بیشتر مدل های رفتار مصرف­کننده بازارهای عادی تاکید بر آمیخته بازاریابی است که این آمیخته شامل ترفیعات فروش، کالا، قیمت گذاری و توزیع است. این آمیخته در زمان خرید و فروش اینترنتی اهمیت خود را از دست می­دهد. در بازارهای اینترنتی کالا به صورت حقیقی وجود نداشته و تنها حضور مجازی دارد. هم چنین توزیع کالا و ترفیعات فروش نیز در این بازارها دستخوش تغییرات عمده می شود. به همین دلیل لازم است که از متغیرهای دیگری که در این میان تأثیرگذار هستند استفاده شود.

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

هجده + دو =

0