بررسی علتهای اساسی انحرافات موجود بین بودجه مصوب وعملکرد واقعی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی

عنوان پروپوزال: بررسی علتهای اساسی انحرافات موجود بین بودجه مصوب وعملکرد واقعی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

بودجه ریزی از دیرباز به عنوان یکی از فنون و روش های مؤثر در حصول موفقیت موسسات صنعتی و تولیدی شناخته شده است. در حقیقت بودجه ریزی به معنی برنامه ریزی و کنترل است. در یک شرکت موفق و بهره مند از یک بودجه ریزی مطلوب، دقت در پیگیری اجرای بودجه به همان دقت و اهمیتی نیاز دارد که برای تهیه و تنظیم بودجه صرف می شود. زیرا در صورت کنار گذاردن و بایگانی بودجه مصوب، در حقیقت کوشش انجام شده برای تهیه و تنظیم آن هدر رفته و یک اتلاف هزینه محسوب خواهد شد. بهره مندی عملی از بودجه مصوب منوط به آن است که مدیران اجرای موسسه آن را پیگیری نموده و مشخص نمایند آیا هزینه ها و مخارج مورد کنترل قرار می گیرد (خوش نظر و همکاران، ۱۳۸۰).

……

مرور منابع:

بختیاری و همکاران (۱۳۸۵) علل اساسی انحراف بودجه مصوب با عملکرد و ارائه راهکارهای مناسب در شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران را مورد بررسی قرار دادند. آنها موانع ساختاری، موانع زمینه ای و موانع رفتاری را در این زمینه مورد بررسی قرار دادند. به طور کلی آنها استفاده از توانایی، تخصص و نظرات کارشناسان مالی و حسابداری، راه اندازی سیستم های تأمین اعتبار و حسابرسی داخلی، پیاده سازی سیستم جامع مالی و آموزش کلیه کارکنان را از عوامل کاهش انحراف عملکرد از بودجه مصوب اعلام کردند.

………..

فرضيه‏هاي تحقیق:

۱- عوامل قانونی باعث انحراف عملکرد از بودجه مصوب در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال های مورد مطالعه می شود.

۲- عوامل ساختاری باعث انحراف عملکرد از بودجه مصوب در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال های مورد مطالعه می شود.

۳- عوامل انسانی باعث انحراف عملکرد از بودجه مصوب در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال های مورد مطالعه می شود.

۴- عوامل ساختاری مهم ترین نقش را در انحراف موجود بین بودجه مصوب وعملکرد واقعی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال های مورد مطالعه دارد.

………….

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0