بررسی تأثیر سطح عدم اطمینان بر رابطه بین ویژگیهای کیفی سود و عدم تقارن اطلاعاتی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود پروپوزال آماده: بررسی تأثیر سطح عدم اطمینان بر رابطه بین ویژگیهای کیفی سود و عدم تقارن اطلاعاتی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

 نمونه پروپوزال پر شده و تصویب شده و تمامی قسمت ها تکمیل شده به صورت آماده قیمت در حد رایگان  حسابداری گرایش حسابداری

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

در حال حاضر، حسابداري نقش مهمي را در سيستم اقتصادي ايفا مي‌كند. تصميم‌گيري دقيق از جانب اشخاص، شركت‌ها، دولت و غيره براي توزيع مناسب و كارآيي منابع مالي امري اجتناب ناپذير است. براي اين گونه تصميم‌گيري‌ها، تصميم‌گيرندگان بايد اطلاعاتي قابل اتكا در اختيار داشته باشند. در واقع، هدف حسابداري كمك به اين تصميم گيرندگان است. از سوي ديگر، سرمايه‌گذاري از موارد ضروري و اساسي در فرآيند رشد و توسعه اقتصادي كشور است. به طور تجربی ثابت شده است که مردم سطوح متفاوتی از اطلاعات و معلومات را دارا هستند. اطلاعاتی که آنها در اختیار دارند، رفتارشان را در موقعیت‌های مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال هنگام خرید یک کالا، فروشنده معمولاً قیمت یک قلم جنس را بر مبنای دانش و آگاهی اش از قیمت سایر اقلام مشابه در بازار و شرایط آن با توجه به سایر عوامل تعیین می‌کند. خریدار نیز می‌تواند اطلاعاتی مشابه درباره قیمت‌های بازار داشته باشد. اما اطلاعات خریدار درباره کیفیت کالا به احتمال زیاد با اطلاعات فروشنده برابری نمی‌کند و فروشنده اطلاعات کاملتری در این زمینه دارد. بنابراین بدیهی است که ما بین این دو بخش از مشارکت کنندگان در بازار کالا عدم تقارن اطلاعات وجود دارد(مرادی شمیم، ۱۳۹۰).

براي تبيين رابطة بين عدم تقارن اطلاعاتي و محافظه كاري، لازم است ريشة عدم تقارن اطلاعاتي بين سرمايه‌گذاران مورد كندوكاو بيشتري قرار گيرد. منشأ بخش عمده‌اي از عدم تقارن اطلاعاتي، فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و رشد شركت‌ها است و بخشي از آن نيز ريشه در روش‌هاي جمع‌آوري وگزارش اطلاعات توسط مديريت دارد. عدم تقارن اطلاعاتي ناشي از فرصت‌هاي رشد و سرمايه گذاري به مديريت امكان بيشتري براي دستكاري صورت‌هاي مالي مي‌دهد تا بتواند به وسيله مبادلات خودي و همچنين افزودن بر مزاياي جبران خدمات، منابع را به خود منتقل كند. چنين تلاش‌هايي هزينه برند؛ چرا؟ چون فعاليت‌هاي مديريت را از بيشينه‌سازي ارزش شركت منحرف مي‌كند و باعث ايجاد هزينه‌هاي نمايندگي مي‌شود. بازارهاي اوراق بهادار به دقت هزينه‌هاي نمايندگي و كاهش قيمت سهام را زير نظردارند. لافوند و وا تز[۱] اذعان مي كنند كه كاهش قيمت سهام در سهامداران و مديران اين انگيزه را ايجاد مي‌كند كه عدم تقارن اطلاعاتي و هزينه‌هاي نمايندگي ناشي از آن را كاهش دهند. بدين منظور به گزارشگري محافظه كارانه روي مي آورند(لافوند و واتز[۲]، ۲۰۱۸).

 

 

……………………………

 

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

 

 

……………………………

 

۳- پیشینه تحقیق:

 

 

……………………………

 

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضيه ‏هاي تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):

………………………….

…………………………….

ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:

…………………………………….

…………………………………..

منابع :

…………………………………….

…………………………………..

https://lszapi.com/: https://lszapi.com

دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده

 

[۱] LaFond and  Watts

[۲] LaFond, R., and R. Watts

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

ده + ده =

0